Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3] Regulowane łączniki czujników zawieszenia - Zdjęcia

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 07 maja 2017, 17:37

Panowie, znacie sklep internetowy do zamowienia w/w elementów? Muszę dorobić łącznik do a3 8p. Mój się zapiekł i pękł

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 10 maja 2017, 13:40

U MAPETA za 399zł :D

[ Dodano: 2017-05-10, 13:40 ]
Nurtuje mnie jedno pytanie.
Czy można gdzieś zmienić, aby różnica między trybem Comfort a Dynamic była inna nic faktyczne 20mm (czy tam ile jest)? Coś zakodować? Przerobić? Zmienić?
Ktoś może coś z tym robił u siebie?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 maja 2017, 22:51

Jedna firma się ogłaszała, że podłączają swój sterownik do tego ori od zawieszenia i 2000 za obniżenie samego dynamic :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 03 lut 2018, 08:35

Panowie, bo w sumie w temacie oprócz tego jak wykonać łączniki nie ma nic o samej procedurze.

Sam niedługo chciałbym to zrobić, ale narazie zbieram informację

Pierwszym krokiem jest kalibracja zawieszenia

Instrukcja: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html

Wartości mierzymy od środka koła do rantu błotnika.

Co do samego obniżenia.

- Porównujemy regulowany łącznik z oryginalnym.
- Skręcamy go o wartość obniżenia, która chcemy uzyskać
- Kalibrujemy zawieszenie na wartościach obniżenia (podstawa - wartość o która skręciliśmy łączniki)

podstawa dla A8 to :

Audi A8 (4E) standard suspension (PR-1BK): 416 mm (front) and 398 mm (rear)
Audi A8/S8 (4E) sport suspension (PR-2MA/2MB): 396 mm (front) and 378 mm (rear)


Zapisujemy i cieszymy się obniżoną furą



Pytanie

- Jak rozpoznać jaki mamy rodzaj zawieszenia ??
- Coś pominąłem w procedurze?

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 03 lut 2018, 09:52

Jak chcesz uzyskać -10mm to nie skręcasz łącznika o 10mm bo Ci wyjdzie dużo więcej niż -10. Jak po obniżeniu auta łącznikami zrobisz kalibrację i podasz wartości nominalne - wartość obniżenia to auto Ci "wstanie" do nominalnych. Możesz zrobić kalibrację przed zamontowaniem łączników dla radości oka że w komputerze Ci się cyferki zgadzają ale jak założysz regulowane czujniki i coś będzie krzywo stało to znaczy że nierówno poskręcałeś łączniki i tam trzeba poprawić.

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 05 lut 2018, 19:29

szary824, czytam to po raz któryś i nadal czegoś nie rozumiem?

Mam zawieszenie standard i chce je obniżyć o 4-5 cm. Jakie czynności muszę wykonać?

Kalibracja - ok kumam ze potrzebna aby auto wróciło na nastaw podstawowych w pełni.

Dodaje do wartości nominalnych powiedzmy 40mm (auto teraz myśli, ze jest o 40 za wysoko) i się ono nam obniża? to jaka role graja tutaj łączniki.

Nie bardzo rozumiem jak mam założyć te łączniki. skrócone, wydłużone od oryginalnych i o ile? Jaka jest w ogóle kolejność w całej tej zabawie.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 lut 2018, 20:27

Nie. Adaptacja komputerowa to osobny sposób od łączników. Adaptacją komputerową można tylko ograniczoną możiwość obniżenia. I w adaptacji komputerowej zawyżasz pomiary aby auto opadło. Natomiast łączniki im bardziej skracasz tym auto samo z siebie już się opuszcza. Najlepiej zrobić obniżanie samymi łącnzikami moim zdaniem :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

szary824
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 162
Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
Lokalizacja: Berlin

Post autor: szary824 » 06 lut 2018, 10:23

Zgadzam się z przedmówcą. Zrób adaptację z oryginalnymi łącznikami żeby cyferki w komputerze się zgadzały. Łączniki przed założeniem możesz ustawić tak żeby były równe lub krótsze (ale nie o 4 - 5 cm) od oryginalnych. Wymień łączniki, sprawdź wysokości i jeśli nie będziesz zadowolony z wyników, kręć nimi do momentu kiedy będziesz zadowolony i auto będzie stało równo. Po wymianie łączników komputera już nie ruszaj.

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 06 lut 2018, 10:28

Gitara!

Teraz już wszystko jasne.

Dziękuje za wytłumaczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl