[D2 99 4.2PB/LPG ] Grzeje się na postoju
Standard, w tym miejscu one się dosłownie rozpadają.telmax pisze:kiedyś elektryk znalazł urwany kabelek przy czujniku w chłodnicy.
Na mojej wtyczce zostały dwa, a i też trzymały się na słowo honoru.
Więc przelutowałem wtyczkę i jest gitara, lecz okazało si, że czujnik ma czkawkę i drugi bieg załącza przy 110 dopiero
Czeka mnie wymiana
Po roku odgrzewam kotleta.
Auto się grzeje. Stoi kilka minut w korku i już temperatura idzie powyżej 90.
Doskonale to czuć na skrzyni wtedy bo bije jak głupia.
Na pewno uszkodzony jest czujnik ponieważ bardzo późno załącza wentylator.
Wycieków brak, węże twarde jak diabli
Co udało mi się zaobserwować to na pewno czujnik do wymiany. Dla celów eksperymentalnych zdjąłem wtyczkę z niego i na sztywno zrobiłem mostek, pierwszy i drugi bieg wentylatora pracuje... pracuje ale nie ma dużej różnicy miedzy biegami.
W A4 B5 występuje ten sam wentylator i z tego co pamiętam, tam po włączeniu drugiego biegu wciągało liście z ulicy tu praktycznie ciągnie na drugim biegu równomiernie co wiskoza na wolnych obrotach
Wisko pracuje na 100%
Pomału chce eliminować to wszystko by nie ugotować tego gruza.
Co do prędkości wentylatora, co ma na to wpływ, czy sam wentylator może mieć problem czy opornica ?
Jeśli opornica to jak ją sprawdzić.
Po zlocie wezmę się też za ten czujnik, jak nie można było zostawić miejsca by można było go wymienić bez demontażu chłodnicy.
Next pytanie co do samego czujnik. Zauważyłem rozbieżność co do producentów.
FAE
95 - 85
102 - 92
HELLA
87 - 77
92 - 82
FEBI
95 - 84
102 - 92
MEYLE
95 - 82
102 - 91
Wydaje mi się, że naj bardziej odpowiednim będzie HELLA bo zapewnia utrzymywanie niższej temperatury
Auto się grzeje. Stoi kilka minut w korku i już temperatura idzie powyżej 90.
Doskonale to czuć na skrzyni wtedy bo bije jak głupia.
Na pewno uszkodzony jest czujnik ponieważ bardzo późno załącza wentylator.
Wycieków brak, węże twarde jak diabli
Co udało mi się zaobserwować to na pewno czujnik do wymiany. Dla celów eksperymentalnych zdjąłem wtyczkę z niego i na sztywno zrobiłem mostek, pierwszy i drugi bieg wentylatora pracuje... pracuje ale nie ma dużej różnicy miedzy biegami.
W A4 B5 występuje ten sam wentylator i z tego co pamiętam, tam po włączeniu drugiego biegu wciągało liście z ulicy tu praktycznie ciągnie na drugim biegu równomiernie co wiskoza na wolnych obrotach
Wisko pracuje na 100%
Pomału chce eliminować to wszystko by nie ugotować tego gruza.
Co do prędkości wentylatora, co ma na to wpływ, czy sam wentylator może mieć problem czy opornica ?
Jeśli opornica to jak ją sprawdzić.
Po zlocie wezmę się też za ten czujnik, jak nie można było zostawić miejsca by można było go wymienić bez demontażu chłodnicy.
Next pytanie co do samego czujnik. Zauważyłem rozbieżność co do producentów.
FAE
95 - 85
102 - 92
HELLA
87 - 77
92 - 82
FEBI
95 - 84
102 - 92
MEYLE
95 - 82
102 - 91
Wydaje mi się, że naj bardziej odpowiednim będzie HELLA bo zapewnia utrzymywanie niższej temperatury
Dziś wymyłem chłodnicę, kiedy auto stało w garażu temperatura 20 stopni, chodziła 2 godziny na wonych z włączoną klimą i nic.
Po wyjechaniu na zewnątrz przy 28 wystarczyło 30min i już 110 stopni.
Po dodaniu gazu na około 2000 obr/min temperatura spadła do 90
Nie wiem jak sprawdzić ten wiatrak i jego sprawność czy też prędkość na drugim biegu.
Czy dajmy na to problem będzie w wentylatorze, czy też w opornicy, że stawia za duży opór i wiatrak nie kręci się z taką prędkością co powinien.
Po wyjechaniu na zewnątrz przy 28 wystarczyło 30min i już 110 stopni.
Po dodaniu gazu na około 2000 obr/min temperatura spadła do 90
Nie wiem jak sprawdzić ten wiatrak i jego sprawność czy też prędkość na drugim biegu.
Czy dajmy na to problem będzie w wentylatorze, czy też w opornicy, że stawia za duży opór i wiatrak nie kręci się z taką prędkością co powinien.
Dani a ori jakie ma parametry ?danishow pisze:Najbardziej odpowiednim będzie oryginalny
Sprawdź połączenia na opornicy, lubią zaśniedzieć i wtedy są cyrki.ernesto pisze:problem będzie w wentylatorze, czy też w opornicy, że stawia za duży opór i wiatrak nie kręci się z taką prędkością co powinien
Numer: 251959481K, 1 stopień włącza się przy 87*C i wyłącza przy 76, przy 93 stopniach włącza sie drugi bieg i schładza do 82.ernesto pisze:Dani a ori jakie ma parametry ?
Cena oryginalnego to 35 Euro + podatek (bez rabatu).
Do tego proponuję termostat, który otwiera przy 76 stopniach. Mam taki u siebie i auto chodzi
w 40-stopniowym upale przez 2 godziny z włączoną klimą i temperatura nawet nie drgnie
Jedynie co udało mi się zrobić wczoraj to podpiąć wentylator na sztywno do prostownika i kręci się tak samo jak na spiętym drugim biegu.
Kurde szkoda, że nie mam drugiego na podmianę lub do testów.
Chyba jednak będę musiał wszystko po zlocie rzucić i nie gdybać co może być.
Sporo osób mówi, że wiskoza jest padnięta, ale tak serio to samo wisko nie wyrobi na wolnych obrotach przy obciążeniu dlatego jest wspomagane wentylatorem. Dobrze rozumuje ?
Kurde szkoda, że nie mam drugiego na podmianę lub do testów.
Chyba jednak będę musiał wszystko po zlocie rzucić i nie gdybać co może być.
Sporo osób mówi, że wiskoza jest padnięta, ale tak serio to samo wisko nie wyrobi na wolnych obrotach przy obciążeniu dlatego jest wspomagane wentylatorem. Dobrze rozumuje ?
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Problem nie jest z wiskiem. Gdyby tak było to by Ci temp poleciała momentalnie w gore po Twoim teścieernesto pisze:Sporo osób mówi, że wiskoza jest padnięta, ale tak serio to samo wisko nie wyrobi na wolnych obrotach przy obciążeniu dlatego jest wspomagane wentylatorem. Dobrze rozumuje ?
a spadła podczas jazdy.ernesto pisze:auto stało w garażu temperatura 20 stopni, chodziła 2 godziny na wonych z włączoną klimą i nic.
Black Cars Matters
Podczas jazdy trzyma równo 90 stopnidice111 pisze:a spadła podczas jazdy.
Podmieniałem od A4 B5 1.8T i A80 B4 1.9 TDI ta sama sytuacja. Wydaje mi się że przewód chłodnicy jest zbyt napompowany, tak jak by miał za ciepło.maciu pisze:podmień korek na zbiorniczku
Tak na 100% jestem pewien.karol208 pisze:A czy czujnik dobrze podaje temperaturę?
Z reguły jak czuje, że ma za gorąco to skrzynia głupieje i zaczyna szarpać biegami, wspomaganie robi się kamień.
Nie wiem czemu ale nie mam pewności co do samej pracy wentylatora chłodnicy.
niby zwarty jest na ostro przy czujniku na drugim biegu ale jakoś różnicy sporej nie ma między pierwszym biegiem a drugim.
Co dziwne wentylator na pierwszym biegu pobiera 7 A a na drugim 8,5 A
wydaje mi się, że skoro wiatrak ma 300W to chyba więcej powinien żreć.
Jutro czepie się opornicy tylko nie wiem jak ją sprawdzić.
no i u mnie tez problem z grzaniem sie w korku.. zauwazylem, ze wentylator elektryczny wogole sie nie zalacza teraz moje pytania.. co i jak, krok po kroku, sprawdzac? czy on nawet na zimnym, ale przy wlaczonej klimie powinien pracowac caly czas? jesli tak, to wezme probowke i zobacze, czy na przewodach jest prad i jak bedzie to wiem, ze padl wentylator. co jeszcze radzicie? jakis bezpiecznik/przekaznik? gdzie go szukac?
Tak, postoi troszkę na wolnych i słychać po przegazowaniu, że jest spięte. Nie chce ryzykować ręki by sprawdzićdice111 pisze:Wiskoza Ci sie w gole zapina ?
Mrozu76,
W przedliftach po włączeniu klimatyzacji, wentylator pracuje na pierwszym biegu. Po osiągnięciu danej temperatury czujnik załącza drugi bieg przez opornice która znajduje się na blaszce przy nadkolu po stronie kierowcy.
Gdyby nie załączył Ci się wentylator to klima nie powinna odpalić.
Wypnij wtyczkę od wentylatora, szukaj jej pod autem w okolicach tego opornika. Podaj mu plus i minus bezpośrednio na kostkę i zobacz czy odpali wiatrak na krótko.
Jeśli odpali to jest ok i masz do sprawdzenia czujnik temperatury na chłodnicy i opornice.
Opornice sprawdzasz zdejmując wtyczkę od czujnika na chłodnicy
Zwierasz poszczególne piny na wtyczce.
brazowy to masa i jest pinem zewnętrznym
brazowy i środkowy zapina pierwszy bieg
brazowy i zewnętrzny zapina drugi bieg.
Czujnik jak sprawdzić
No właśnie to jest dziwne, bo w momencie kiedy się grzeje na postoju, wystarczy, że dodam gazu na 1500 obr/min i temperatura spada.dice111 pisze:Przy uszkodzonym wisko na postoju bedzie Ci sie grzal, ped powietrza przy jezdzie juz schlodzi jak nie ma nadmiernego obciazenia.
Dziś czepiam się opornicy.
Czepiasz sie nie tych rzeczy co trzeba. Mialem identycznie objawy jak ty. Na postoju w korku przy wysokich temp. zewnetrznych woda osiagala 110°C. Wode cisnienie wywalalo gora. Wymiana korka od zbiorniczka pomogla, ale temperatura dalej rosla.
Podczas jazdy, czy dodawania gazu temperatura spadala. Niezaleznie jak szybko jechalem, trzymala 90°C. Wystarczylo sie zatrzyman na doslownie 2-3 min i 110°C.
Wszystko sprawdzone i padlo ostatecznie na zatkana z zewnatrz i wewnatrz chlodnice. Po wymianie nawet przy obecnych temperaturach stojac 30 min w korku, wskazowka nawet nie drgnie...
Moje zdanie jest takie ze masz 20letnia chlodnice, ktora czesciowo przytkana daje wlasnie taki efekt.
Podczas jazdy, czy dodawania gazu temperatura spadala. Niezaleznie jak szybko jechalem, trzymala 90°C. Wystarczylo sie zatrzyman na doslownie 2-3 min i 110°C.
Wszystko sprawdzone i padlo ostatecznie na zatkana z zewnatrz i wewnatrz chlodnice. Po wymianie nawet przy obecnych temperaturach stojac 30 min w korku, wskazowka nawet nie drgnie...
Moje zdanie jest takie ze masz 20letnia chlodnice, ktora czesciowo przytkana daje wlasnie taki efekt.
to nie jest zwykły napęd...to