części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów....

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 25 mar 2015, 12:41

<hura> Wreszcie, mogę napisać, że naprawiłem swoją skrzynię biegów :)

Postanowiłem zatem dokończyć ten temat bo może komuś się to przyda :)
W samej części że tak to nazwę koszykowej, uszkodzone były: 2, słownie dwa oringi... z tego jeden ewidentnie był porwany, drugi był jakby za małej średnicy ale był cały. W pompie oleju nie znalazłem nic, wymieniłem wszelkie uszczelnienia i złożyłem po dokładnym umyciu.
Dodatkowo wymieniłem wszystkie tarcze w koszach FWD bo były po przypalane (pewnie na awaryjnym się jeździło)

Następnie rozebrałem sterowanie...

http://1drv.ms/1EFyBEB

Każdą z sekcji na drobne elementy, mycie i składanie.

http://1drv.ms/1FUwz7R

Po drodze taki zonk, rozerwana uszczelka, na pewno pomagała w pracy ;)

http://1drv.ms/1EFz4qA

Wszelkie uszczelnienia które były dostępne w zestawie zostały wymienione.
Po zamontowaniu do samochodu okazało się jednak, że automat dalej nie działa....
Na teście wyjść VCDSem nie było słychać 3 elektrozaworu. Wywalało także błąd. Po sprawdzeniu wiązki na przejścia, elektrozaworów pod kątem oporności a także podając im napięcie, niczego nie znalazłem. Po przejściu do źródła czyli sterownika, okazało się, że do puszki na podszybiu nalało się trochę wody. Miałem zapchane odpływy i to pewnie dlatego.
Sterownik w środku wyglądał tak:

http://1drv.ms/1EFzc9p

Także Panowie, radzę zajrzeć do odpływów i do puszki ze sterownikami zanim będzie za późno :)
Po wymianie sterownika skrzynia śmiga bez błędnie :)

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 25 mar 2015, 18:18

Maroonio chcesz powiedziec, ze sam ogarnąłeś sobie tipa od a do z?
Tomek

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 25 mar 2015, 18:48

Tak, dokładnie to chcę powiedzieć :) Wyjąłem, rozebrałem na atomy, wymieniłem co było zepsute i złożyłem. Kolejny skill zdobyty ;)

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 25 mar 2015, 18:55

Dziiaj moj po wlasnorecznej naprawie ma nastukane przeszlo 50 tys km.
Na dniach robie wymiane oleju-plus bo wtedy nie mialem -plyta sterujaca ze skrzyni znow idzie na stol w drobny mak i przejdzie przez myjke ultradzwiekowa.(potwierdzone wlasnorecznie lepsza praca po takim zabiegu na innych A8)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 mar 2015, 19:07

Maroonio pisze:Tak, dokładnie to chcę powiedzieć :) Wyjąłem, rozebrałem na atomy, wymieniłem co było zepsute i złożyłem. Kolejny skill zdobyty ;)
gratulacje !!! <brawo2> ostatnio gdzies czytalem ze najwiekszym probleme w naprawie ASB w naszych A8 jest... jej wyjecie :D :D :D bo reszta jak klocki lego :)
to nie jest zwykły napęd...to

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 25 mar 2015, 19:34

To fakt, jej gabaryty i masa to początek problemu. Ilość potrzebnych do jej zdemontowania czynności też nie jest mała :)
Rozkładanie i składanie to już prostsza rzecz ale trzeba mieć prasę i trochę dobrych narzędzi.
Sterowanie jest najtrudniejsze bo jest tam kilka drobnych elementów i można się pogubić gdzie co było przy składaniu. Jednak w obecnych czasach to też niby nie problem.
Jakoś mega tanio nie wyszło, bo wymieniłem kilka rzeczy na wyrost (wsteczny) żeby dwa razy nie robić ale teraz powinna śmigać aż miło.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 mar 2015, 19:36

Maroonio pisze:Jakoś mega tanio nie wyszło,
...to zdradź proszę ile Cię ta operacja wyniosła, bo aż ciekaw jestem ;) częsci brałes w ASO ?
to nie jest zwykły napęd...to

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 25 mar 2015, 19:54

Nie ma problemu:
Konwerter (moim zdaniem na wyrost) regeneracja lub nic bo się nie dowiesz - 700 zł Midparts
Komplet uszczelek i oringów od człowieka z Allegro, oryginał ZF - 1090 zł
12 litrów oleju do skrzyni, 3 litry przekładniowego + dwa łożyska igiełkowe, tłok wstecznego - 870 zł Midparts
Tarczki koszy FWD około 300zł bo nie pamiętam - Midparts
No i ja musiałem jeszcze dokupić sterownik za 700.
Łącznie wychodzi 3660 zł. Można było oszczędzić na konwerterze, tłok wstecznego też był cały i jeszcze gdyby sterownik nie był zalany to wyszło by całkiem tanio.

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 29 kwie 2018, 23:42

Robaczky kochane, podpinam się pod temat. Skrzynia po wrzuceniu na D nie jedzie, dodam gazu mocne szarpnięcie i tryb awaryjny auto trzeba bujać na 3 biegu. Jak go rozbujam do np. 30 km/h wrzucę na N ponownie uruchomię silnik wszystko gra biegi 2,3,4,5 są i auto ciągnie jak zwariowane. Sielanka trwa do najbliższego zatrzymania gdzie znowu powtórka, szarpnięcie tryb serwisowy i tylko 3ci bieg. Po podpieciu VAGa wyskoczyły błedy
17114 Nieprawidłowe przełożenie brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
17115 Nieprawidłowe przełożenie bieg 1 brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
17087 Konwerter-przełącznik stopu B brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
Po skasowaniu wyskakuje
17114 Nieprawidłowe przełożenie brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
17087 Konwerter-przełącznik stopu B brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem

Tylko tyle i aż tyle. Czy jest to kosz forwardu czy może być jakaś inna przyczyna

Dodam, że jak się jedzie tak delikatnie 70-90 km/h na 5tym biegu to pod górkę "podskakują" obroty. Jak dodam zdrowo gazu lub przeredukuję na 4 i później na 5 to na chwilę mu przejdzie ale następne wzniesienie znowu to samo. Konwerter do wymiany/regeneracji?

Ogólnie to już powoli jestem przygotowany na robotę skrzyni ale nie wiem czy już kupować części tj. konwerter i kosz A żeby naprawa w miarę sprawnie poszła czy poczekać aż mechanik wyjmie mi skrzynię i wtedy rozebrać i zweryfikować. Chodzi o to ze auto nie może stać miesiąc u mechanika a kosz chciałbym zamówić z USA bo tam wychodzi ok 650zł za kosz już z wysyłką do Polski, przy czym wysyłka może trwać nawet do miesiąca.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 30 kwie 2018, 09:24

napewno skrzynia na stół, ale konwerter to raczej wypadało by wymienić jak już będzie wszystko na wierzchu, a co do skrzyni to tak ciężko bez jej rozebrania wywnioskować co by do wymiany było,
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 17 maja 2018, 01:01

No to, że wyjęcie skrzyni mnie czeka prędzej lub później to jest więcej niż pewne. Na szczęście nie jest to moje główne auto. Chodzi mi o to czy np. może to być sterownik mechatroniczny który jest pod miską oleju i czy da się go zdjąć, przeczyścić lub ew. sprawdzić podając prąd na poszczególne elektromagnesy. Może nie załącza pierwszego biegu? Ktoś to robił na skrzyni w aucie? Da radę zrobić to z kanału?

karol1616
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 06 wrz 2017, 12:38
Lokalizacja: Radom

Post autor: karol1616 » 17 maja 2018, 17:10

Witam już poruszalem temat pozwólcie że się podpne,padła mi skrzynia nie dawno Fbg poszedł kosz ten aluminiowy jakiś dwusprzeglowy cena 3k za sam kosz a naprawa 10 k, i kupiłem od a8 300 km z 1997 r zmieniłem skrzynie,sterownik, wal napędowy, pół osie, most myślałem że poszarpywania się zakończą ale jednak nie,czasem jest takie kopniecie, walniecie i ja już nie wiem o co chodzi już psychicznie nie wytrzymuje może ktoś tam miał już?? Dzięki za wszystkie odpowiedzi
A6 C5 2.8Q 193KM
S8 D2 4.2Q 360KM

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 17 maja 2018, 20:15

Truten pisze:No to, że wyjęcie skrzyni mnie czeka prędzej lub później to jest więcej niż pewne. Na szczęście nie jest to moje główne auto. Chodzi mi o to czy np. może to być sterownik mechatroniczny który jest pod miską oleju i czy da się go zdjąć, przeczyścić lub ew. sprawdzić podając prąd na poszczególne elektromagnesy. Może nie załącza pierwszego biegu? Ktoś to robił na skrzyni w aucie? Da radę zrobić to z kanału?
To raczej nie jest sterownik. Jeżeli będziesz dalej autem jeździł z tą usterką, to poważniej uszkodzisz skrzynię. Prawdopodobnie uszkodzenie jest w koszu A. Ale to musisz sam sprawdzić. Te kosze z USA widziałem też na OLX za przyzwoite pieniądze. Do swojej skrzyni też taki kupiłem i jest ok. Moim zdaniem jak już rozbiera się skrzynię to ten kosz warto wymienić, nawet jeśli nie jest uszkodzony. Ten kosz w skrzyni jest bardzo obciążony i przez to szybciej zużywa się od pozostałych. Generuje też przez zużycie materiału większość usterek w tych skrzyniach (kosz A pęka i koniec jazdy).
Daj później znać co było przyczyną.

karol1616
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 06 wrz 2017, 12:38
Lokalizacja: Radom

Post autor: karol1616 » 17 maja 2018, 23:15

Panowie ktoś coś podpowie??
A6 C5 2.8Q 193KM
S8 D2 4.2Q 360KM

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 18 maja 2018, 00:04

monster_1973 pisze: To raczej nie jest sterownik. Jeżeli będziesz dalej autem jeździł z tą usterką, to poważniej uszkodzisz skrzynię. Prawdopodobnie uszkodzenie jest w koszu A. Ale to musisz sam sprawdzić. Te kosze z USA widziałem też na OLX za przyzwoite pieniądze. Do swojej skrzyni też taki kupiłem i jest ok. Moim zdaniem jak już rozbiera się skrzynię to ten kosz warto wymienić, nawet jeśli nie jest uszkodzony. Ten kosz w skrzyni jest bardzo obciążony i przez to szybciej zużywa się od pozostałych. Generuje też przez zużycie materiału większość usterek w tych skrzyniach (kosz A pęka i koniec jazdy).
Daj później znać co było przyczyną.
monster_1937 nie jeżdżę z tą usterką, nie chcę bardziej męczyć skrzyni, jednakże z konieczności musiałem trochę kilometrów przejechać z tą awarią. Zastanawia mnie fakt, że jak rozbujam auto i uruchomię ponownie to są pozostałe biegi i wszystko zachowuje się "normalnie" aż do zatrzymania - w sensie skrzynia pracuje gładko i bezproblemowo. Stąd moje podejrzenie padło na sterownik mechatroniczny - tak jakby nie załączał pierwszego biegu ale to tylko moje rozważania. Sterownik na podszybiu już podmieniałem i bez efektu, te same objawy i zapisuje te same błędy. Dziwna sprawa bo u znajomego padł kosz A i żeby zjechać autem do domu trzeba było się naprawdę srodze namęczyć i nie było chociażby np. drugiego biegu tylko trzeci bieg.
Jeżeli uda mi się tą skrzynię naprawić, na pewno dam znać co było nie tak, bo nie spotkałem się jeszcze nigdzie na forach z usterką o podobnych objawach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl