![]() |
![]() |
![]() |
[D3] Regulowane łączniki czujników zawieszenia - Zdjęcia
-
- Super Klubowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
- Lokalizacja: Łódz
-
- Super Klubowicz
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
- Lokalizacja: NGO
- drago_o
- Super Klubowicz
- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Jedna firma się ogłaszała, że podłączają swój sterownik do tego ori od zawieszenia i 2000 za obniżenie samego dynamic 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- Unknown
- Forum Audi A8
- Posty: 244
- Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
- Lokalizacja: Wrocław
Panowie, bo w sumie w temacie oprócz tego jak wykonać łączniki nie ma nic o samej procedurze.
Sam niedługo chciałbym to zrobić, ale narazie zbieram informację
Pierwszym krokiem jest kalibracja zawieszenia
Instrukcja: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html
Wartości mierzymy od środka koła do rantu błotnika.
Co do samego obniżenia.
- Porównujemy regulowany łącznik z oryginalnym.
- Skręcamy go o wartość obniżenia, która chcemy uzyskać
- Kalibrujemy zawieszenie na wartościach obniżenia (podstawa - wartość o która skręciliśmy łączniki)
podstawa dla A8 to :
Audi A8 (4E) standard suspension (PR-1BK): 416 mm (front) and 398 mm (rear)
Audi A8/S8 (4E) sport suspension (PR-2MA/2MB): 396 mm (front) and 378 mm (rear)
Zapisujemy i cieszymy się obniżoną furą
Pytanie
- Jak rozpoznać jaki mamy rodzaj zawieszenia ??
- Coś pominąłem w procedurze?
Sam niedługo chciałbym to zrobić, ale narazie zbieram informację
Pierwszym krokiem jest kalibracja zawieszenia
Instrukcja: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html
Wartości mierzymy od środka koła do rantu błotnika.
Co do samego obniżenia.
- Porównujemy regulowany łącznik z oryginalnym.
- Skręcamy go o wartość obniżenia, która chcemy uzyskać
- Kalibrujemy zawieszenie na wartościach obniżenia (podstawa - wartość o która skręciliśmy łączniki)
podstawa dla A8 to :
Audi A8 (4E) standard suspension (PR-1BK): 416 mm (front) and 398 mm (rear)
Audi A8/S8 (4E) sport suspension (PR-2MA/2MB): 396 mm (front) and 378 mm (rear)
Zapisujemy i cieszymy się obniżoną furą
Pytanie
- Jak rozpoznać jaki mamy rodzaj zawieszenia ??
- Coś pominąłem w procedurze?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
- Lokalizacja: Berlin
Jak chcesz uzyskać -10mm to nie skręcasz łącznika o 10mm bo Ci wyjdzie dużo więcej niż -10. Jak po obniżeniu auta łącznikami zrobisz kalibrację i podasz wartości nominalne - wartość obniżenia to auto Ci "wstanie" do nominalnych. Możesz zrobić kalibrację przed zamontowaniem łączników dla radości oka że w komputerze Ci się cyferki zgadzają ale jak założysz regulowane czujniki i coś będzie krzywo stało to znaczy że nierówno poskręcałeś łączniki i tam trzeba poprawić.
- Unknown
- Forum Audi A8
- Posty: 244
- Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
- Lokalizacja: Wrocław
szary824, czytam to po raz któryś i nadal czegoś nie rozumiem?
Mam zawieszenie standard i chce je obniżyć o 4-5 cm. Jakie czynności muszę wykonać?
Kalibracja - ok kumam ze potrzebna aby auto wróciło na nastaw podstawowych w pełni.
Dodaje do wartości nominalnych powiedzmy 40mm (auto teraz myśli, ze jest o 40 za wysoko) i się ono nam obniża? to jaka role graja tutaj łączniki.
Nie bardzo rozumiem jak mam założyć te łączniki. skrócone, wydłużone od oryginalnych i o ile? Jaka jest w ogóle kolejność w całej tej zabawie.
Mam zawieszenie standard i chce je obniżyć o 4-5 cm. Jakie czynności muszę wykonać?
Kalibracja - ok kumam ze potrzebna aby auto wróciło na nastaw podstawowych w pełni.
Dodaje do wartości nominalnych powiedzmy 40mm (auto teraz myśli, ze jest o 40 za wysoko) i się ono nam obniża? to jaka role graja tutaj łączniki.
Nie bardzo rozumiem jak mam założyć te łączniki. skrócone, wydłużone od oryginalnych i o ile? Jaka jest w ogóle kolejność w całej tej zabawie.
- drago_o
- Super Klubowicz
- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Nie. Adaptacja komputerowa to osobny sposób od łączników. Adaptacją komputerową można tylko ograniczoną możiwość obniżenia. I w adaptacji komputerowej zawyżasz pomiary aby auto opadło. Natomiast łączniki im bardziej skracasz tym auto samo z siebie już się opuszcza. Najlepiej zrobić obniżanie samymi łącnzikami moim zdaniem 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 sty 2017, 18:39
- Lokalizacja: Berlin
Zgadzam się z przedmówcą. Zrób adaptację z oryginalnymi łącznikami żeby cyferki w komputerze się zgadzały. Łączniki przed założeniem możesz ustawić tak żeby były równe lub krótsze (ale nie o 4 - 5 cm) od oryginalnych. Wymień łączniki, sprawdź wysokości i jeśli nie będziesz zadowolony z wyników, kręć nimi do momentu kiedy będziesz zadowolony i auto będzie stało równo. Po wymianie łączników komputera już nie ruszaj.