[D2 99 4.2PB ] Piszczenie/buczenie/gwizdanie z okolicy prz
[D2 99 4.2PB ] Piszczenie/buczenie/gwizdanie z okolicy prz
Witam!
Jak w temacie - dziwne piszczenie dochodzi z okolic przepustnicy w odpowiednich warunkach:
1. Jak silnik się nagrzeje
2. Nigdy przy przyspieszaniu
3. Jak już się pojawi to zawsze przy schodzeniu obrotów, lub na biegu jałowym
Udało mi się ustalić:
1. Dochodzi to z okolic przepustnicy (przepustnica wymontowana przeczyszczona, nadal to samo)
2. To musi mieć coś wspólnego z powietrzem (separator niedawno wymieniony na nowy, bo.... gwizdał, żona nazwała tamten dźwięk 'kogutkiem' )
3. Jak dźwięk się pojawi na jałowych, wystarczy otworzyć korek oleju i cisza.
Przy okazji, separator oleju też potrafi się odezwać czasami (?) jak poprzednio.
Miał ktoś podobną sytuację, jakieś pomysły, sugestię??
Jak w temacie - dziwne piszczenie dochodzi z okolic przepustnicy w odpowiednich warunkach:
1. Jak silnik się nagrzeje
2. Nigdy przy przyspieszaniu
3. Jak już się pojawi to zawsze przy schodzeniu obrotów, lub na biegu jałowym
Udało mi się ustalić:
1. Dochodzi to z okolic przepustnicy (przepustnica wymontowana przeczyszczona, nadal to samo)
2. To musi mieć coś wspólnego z powietrzem (separator niedawno wymieniony na nowy, bo.... gwizdał, żona nazwała tamten dźwięk 'kogutkiem' )
3. Jak dźwięk się pojawi na jałowych, wystarczy otworzyć korek oleju i cisza.
Przy okazji, separator oleju też potrafi się odezwać czasami (?) jak poprzednio.
Miał ktoś podobną sytuację, jakieś pomysły, sugestię??
Odma, no niestety to nie to, wiem bo:
1. Już to wymieniłem
2. To wydaje trochę inny dźwięk...
Ten o który mi chodzi jest głośniejszy, 'dotykanie' wszystkiego nic nie zmienia. Odmę wystarczy 'docisnąć' ręką, przekręcić i słychać jak cichnie, tutaj nic... tylko otwarcie korka oleju i odpowietrzenie całości układu to coś ucisza.... dzięki za propozycję.
1. Już to wymieniłem
2. To wydaje trochę inny dźwięk...
Ten o który mi chodzi jest głośniejszy, 'dotykanie' wszystkiego nic nie zmienia. Odmę wystarczy 'docisnąć' ręką, przekręcić i słychać jak cichnie, tutaj nic... tylko otwarcie korka oleju i odpowietrzenie całości układu to coś ucisza.... dzięki za propozycję.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Odepnij przewód od serva, na tym przewodzie jest ezektor - który może też piszczeć
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
By nie otwierać kolejnych tematów dopiszę się tu ze swoim pytaniem. Od 3-4 dni buczy/brzęczy czy jak to tam nazwać przy wlewie paliwa ...oczywiście na pracującym silniku. Odkręcając korek wlewu nastaje cisza, po zakręceniu po chwili znów buczy.
Nie mam teraz czasu na doszukiwanie się winowajcy, wczoraj zamówiłem nowy zawór odpowietrzający i już do mnie jedzie.
Zastanawiałem się też nad samym korkiem, ma wbudowany zaworek ciśnieniowy czy też podciśnieniowy ale namacalnie wygląda na sprawny.
Może, ktoś z was miał już podobną przypadłość i oszczędzi mi szukania .
Nie mam teraz czasu na doszukiwanie się winowajcy, wczoraj zamówiłem nowy zawór odpowietrzający i już do mnie jedzie.
Zastanawiałem się też nad samym korkiem, ma wbudowany zaworek ciśnieniowy czy też podciśnieniowy ale namacalnie wygląda na sprawny.
Może, ktoś z was miał już podobną przypadłość i oszczędzi mi szukania .
Dzięki marekp750 za rzeczową odpowiedź, wężyk już wczoraj zaciskałem i bez efektu, zawór tak czy siak wymienię.
Nowy korek kosztuje zaledwie 20 Euro więc od razu zamówiłem
Edit: 05.05.2018
Zawór wymieniłem ale w sumie niepotrzebnie, wystarczyło wyregulować stary ...wszystko wróciło do normy.
Nowy korek kosztuje zaledwie 20 Euro więc od razu zamówiłem
Edit: 05.05.2018
Zawór wymieniłem ale w sumie niepotrzebnie, wystarczyło wyregulować stary ...wszystko wróciło do normy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez danishow, łącznie zmieniany 1 raz.
Reguluje się na pracującym silniku, zawór jest co kilkanaście sekund sterowany przez sterownik. W chwili spoczynku ma być szczelny, natomiast wysterowany ma tykać jak najszybciej.Preston81 pisze:na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina
W lewo i prawo, w zaleąności w jakiej pozycji obecnie się znajduje.Preston81 pisze:reguluje sie prawo lewo czy jak ?
Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.Preston81 pisze:jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?
Można kupić zamiennik, np. od Golfa 4, Audi A3, TT, Octavia 1U itd.Preston81 pisze:mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ?