[D3 ALL ] Wycieraczki szyb zdechły?
[D3 ALL ] Wycieraczki szyb zdechły?
Witam. Dzisiaj była potrzeba użyć wycieraczek no i za bardzo się nie nacieszyłem. Wycieraczki dźwignąć się dzwignęły wydaje mi się że z oporem ale już wrócić to im było ciężko no i stanęły pod kątem 45 stopni. Ręcznie szło je do dopchnąć ale wyraźnie jest im coś nie tak. Czyżby to silnik umarł? Czy coś innego? Jak z jego wymianą się to ma? Czy samemu da radę? Jakie koszty za silnik i jaki najlepiej o ile to jest przyczyna. Czy to na tym się kończy czy jeszcze jakaś adaptacja czy inne dziadostwo wymagające podłączenia pod kompa? Dzięki za porady.
Prawdopodobnie zatarte tulejki.Ja juz takie cos reanimowalem w kilku autach z grupy vag.Sproboj odpiac naped od mechanizmu i proboj je ruszyc reka.Jezeli bedzie ciasno to trzeba caly mechanizm wyciągnąć (jest troche przewalone) i jezeli da sie go rozebrać (jeszcze)to wystarczy przeczyscic,przesmarowac i jak dobrze kojarzę to są ram chyba jeszcze oringi które można wymienić. Jesli nie da sie juz porozbierać no to tylko wymiana.Gdybyś robil to sam to uwazaj bo to wszystko"ameliniowe" i można szybko uszkodzić jesli jest mocno zapieczone.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
Nie silnik tylko mechanizm.denveco pisze:Ale te tuleje to są na tym mechaniźmiie (cięgnach), czy w samym silniku?
Psikanie w to bez rozbierania mechanizmu raczej nic konkretnego nie wniesie.denveco pisze:Jeśli na cięgnach to czy psiknięcie WD40 spenetruje / nasmaruje czy to nic nie da? Te oringi to jakiś zestaw naprawczy czy skądś indziej one brane?
Mechanizm trzeba wyjąć z auta i podjąć próbę reanimacji "na stole" chociaż i tak często jest już na to za późno.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ja to delikatnie podgrzalem i delikatnie pukalem młotkiem jednoczesnie próbując obracać.Oczywiscie na trzpienie nakrecilem nakrętki żeby gwintu nie zepsuć. Trzy mechanizmy udalo mi się w ten sposób uratować a jeden sie poddał "czytaj złamał ".Jezeli masz czas to możesz spróbować zostawic zanurzone w ropie na noc.Czasami moze odpuścić.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
Miałem ten sam problem, zapieczone tulejki przy ośkach obrotowych. Nie bawiłem się w naprawę, bo to nie miało w moim przypadku sensu. Michał Wruszak załatwił mi cały sprawny mechanizm (wskazał odpowiednie ogłoszenie), kupiłem go (został mi drugi sprawny silniczek) i po 20 minutach pracy cieszyłem się sprawnymi wycieraczkami.