części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Regeneracja silniczka hamulca postojowego i jego

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 16 sty 2018, 22:31

Kiedyś przerabiałem zarobkowo autka RC z zębatek na napęd na pasku, sporo (prawie wszystko) zamawiałem w Augustowie,
robią też części na wymiar. Poniżej link do firmy:

https://www.ebmia.pl/pasy-zebate-kola-a ... ml?ile=100

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 sty 2018, 15:30

pekniecie w obudowie da rade zakleic grotem na gorąco?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

maromko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 62
Rejestracja: 30 mar 2016, 00:28
Lokalizacja: Melton Mowbray

Post autor: maromko » 18 sty 2018, 15:36

Mi się udało, ale później dla pewnosci uzupełniłem po wierzchu topionym plastikiem - pręt jak i plastik nad kuchenka rozgrzałem. Lutownica była by bardziej na miejscu ale nie miałem pod ręką. Przede wszystkim przed ponownym montażem wyczysc syf pod oringiem na który nachodzi obudowa silniczka hamulcowego.

Jeżeli miał bym to teraz robić raz jeszcze, użył bym kleju dwuskładnikowego.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 sty 2018, 18:53

dobra pokrywki zdjęte, wystarczyło nieco naciąc w jednym miejscu a potem podważać
i się rozeszły....

przy okazji się zastanowiłem co robią serwisy w ramach tzw regeneracji....

silnik z hallem zalany twardą żywicą.... przekładnia - na bank nie występuje
jako cześć zamienna.... poza tym wydaje mi się że zniesie bardzo dużo...
wygląda na to że można umyć, zmienić pasek (grosze)
i zakleić ewentualne pęknięcia obudowy.... zgadzacie się?

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 18 sty 2018, 19:33

Black Cars Matters

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 sty 2018, 10:11

no tak, nie wiem dlaczego wcześniej tamtego nie znalazłem... moje przekładnie
w stanie co najmniej dobrym więc zamawiam paski czyszczę smaruje gdzie trzeba i sklejam

potem zabawa z wiązkami które niestety podgniły... jest na to gdzieś jakiś temacik?

[ Dodano: 2018-01-19, 10:11 ]
dice111 pisze:
maciu pisze:Sam pasek np. jest dostępny?
Tak, ale nie dla każdego.
to ciekawe, w hurtowni nikt sie nie pytał np o pochodzenie albo o kolor skóry ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 01 lut 2018, 19:00

Dziś również samemu zregenerowałem silnik hamulca. Pasek użyłem z linku powyżej. Żadna filozofia.
A panom od regeneracji dziękuję za pretensje za samo pytanie o sam pasek. Mieli pretensje ze śmiałem otworzyć silniczek. Rozumiem ze to ich praca ale w taki sposób się nie rozmawia z klientami.
Przekładnie planetarne są na Aliexpresją. Tam silniczek do pasata kosztuje 50-80 zł tyle ze miesiąc czekania. A przekładnia jest identyczna. Gorszej jakości ale za 100 zł można zrobić pełną regenerację.
Zostaje ostatni element czujnik halla. Czy ktoś znalazł jakieś jego parametry?? Przelutowanie go to nie problem. Tylko trzeba wiedzieć jaki to jest.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 lut 2018, 20:38

to przelutuj... zrób zdjęcia proszę ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 02 lut 2018, 15:41

Maciu u mnie jest sprawny a po drugie muszę wiedzieć jaki on jest.
Wiem ze ma dwie nóżki (trochę dziwne jak na halla) i są prztlutowane do środkowych przewodów. Samo lutowanie to nie problem.
Jeśli samemu się nie umie to każdy elektronik za 20 zł to przylutuje i zaleje żywicą.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 02 lut 2018, 23:40

zrób mi zdjęcia tego halla na wierzchu.... ja chciałbym zobaczyć gdzie jest
i jak sie do niego dobierzesz...

a że dwa przewody są cienkie i tam jest jakiś czujnik obrotów.... to wiadomo
są hallotrony nie wymagające zasilania, mam jeszcze motorek luzem podepnę tam jakąś
diodkę i zobaczymy czy będzie coś migać
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 06 lut 2018, 21:17

Postaram się jak najszybciej wrzucić foty. Musze mieć chwile żeby go zdemontować.
Powiedzcie czy da się rozebrać wtyczkę łączącą wiązke z silniczkiem?
Wyskoczył mi błąd zwarcia z plusem na silniczku. Mam w jednym miejscu przy wtyczce rozciętą izolację i słabo jest zaizolowana i chyba łapie tam przebicie od wilgoci. Muszę rozebrać wtyczkę żeby to zaizolować jak należy.
Macie jakieś doświadczenie z tą wtyczką???

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 06 lut 2018, 22:55

wszystkie są rozbieralne, najlepiej zaopatrzyc się w specjalne wyjmaki do pinów
elektrycznych lub pobawić się czymś w rodzaju zgłębnika dentystycznego

najpierw należy rozpiąć fioletowe zabezpieczenie we wtyczce - jak obejrzysz wtyczkę
i pokombinujesz to dasz radę na yt pewnie są filmiki szukaj pod hasłem amp/tyco connector
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 07 lut 2018, 20:16

W piątek zabieram się do roboty. Wrzucę fotki.
Dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2018-02-07, 20:14 ]
Obrazek
To fotki czujnika halla

[ Dodano: 2018-02-07, 20:16 ]
Obrazek

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 08 lut 2018, 09:20

to teraz go wydłubać i przelutować pozostaje... po czym zalać

nie za szeroki ten pasek? jaki zamawiałeś? 5?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Kamilo143
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2017, 10:11
Lokalizacja: Jazowa

Post autor: Kamilo143 » 08 lut 2018, 10:59

Najmniejszy był 6 mm. Jest minimalnie za szeroki. Ale nie mogłem znalesc 5 mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl