[D3 07 4.2TDI ] Szarpanie skrzyni na zimnym silniku
[D3 07 4.2TDI ] Szarpanie skrzyni na zimnym silniku
Witam, chciałbym sie poradzić apropos mojej ósemki. Kupiona została dwa lata temu i od kupna do teraz skrzynia szarpie na zimnym silniku tylko na 1 i 2 pozniej juz nie a jak sie silnik rozgrzeje do 90 stopni nie szarpie wogole. Dzieje sie to tylko na zimnym silniku.
Mechanik mowi ze wszystko jest w porzadku ale jakos nie chce mi sie w to wierzyć. Olej w skrzyni został zmieniony i skrzynia została przejrzana kilka miesiecy temu, problem nadal jest.
Auto zostało zmapowane na 370km na mobilnej hamowni, jezeli to istotne.
Mechanik mowi ze wszystko jest w porzadku ale jakos nie chce mi sie w to wierzyć. Olej w skrzyni został zmieniony i skrzynia została przejrzana kilka miesiecy temu, problem nadal jest.
Auto zostało zmapowane na 370km na mobilnej hamowni, jezeli to istotne.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2016, 22:03 przez Boczek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Na moje oko, ale nie dam głowy zacząłbym od tłoczków mechatronica:
http://allegro.pl/tloczki-mechatronica- ... 87866.html
http://allegro.pl/tloczki-mechatronica- ... 87866.html
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2014, 02:08
- Lokalizacja: Belfast
podłączam się pod temat Pacjent A8 d3 3.0tdi kzc skrzynia, 2010r zimny odczuwane delikatne szarpanie olej filtry zmienione 2 razy , dzieje się tak kiedy olej w skrzyni ma około 50stopni gdy się rozgrzeje do 74 około biegów kompletnie nie czuć mam mały dystans do pracy więc mnie to lekko denerwuje dzieki za pomoc
do wymiany tłoczki mechatronica i płytka mechatronica, do sprawdzenia zawory solenoida i przede wszystkim olej z filtrem. W wyzszych modelach serii 6hp zazwyczaj pęka wałek wejściowy (tzw kosz), przy ok 200 kkm kończy się konwerter i wiele innych elementów. Najbardziej opłacalne finansowo (mimo wysokiego kosztu jednorazowego) i czasowo jest JEDNORAZOWO zregenerować skrzynię na oryginalnych częściach, niestety to wydatek rzędu 15 tys zł. Za komfort, czas i dalsze luksusowe podróżowanie trzeba zapłacić.
Mam nalot 330tkm w 6hp19 i działa bez większych problemów olej zmieniany po raz pierwszy przy 250tkm
Taka sama skrzynia w poprzednim moim a6 zdechł a przy 418tkm bo wysrała się chłodnica i płyn dostał się do oleju ,naprawa z nowym konwerterem wyszła 6tys ,przy konwerterze rege było by 1,5tys taniej ,więc nie straszyc ludzi kosztami 15 Koła
Serwisuje a6 klienta który ma 508tkm i nie zmieniał oleju
Taka sama skrzynia w poprzednim moim a6 zdechł a przy 418tkm bo wysrała się chłodnica i płyn dostał się do oleju ,naprawa z nowym konwerterem wyszła 6tys ,przy konwerterze rege było by 1,5tys taniej ,więc nie straszyc ludzi kosztami 15 Koła
Serwisuje a6 klienta który ma 508tkm i nie zmieniał oleju
Żaden mechanik nie wymieni sam z siebie oleju w skrzyni jeśli klient sobie tego nie zażyczy.
Ja wymieniłem pierwszy raz olej przy 260tyś. czarna smoła itp. Po wymianie zrobione 30tyś i żadnych problemów ze skrzynią. Wymiana oleju przez świadomych użytkowników powinna odbywać się co 50-60 tyś (interwał ten należy zmodyfikować odpowiednio do stylu jazdy).
Następna wymiana za 30tyś i niech to będzie na zdrowie skrzyni (6HP19A), olej to oczywiście ZF 8.
Ja wymieniłem pierwszy raz olej przy 260tyś. czarna smoła itp. Po wymianie zrobione 30tyś i żadnych problemów ze skrzynią. Wymiana oleju przez świadomych użytkowników powinna odbywać się co 50-60 tyś (interwał ten należy zmodyfikować odpowiednio do stylu jazdy).
Następna wymiana za 30tyś i niech to będzie na zdrowie skrzyni (6HP19A), olej to oczywiście ZF 8.