[D3 ALL] Felgi "słoneczka"
-
- Forum Audi A8
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 paź 2011, 11:18
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
[D3 ALL] Felgi "słoneczka"
Witam,
Zastanawiam się nad zmianą felg , w oko wpadły mi te słoneczka : http://allegro.pl/audi-a8-a6-19-5x112-s ... 39267.html
Mam pytanie czy ciężko jest je utrzymać w takim stanie , ewentualnie jak dbać o to aby nie zmatowiały ,czy po jakimś czasie i tak będzie trzeba je polerować ?
Zastanawiam się nad zmianą felg , w oko wpadły mi te słoneczka : http://allegro.pl/audi-a8-a6-19-5x112-s ... 39267.html
Mam pytanie czy ciężko jest je utrzymać w takim stanie , ewentualnie jak dbać o to aby nie zmatowiały ,czy po jakimś czasie i tak będzie trzeba je polerować ?
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 16:23 przez pawcio1813, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli są tylko spolerowane i nie pokryte lakierem to trzeba je codziennie czyścić albo co tydzień polerować. Inna sprawa, że oryginalnie nie było polerowanych więc ktoś już z nimi coś robił a sprzedawca zarzeka się że nie ...więc jakaś ściemapawcio1813 pisze:czy ciężko jest je utrzymać w takim stanie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Jak pokryjesz "clearem" to wyglada fatalnie "młotkowo"danishow pisze:Jeżeli są tylko spolerowane i nie pokryte lakierem
Z całym szacunkiem , ale masz takie że tak twierdzisz czy gdzieś słyszałeś ??danishow pisze: trzeba je codziennie czyścić albo co tydzień polerować
Chyba się mylisz ja mam takie i etka też tak podaje 4E0601025N alu-polerowanedanishow pisze: Inna sprawa, że oryginalnie nie było polerowanych
Jeśli chodzi o moje to w pierwszy rok użytkowania polerowałem raz na 3 miechy, po prostu jest to zależne od pogody i od tego czym myjesz na początku zaczyna się mniej świecić (śniedzieje) w drugim roku nie polerowałem ani raz ponieważ kupiłem bardzo fajna pastę za 20,- w Castoramie i wystarczyło tylko przetrzec szmatka raz na miesiąc, natomiast teraz przed wiosna zdecydowałem się na powłokę ceramiczna do felg i efekt przeszedł moje oczekiwania felgi błyszczą cały czas jak sa brydne to po zwykłym myciu znowu się świecą, powłoka ma starczyc podobno na 12-24 miesiące koszt 70,- No i cena jest normalna "słoneczek" bo np. "MULTISPOKE" to kosz 2x tyle.
"Młotkowa" to wydaje się Twoja wypowiedź po jej przeczytaniu.Marcin2013 pisze:Jak pokryjesz "clearem" to wyglada fatalnie "młotkowo"
W której części powyższego postu kierowałeś się szacunkiem?!Marcin2013 pisze:Z całym szacunkiem
Oczywiście, z dokładnie takimi felgami kupiłem swoje auto. A żeby nie było tak kolorowo to dodam, że Audi nie produkowało polerowanych na lustro aluminiowych felg nie pokrytych klarem!Marcin2013 pisze:masz takie że tak twierdzisz czy gdzieś słyszałeś ??
Na koniec, zniżając się do Twego poziomu "szacunku" proponuję byś poleciał po tę pastę za dwie dychy z Castoramy i natarł se nią tyłek bo chyba właśnie Cię swędzi
A byłbym zapomniał, te Twoje:
...wyglądały/wyglądają tak:Marcin2013 pisze:etka też tak podaje 4E0601025N alu-polerowane
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Nie nie będę się stosował do twoich praktyk nie wiem dlaczego się tak irytujesz kolega zapytał o felgi to mu napisałem jak to wygląda u mnie, użytkuje takie felgi 3 lata i tragedii nie ma, zdziwiła mnie twoja wypowiedź że trzeba je codziennie czyścić (nie wnikam po czym ty jeździsz) może te które ty miałeś były w stanie agonalnym, odnośnie czy Audi wypuszczało polerowane bez klaru:danishow pisze:Na koniec, zniżając się do Twego poziomu "szacunku" proponuję byś poleciał po tę pastę za dwie dychy z Castoramy i natarł se nią tyłek bo chyba właśnie Cię swędzi
" Informacje o obręczach kół: polerowane, szlifowane
lub częściowo polerowane obręcze ze stopu metali
lekkich nie powinny być stosowane w zimowych
warunkach drogowych. Metoda wykonania powierzchni
zewnętrznej obręczy nie gwarantuje wystarczającego
zabezpieczenia przed korozją i sól do posypywania ulic
lub podobne środki mogą spowodować....."
czyli nie ma wzmianki o lakierowaniu, jeśli każde były lakierowane to co te wszystkie do sprzedania jakimś trafem są bez lakieru trochę dziwne, w jakim celu ktoś zdzierał lakier, ale to jest nie istotne i tak ty masz racje POLEROWAĆ raz w tygodniu
Tak dla sprostowania to większość aluminiowych felg nie nadaje się na warunki zimowe (czytaj: sól) ...a po co informować o lakierowaniu? ...to raczej logiczne, jak kupujesz auto to też jest lakierowane. A może czegoś nie wiem, mógłbyś wkleić podobny tekst z katalogu akcesoriów na temat karoserii ?Marcin2013 pisze:czyli nie ma wzmianki o lakierowaniu
Czytasz te bzdurne teksty w broszurkach, studiujesz ETKE ...może i jesteś dobrym teoretykiem ale praktycznej wiedzy to Ci na pewno brakuje
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Panowie cisza!
Polerowanych kół (do gołego alu) nie trzeba codziennie pucować Najważniejsze są 2 zasady:
- nie jeździć w okresie zimowym
- uważać na myjkach (chodzi o chemię na 1 cyklu bo się trafia tak mocna, że jak źle się spłuka to zostają mazaje).
Fabryczne felgi nie mają na gładko frontu toczonego tylko lekko chropowaty a sam klar jest lekko metalizowany co daje efekt tęczy. Przykładem mogą być np lusterka alu z D2 i wszystkie listwy chrom.
Na słoneczkach, łopatach i multispokach dobrze to widać jak odłazi lakier po zimie tam gdzie było głębsze zadrapanie.
Druga sprawa to materiał, koła alu nie tracą tak szybko blasku. Najgorsze są listwy chrom dolne na aucie a podobne jakościowo do kół - listwy wookoło szyb bocznych.
Też mam polerowane multispoki i się świecą jak złe A polerkę widziały ze 2 lata wstecz Na myjce uważałem i dobrze spłukiwałem a w domu wyczyszczenie dodatkowe i wosk. Jeśli kółka się ma zdjęte to warto zainwestować w powłokę ceramiczną. Na pewno pomoże i nie zaszkodzi.
Polerowanych kół (do gołego alu) nie trzeba codziennie pucować Najważniejsze są 2 zasady:
- nie jeździć w okresie zimowym
- uważać na myjkach (chodzi o chemię na 1 cyklu bo się trafia tak mocna, że jak źle się spłuka to zostają mazaje).
Fabryczne felgi nie mają na gładko frontu toczonego tylko lekko chropowaty a sam klar jest lekko metalizowany co daje efekt tęczy. Przykładem mogą być np lusterka alu z D2 i wszystkie listwy chrom.
Na słoneczkach, łopatach i multispokach dobrze to widać jak odłazi lakier po zimie tam gdzie było głębsze zadrapanie.
Druga sprawa to materiał, koła alu nie tracą tak szybko blasku. Najgorsze są listwy chrom dolne na aucie a podobne jakościowo do kół - listwy wookoło szyb bocznych.
Też mam polerowane multispoki i się świecą jak złe A polerkę widziały ze 2 lata wstecz Na myjce uważałem i dobrze spłukiwałem a w domu wyczyszczenie dodatkowe i wosk. Jeśli kółka się ma zdjęte to warto zainwestować w powłokę ceramiczną. Na pewno pomoże i nie zaszkodzi.