[D2 95 4.2PB ] Czujnik obrotów wału korbowego silnika
Bez kanalu/podnosnika nie da rady wedlug mnie tego zrobic dobrze. Głównie chodzi o ułożenie przewodu. Na szybko to najlepiej odkrecic przewod na dole od skrzyni, przywiazac do niego wtyczkę od nowego czujnika, potem pojsc od gory i delikatnie ciągnąć za wtyczkę starego czujnika wciągając jednoczesnie nowy. Robota upierdliwa bo sie kurde caly czas cos blokuje bo tam jes mało miejsca. Ja chyba u siebie to nawet obcialem czujnik i do kabla po ucięciu przywiązywałem wtyczkę nowego czujnika.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Wy poważnie mówicie? Przecież czujnik wału to łatwiej wymienić w D2 niż olej w silniku. Ściągasz lewe przednie koło i masz idealny dostęp dla grzechotki 1/2" na dwóch przedłużkach 125 i 250mm. Nowy czujnik opuszczasz na jego kablu w dół i tyle z montażu. Dla ułatwienia manewrowania można sobie do niego z 30cm sznurka przywiązać. Jedynie należy uważać żeby przewód nie szedł w bezpośredniej bliskości kolektora wydechowego, ale to ręką z góry da się ułożyć.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jestem po wymianie czujnika.... założyłem ten od Opla firmy Bosch trzeba tylko spiłować plastik do średnicy oryginału, było gdzieś na forum, reszta pasuje, za swój zapłaciłem 100zł. Natomiast jeśli chodzi o wymianę to w skrzyni 4HP od strony koła nic się nie zdziała.... ściągnęłem kolektor ssący i dostałem się od góry i od dołu z kanału się wspomagałem..... strasznie tam ciasno i nieporęcznie..... oczywiście czujnik ożywił auto