części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB ] Piszczenie/buczenie/gwizdanie z okolicy prz

yogipg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 25 wrz 2016, 19:11
Lokalizacja: Toruń

[D2 99 4.2PB ] Piszczenie/buczenie/gwizdanie z okolicy prz

Post autor: yogipg » 22 kwie 2018, 21:42

Witam!

Jak w temacie - dziwne piszczenie dochodzi z okolic przepustnicy w odpowiednich warunkach:
1. Jak silnik się nagrzeje
2. Nigdy przy przyspieszaniu
3. Jak już się pojawi to zawsze przy schodzeniu obrotów, lub na biegu jałowym

Udało mi się ustalić:
1. Dochodzi to z okolic przepustnicy (przepustnica wymontowana przeczyszczona, nadal to samo)
2. To musi mieć coś wspólnego z powietrzem (separator niedawno wymieniony na nowy, bo.... gwizdał, żona nazwała tamten dźwięk 'kogutkiem' :) )
3. Jak dźwięk się pojawi na jałowych, wystarczy otworzyć korek oleju i cisza.

Przy okazji, separator oleju też potrafi się odezwać czasami (?) jak poprzednio.

Miał ktoś podobną sytuację, jakieś pomysły, sugestię??

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 kwie 2018, 21:56


yogipg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 25 wrz 2016, 19:11
Lokalizacja: Toruń

Post autor: yogipg » 22 kwie 2018, 22:00

Odma, no niestety to nie to, wiem bo:
1. Już to wymieniłem :)
2. To wydaje trochę inny dźwięk...

Ten o który mi chodzi jest głośniejszy, 'dotykanie' wszystkiego nic nie zmienia. Odmę wystarczy 'docisnąć' ręką, przekręcić i słychać jak cichnie, tutaj nic... tylko otwarcie korka oleju i odpowietrzenie całości układu to coś ucisza.... dzięki za propozycję.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 kwie 2018, 22:03

Odepnij przewód od serva, na tym przewodzie jest ezektor - który może też piszczeć
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

yogipg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 25 wrz 2016, 19:11
Lokalizacja: Toruń

Post autor: yogipg » 22 kwie 2018, 22:34

Dzięki za pomysł, jak tylko będę mógł sprawdzę i dam znać!

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 kwie 2018, 23:36

By nie otwierać kolejnych tematów dopiszę się tu ze swoim pytaniem. Od 3-4 dni buczy/brzęczy czy jak to tam nazwać przy wlewie paliwa <hmm>...oczywiście na pracującym silniku. Odkręcając korek wlewu nastaje cisza, po zakręceniu po chwili znów buczy.
Nie mam teraz czasu na doszukiwanie się winowajcy, wczoraj zamówiłem nowy zawór odpowietrzający i już do mnie jedzie.
Zastanawiałem się też nad samym korkiem, ma wbudowany zaworek ciśnieniowy czy też podciśnieniowy ale namacalnie wygląda na sprawny.
Może, ktoś z was miał już podobną przypadłość i oszczędzi mi szukania <hihi>.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 25 kwie 2018, 07:29

Na 95% do wymiany korek wlewu paliwa. Miałem kilka takich przypadków.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 25 kwie 2018, 20:41

EVAP??

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 25 kwie 2018, 20:58

To trzeba sprawdzić, wziąć szczypce i zacisnąć wężyk gumowy pod maską
i posłuchać czy przestało buczeć.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 kwie 2018, 22:50

Dzięki marekp750 za rzeczową odpowiedź, wężyk już wczoraj zaciskałem i bez efektu, zawór tak czy siak wymienię.
Nowy korek kosztuje zaledwie 20 Euro więc od razu zamówiłem <muzyka>

Edit: 05.05.2018
Zawór wymieniłem ale w sumie niepotrzebnie, wystarczyło wyregulować stary ...wszystko wróciło do normy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez danishow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 10 maja 2018, 22:30

ja tak mam w obu autach i tez powiedziano mi ze to wina korka ktory sam w sobie cos tam ma lub wlasnie zaworka tez kupilem nowy ale nie wiedzialem jak sprawdzic ten obecny

czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 11 maja 2018, 00:25

Preston81 pisze:czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju?
Może być, jeżeli zawór jest nieszczelny i cały czas w pozycji otwartej. Można go wyregulować cienkim płaskim śrubokrętem od strony z metalową rurką w środku.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 11 maja 2018, 23:44

a na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina , a reguluje sie prawo lewo czy jak ? jak zdiagnozowac stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ? , mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 maja 2018, 11:55

Preston81 pisze:na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina
Reguluje się na pracującym silniku, zawór jest co kilkanaście sekund sterowany przez sterownik. W chwili spoczynku ma być szczelny, natomiast wysterowany ma tykać jak najszybciej.
Preston81 pisze:reguluje sie prawo lewo czy jak ?
W lewo i prawo, w zaleąności w jakiej pozycji obecnie się znajduje.
Preston81 pisze:jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?
Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.
Preston81 pisze:mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ?
Można kupić zamiennik, np. od Golfa 4, Audi A3, TT, Octavia 1U itd.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 13 maja 2018, 19:16

danishow pisze: Preston81 napisał/a:
jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?

Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.
dzieki za info , czyli na wlaczonym ten zawor ma cykać tak ? i bedzie to wyrażnie słyszalne ?
bądź sobą, wariatów też lubią

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl