![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Audi A8 D3 4,2 BFM stuka nieregularnie w silniku
[D3 ALL ] Audi A8 D3 4,2 BFM stuka nieregularnie w silniku
Witam, nie znalazłem podobnego tematu więc założyłem nowy. W moim silniku stukanie występuje nieregularnie, trwa około 2s cichnie i za chwilę znów się pojawia, tak co około 6s. Na poniższym filmie mamy to zauważalne w 9,15 i 21 sekundzie. Stukot jest podobny do stukotu uszkodzonego łożyska oporowego w manualu na postoju. Czy ktoś może mi doradzić co może być przyczyną ?
https://www.youtube.com/watch?v=tTuwEPGr9cw
https://www.youtube.com/watch?v=tTuwEPGr9cw
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
A8 D3 4,2 stukot
Wydaje mi się że dźwięk słyszalny jest raczej z frontu samochodu. Kładłem się pod auto i tak go słychać znacznie ciszej. Po dodaniu gazu dźwięk cichnie, nawet na ssaniu tego nie słychać. Nasilał się delikatnie po rozgrzaniu silnika. Rano będę zmieniał rozrząd, może to napinacz rozrządu, a może łańcuch ? Chyba jutro zrzucę również pokrywy zaworów.
A8 D3 4,2 stukot
Dziś wziąłem się za rozrząd. Przy okazji zapytam czy ktoś zna dobrą metodę na dwie urwane śruby od pompy wody ? Po rozebraniu okazało się, że jakiś rzeźnik robił go na flamaster. Po długich oględzinach wyszło na to, że wał był przesunięty o jakiś jeden ząb a wałki minimalnie rozjechane. Mam nadzieję, że to była przyczyna. Okaże się gdy złoże, ale jestem pełen nadziei że to właśnie to.
U mnie stuka podobnie, nasila się przy załączeniu D i zostawieniu na hamulcu postojowym (słychać tylko na postuju na jałowym- tylko jak silnik się zagrzeje do 90*C). Po ściągnięciu paska osprzętu tego nie słychać, po jeździe na dużym mrozie autostradą i zatrzymaniu się też nie słychać. W moim przypadku na 99% to łożyska alternatora i jak się zrobi ciepło to zamierzam się za to zabierać. U mnie przebieg ~280kkm.
Re: A8 D3 4,2 stukot
Rozwiercić, nagwintować. Jak się uda to pozostanie rozmiar oryginalny, jak nie to gwintować na większy.pikwas pisze:Przy okazji zapytam czy ktoś zna dobrą metodę na dwie urwane śruby od pompy wody ?
Nic przyjemnego - robiłem to wielokrotnie.
Klasyka tematu pseudo mechaników to wkręcanie starych zardzewiałych śrub albo zostawianie tych już urwanych i klejenie uszczelek na silikon - kuźwa, nawet tutaj jest paru takich speców

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: A8 D3 4,2 stukot
Polecam helicoil dużo razy stosowałem to przy urwanych rolkach rozrządu a także szpilkach kół.pikwas pisze:Przy okazji zapytam czy ktoś zna dobrą metodę na dwie urwane śruby od pompy wody ?
Stukot a8 d3 4,2
Po prawidłowym ustawieniu rozrządu, wymianie oleju na liqui moly 0w40 stukot znikł.