[D3 03 3.0TDI ] Lekki uślizg przy zmianie z 2 na 3 czy to
[D3 03 3.0TDI ] Lekki uślizg przy zmianie z 2 na 3 czy to
Witam. Od ponad pół roku jeżdżę A8 3.0 TDI z 2009 r. Auto sam sprowadziłem z normalnym przebiegiem jak na ta klasę auta 273tys. Zrobiłem nim już ponad 5 tys km bez żadnych problemów. Jazda A8 to przyjemność. Od jakiegoś czasu zacząłem się zastanawiać nad tym czy mój Tip poprawnie pracuje. Biegi zmienia OK - równo bez szarpnięć. Ładnie hamuje biegami ogólnie jest Ok. Jest tylko jeden problem a może jestem przewrażliwiony. Mianowicie przy zmianie biegu z 2 na 3 zauważyłem lekki uślizg. Przy bardziej dynamicznej jeździe obroty przy zmianie biegu spadają z 2 tys na 1700 a za pół sek jeszcze o 100 w dół. Da się odczuć delikatny uślizg. Przy delikatnej jeździe jest ok.
Pytanie czy to normalne, czy się tym przejmować ?
Auto do 220 było serwisowane w Szwajcarii, olej raczej nie był zmieniany bo serwis nie zaleca. Ja zastanawiam się czy zmieniać bo przy tym przebiegu wymiana może przynieść gorszy efekt od zakładanego no chyba że się mylę.
Oświećcie mnie bo to mój pierwszy samochód z automatem.
Pytanie czy to normalne, czy się tym przejmować ?
Auto do 220 było serwisowane w Szwajcarii, olej raczej nie był zmieniany bo serwis nie zaleca. Ja zastanawiam się czy zmieniać bo przy tym przebiegu wymiana może przynieść gorszy efekt od zakładanego no chyba że się mylę.
Oświećcie mnie bo to mój pierwszy samochód z automatem.
Już sam nie wiem co robić. Jedni piszą żeby zmieniać olej, drudzy piszą żeby nie ruszać bo po zmianie skrzynia albo padła albo zwariowala. Serwis twierdzi żeby nie ruszać podobno zf pisze żeby zmieniać i kto ma rację
Widocznie u mnie jest tak ja piszesz..zanim skrzynia zapnie bieg na sztywno mija parę setnych sekundy. Tak nie mam zastrzeżeń do jej pracy. Jeździ się fajnie.
[ Dodano: 2017-12-20, 18:33 ]
Szik drogo Ciebie kosztowała wymiana oleju na oryginał zf?
Widocznie u mnie jest tak ja piszesz..zanim skrzynia zapnie bieg na sztywno mija parę setnych sekundy. Tak nie mam zastrzeżeń do jej pracy. Jeździ się fajnie.
[ Dodano: 2017-12-20, 18:33 ]
Szik drogo Ciebie kosztowała wymiana oleju na oryginał zf?
80 pln za1 litr x6 litrów
ZF LIFEGUARD 6
raczej masz zalaną skrzynie 6 bo robiłem ostatnio d3 z 2009 miała pierwszy filtr i olej 350tkm nalotu.Katalogi podają zf lifeguard 8 zielony ale nie ryzykowałbym robić mieszanki z tych dwóch olei ja zalałem to co było czyli 6
Są zestawy ZF olej/uszczelki/magnesy/filtr/śruby miski/instrukcja np w intercarsie
ZF LIFEGUARD 6
raczej masz zalaną skrzynie 6 bo robiłem ostatnio d3 z 2009 miała pierwszy filtr i olej 350tkm nalotu.Katalogi podają zf lifeguard 8 zielony ale nie ryzykowałbym robić mieszanki z tych dwóch olei ja zalałem to co było czyli 6
Są zestawy ZF olej/uszczelki/magnesy/filtr/śruby miski/instrukcja np w intercarsie
W tym wypadku rację ma producent skrzyni czyli firma ZF.thepablos pisze:Już sam nie wiem co robić. Jedni piszą żeby zmieniać olej, drudzy piszą żeby nie ruszać bo po zmianie skrzynia albo padła albo zwariowala. Serwis twierdzi żeby nie ruszać podobno zf pisze żeby zmieniać i kto ma rację
Olej należy wymieniać.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Opinie warsztatów też są różne. Jedni mówią żeby wymieniać drudzy żeby nie ruszać. Chyba się umowie na wymianę w samko. Co będzie to nie jest duży koszt bo ostatnio moja skrzynia dołożyła do powyższych objawów jeszcze inne. Mianowicie przy mrozach zaczęła slizgac sprzedałem. Przy stałej prędkości i zimnym oleju skrzynia slizgala. Trzeba było naprawdę lekko operować gazem. Do tego lockup zalaczal z opóźnieniem. To tylko przy zimnym oleju. Jak złapała trochę temperatury wszystko wraca do normy i zmienia biegi ok
[ Dodano: 2018-02-02, 12:10 ]
Wymieniłem olej w skrzyni. Olej który został wylany z opisu mechanika nie był zbyt przepracowany. Kolor oleju był zmieniony, był wyczuwalny specyficzny zapach ale nie było tragedii. Spodziewałem się gorszego wyglądu. Potwierdza to fakt że auto nie latało dużo po mieście lecz bardziej w trasach.
Wrażenia po wymianie - odczuwam bardziej delikatna zmianę biegów, wręcz czasami niewyczuwalną. Zmiana widoczna jest tylko po obrotach silnika. Biegi wchodzą płynnie.
LocUp działa mniej zauważalnie na 3 biegu.
Zobaczę czy przy ujemnych temperaturach ustąpił uślizg. Opiszę jeszcze dla potomnych aby mieli się do czego odnieść przy ocenie własnych problemów.
[ Dodano: 2018-02-02, 12:10 ]
Wymieniłem olej w skrzyni. Olej który został wylany z opisu mechanika nie był zbyt przepracowany. Kolor oleju był zmieniony, był wyczuwalny specyficzny zapach ale nie było tragedii. Spodziewałem się gorszego wyglądu. Potwierdza to fakt że auto nie latało dużo po mieście lecz bardziej w trasach.
Wrażenia po wymianie - odczuwam bardziej delikatna zmianę biegów, wręcz czasami niewyczuwalną. Zmiana widoczna jest tylko po obrotach silnika. Biegi wchodzą płynnie.
LocUp działa mniej zauważalnie na 3 biegu.
Zobaczę czy przy ujemnych temperaturach ustąpił uślizg. Opiszę jeszcze dla potomnych aby mieli się do czego odnieść przy ocenie własnych problemów.
nastawy podstawowe uruchamia się wtedy, gdy wymieniamy elementy mechaniczne w skrzyni (konwerter, wałek sprzędłowy itd). Wg informacji serwisowych ZFa olej zwłaszcza w 6HP wymieniamy statycznie. Doświadczony specjalista wie, jak bez zdejmowania konwertera spuścić praktycznie cały olej.
Najprawdopodobniej masz na wykończeniu konwerter. Po wyzerowaniu ustawień należy wykonać jazdę adaptacyjną, czego duża część dokonujących lub doradzających zerowanie ustawień nie wie.
ZF ostrzega, że olej powinno wymieniać się nie dłużej niż co 6 lat lub co 100 tys km przy bardzo spokojnej jeździe.
Dodano: 2018-03-23, 20:07
i jeszcze jedna rada. Oryginalne części, które powinno się zgodnie ze sztuką wymieniać przy 120/150 kkm w 6HP19A, kosztują w detalu ok. 10 tys zł z olejem i filtrem. Do tego dochodzi robocizna. W częściach nie ma zamienników (oprócz oleju do D i filtr). Jeżeli ktoś oferuje Wam regenerację za 5 tys. zł to nie chcę wiedzieć co zrobi w skrzyni (raczej czego nie zrobi).
Najprawdopodobniej masz na wykończeniu konwerter. Po wyzerowaniu ustawień należy wykonać jazdę adaptacyjną, czego duża część dokonujących lub doradzających zerowanie ustawień nie wie.
ZF ostrzega, że olej powinno wymieniać się nie dłużej niż co 6 lat lub co 100 tys km przy bardzo spokojnej jeździe.
Dodano: 2018-03-23, 20:07
i jeszcze jedna rada. Oryginalne części, które powinno się zgodnie ze sztuką wymieniać przy 120/150 kkm w 6HP19A, kosztują w detalu ok. 10 tys zł z olejem i filtrem. Do tego dochodzi robocizna. W częściach nie ma zamienników (oprócz oleju do D i filtr). Jeżeli ktoś oferuje Wam regenerację za 5 tys. zł to nie chcę wiedzieć co zrobi w skrzyni (raczej czego nie zrobi).
Może coś pomogę... Moja skrzynia zaczęła się dziwnie zachowywać (na dłuższej przestrzeni czasu) przeciąganie w zakresie 3-4 5-4 i poszarpywanie. (widmo remontu lub wymiany skrzyni) ale w pierwszej kolejności podmianka oleju w skrzyni i filtra. Nie zadziałało od razu ( i myślałem że to nie to) ale z czasem (ok. miesiąca) objawy zniknęły...