![]() |
![]() |
![]() |
[D3 07 4.2TDI ] Szarpanie skrzyni na zimnym silniku
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 cze 2016, 17:11
- Lokalizacja: Ciechanów
[D3 07 4.2TDI ] Szarpanie skrzyni na zimnym silniku
Witam, chciałbym sie poradzić apropos mojej ósemki. Kupiona została dwa lata temu i od kupna do teraz skrzynia szarpie na zimnym silniku tylko na 1 i 2 pozniej juz nie a jak sie silnik rozgrzeje do 90 stopni nie szarpie wogole. Dzieje sie to tylko na zimnym silniku.
Mechanik mowi ze wszystko jest w porzadku ale jakos nie chce mi sie w to wierzyć. Olej w skrzyni został zmieniony i skrzynia została przejrzana kilka miesiecy temu, problem nadal jest.
Auto zostało zmapowane na 370km na mobilnej hamowni, jezeli to istotne.
Mechanik mowi ze wszystko jest w porzadku ale jakos nie chce mi sie w to wierzyć. Olej w skrzyni został zmieniony i skrzynia została przejrzana kilka miesiecy temu, problem nadal jest.
Auto zostało zmapowane na 370km na mobilnej hamowni, jezeli to istotne.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2016, 22:03 przez Boczek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Na moje oko, ale nie dam głowy zacząłbym od tłoczków mechatronica:
http://allegro.pl/tloczki-mechatronica- ... 87866.html
http://allegro.pl/tloczki-mechatronica- ... 87866.html
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2014, 02:08
- Lokalizacja: Belfast
podłączam się pod temat Pacjent A8 d3 3.0tdi kzc skrzynia, 2010r zimny odczuwane delikatne szarpanie olej filtry zmienione 2 razy , dzieje się tak kiedy olej w skrzyni ma około 50stopni gdy się rozgrzeje do 74 około biegów kompletnie nie czuć mam mały dystans do pracy więc mnie to lekko denerwuje dzieki za pomoc
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 07 cze 2016, 11:21
- Lokalizacja: Poznań
do wymiany tłoczki mechatronica i płytka mechatronica, do sprawdzenia zawory solenoida i przede wszystkim olej z filtrem. W wyzszych modelach serii 6hp zazwyczaj pęka wałek wejściowy (tzw kosz), przy ok 200 kkm kończy się konwerter i wiele innych elementów. Najbardziej opłacalne finansowo (mimo wysokiego kosztu jednorazowego) i czasowo jest JEDNORAZOWO zregenerować skrzynię na oryginalnych częściach, niestety to wydatek rzędu 15 tys zł. Za komfort, czas i dalsze luksusowe podróżowanie trzeba zapłacić.
- danishow
- Super Klubowicz
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
- szik
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 14 kwie 2016, 07:52
- Lokalizacja: Rzeszów
Mam nalot 330tkm w 6hp19 i działa bez większych problemów olej zmieniany po raz pierwszy przy 250tkm
Taka sama skrzynia w poprzednim moim a6 zdechł a przy 418tkm bo wysrała się chłodnica i płyn dostał się do oleju ,naprawa z nowym konwerterem wyszła 6tys ,przy konwerterze rege było by 1,5tys taniej ,więc nie straszyc ludzi kosztami 15 Koła
Serwisuje a6 klienta który ma 508tkm i nie zmieniał oleju
Taka sama skrzynia w poprzednim moim a6 zdechł a przy 418tkm bo wysrała się chłodnica i płyn dostał się do oleju ,naprawa z nowym konwerterem wyszła 6tys ,przy konwerterze rege było by 1,5tys taniej ,więc nie straszyc ludzi kosztami 15 Koła
Serwisuje a6 klienta który ma 508tkm i nie zmieniał oleju
-
- Forum Audi A8
- Posty: 75
- Rejestracja: 31 paź 2016, 12:55
- Lokalizacja: LU
Żaden mechanik nie wymieni sam z siebie oleju w skrzyni jeśli klient sobie tego nie zażyczy.
Ja wymieniłem pierwszy raz olej przy 260tyś. czarna smoła itp. Po wymianie zrobione 30tyś i żadnych problemów ze skrzynią. Wymiana oleju przez świadomych użytkowników powinna odbywać się co 50-60 tyś (interwał ten należy zmodyfikować odpowiednio do stylu jazdy).
Następna wymiana za 30tyś i niech to będzie na zdrowie skrzyni (6HP19A), olej to oczywiście ZF 8.
Ja wymieniłem pierwszy raz olej przy 260tyś. czarna smoła itp. Po wymianie zrobione 30tyś i żadnych problemów ze skrzynią. Wymiana oleju przez świadomych użytkowników powinna odbywać się co 50-60 tyś (interwał ten należy zmodyfikować odpowiednio do stylu jazdy).
Następna wymiana za 30tyś i niech to będzie na zdrowie skrzyni (6HP19A), olej to oczywiście ZF 8.