![]() |
![]() |
[D3 07 4.2FSI ] Liczba ogniw łańcuchów rozrządu
[D3 07 4.2FSI ] Liczba ogniw łańcuchów rozrządu
Mam nadzieję że nikt o to wcześniej nie pytał bo nie znalazłem tematu z tym zagadnieniem.
Mam możliwość zakupu audi 07r z silnikiem 4.2 fsi. Pogodziłem się już z pneumatyką a teraz zbieram informację co do wymiany rozrządu. Ludzie straszą że wymiana to 8 k z robocizną ale chyba w aso... Ja szukam na intercarsie łańcuchów i mam o ogniwach w ilości 74, 78, 104, 108... Jestem teraz zgubiony w temacie bo nie wiem jaki łańcuch do czego. Ile ogniw jest do wałków rozrządu ile ogniw ma łańcuch wewnętrzny środkowy a ile zewnętrzny środkowy? Ogólnie mamy 4 łańcuchy + krotki pasek z przodu?
Mam możliwość zakupu audi 07r z silnikiem 4.2 fsi. Pogodziłem się już z pneumatyką a teraz zbieram informację co do wymiany rozrządu. Ludzie straszą że wymiana to 8 k z robocizną ale chyba w aso... Ja szukam na intercarsie łańcuchów i mam o ogniwach w ilości 74, 78, 104, 108... Jestem teraz zgubiony w temacie bo nie wiem jaki łańcuch do czego. Ile ogniw jest do wałków rozrządu ile ogniw ma łańcuch wewnętrzny środkowy a ile zewnętrzny środkowy? Ogólnie mamy 4 łańcuchy + krotki pasek z przodu?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Nie jestem pewien co do tych lancuchow w 4.2 fsi przed 2008 rokiem bo nie ma nigdzie sprecyzowane przy jakim przebiegu zaczyna słychać rozrzad i tak patrze sobie na tańsze zalatwienie problemu
. Gdzies na forum wyczytalem ze pierwsza wymiana lancucha moze byc i po 110 k przebiegu ale nie mam pewnosci czy to prawda. 


Przy tym przebiegu (jeżeli jest realny) szkoda sobie głowę zawracać rozrządem na łańcuchu w tym silniku.
Jeździć na oleju min 5W40 (żadne xW30) dobrej firmy.
Wymieniać max co 12-14 tys km.
Rozrząd wytrzyma bez problemu dużo dłużej niż te 250 tys km.
Chyba, że latamy LongLife po 30 tys km... bo się zapomniało.
Latamy na oleju xW30 to silnik się dużo szybciej zużywa.
Jeździć na oleju min 5W40 (żadne xW30) dobrej firmy.
Wymieniać max co 12-14 tys km.
Rozrząd wytrzyma bez problemu dużo dłużej niż te 250 tys km.
Chyba, że latamy LongLife po 30 tys km... bo się zapomniało.
Latamy na oleju xW30 to silnik się dużo szybciej zużywa.
Poczytać sobie o lepkości kinematycznej oleju.
Pomyśleć o tym jaki wpływ ma taka lepkość na utrzymanie filmu olejowego.
Jak się zmienia ta właściwość w funkcji temperatury... itd.
Dlaczego silniki doładowane po tuningu (benzynowe) zalewamy olejami W50 W60?
Chodzi o ciepło, które władujemy w olej i jaki to ma wpływ na parametry filmu olejowego.
Pomyśleć o tym jaki wpływ ma taka lepkość na utrzymanie filmu olejowego.
Jak się zmienia ta właściwość w funkcji temperatury... itd.
Dlaczego silniki doładowane po tuningu (benzynowe) zalewamy olejami W50 W60?
Chodzi o ciepło, które władujemy w olej i jaki to ma wpływ na parametry filmu olejowego.
Nie sądzę by ktokolwiek te ogniwa kiedykolwiek liczył, zastanawiam się też po co tobie takie info. Rozrząd w 4,2 FSI składa się z czterech łańcuchów o różnych długościach ...na oko to te o których wspomniałeś w pierwszym poście. Chcesz wiedzieć dokładniej to znajdź w necie dobre zdjęcie rozrządu (wbij np. w google 4,2 FSI) i se te ogniwa policz 

-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
1 . Tak
2 . Tak
2 . Tak
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044