Czołem,
Moja 4HP24A zaczęła ostatnio świrować:
Jadąc w trybie automatycznym szczególnie na 4 biegu skrzynia nawet przy niewielkim hamowaniu a czasem i przy odpuszczeniu gazu próbuje się przełączyć na 3 i zaraz wraca na 4. Jadąc spokojnie i miarowo jest OK. Czasem mam wrażenie, że ona nawet próbuje włączyć i bieg 2.
Redukcje, k-d, włączanie kolejnych biegów wydają się wyglądać prawidłowo.
W trybie manualnym potrafi np po zapięciu 3 przeskoczyć na zegarach przez 1 i 2 i z powrotem na 3. Przy czym wtedy nie czuję nic szczególnego w napędzie.
VCDS nie pokazuje nic niezwykłęgo. Może powinienem się skupić na jakimś pomiarze?
Miał ktoś podobny problem?
Dziękuję za odpowiedzi
- Łukasz
[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24A ciut zwariowała
[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24A ciut zwariowała
Kot też jest Quattro
Pomierzyłem od strony sterownika skrzyni pozycjoner to sygnały wychodziły z niego sensowne. W takim rozumieniu, że nic nie trzeszczało czy znikało.
Suma sumarum chyba znalazłem problem w potencjometrze przepustnicy. Jak lekko dotknę pedał gazu to sporadycznie pomiar uchylenia (ale tylko na zamkniętej) osiąga przypadkowe wartości. I pewnie to powoduje, że skrzynia chce redukować choć ja albo hamuję albo jadę wybiegiem.
Dziękuje za pomoc! raczej też spodziewałem się czegoś w skrzyni. Szczególnie, że w trybie ręcznym coś miga na wyświetlaczy biegów.
Suma sumarum chyba znalazłem problem w potencjometrze przepustnicy. Jak lekko dotknę pedał gazu to sporadycznie pomiar uchylenia (ale tylko na zamkniętej) osiąga przypadkowe wartości. I pewnie to powoduje, że skrzynia chce redukować choć ja albo hamuję albo jadę wybiegiem.
Dziękuje za pomoc! raczej też spodziewałem się czegoś w skrzyni. Szczególnie, że w trybie ręcznym coś miga na wyświetlaczy biegów.
Kot też jest Quattro
Rozkręciłem, poruszałem potencjometrem, wlałem do środka "kontakt gold" i na chwilę przestało trzeszczeć. Wartości uchylenia pokazuje ok i tak też zaczęła jeździć.
Jakiś czas przed totalnym ześwirowaniem czułem, że później załącza lockup. Widać, że początkowo błędne pomiary miały wpływ na to, że sterownik skrzyni uznawał mnie za szalonego co ostro ciśnie w gaz.
Teraz muszę znaleźć jakąś dobrą sztukę i wymienić.
Jakiś czas przed totalnym ześwirowaniem czułem, że później załącza lockup. Widać, że początkowo błędne pomiary miały wpływ na to, że sterownik skrzyni uznawał mnie za szalonego co ostro ciśnie w gaz.
Teraz muszę znaleźć jakąś dobrą sztukę i wymienić.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Szukaj po numerach oczywiście - pare dni temu widziałem fabryczną nówkę na allegro za jakieś wyjątkowe małe pieniądze
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Witam,
udało się rozwiązać problem?
Mam podobny objaw w 4hp24a, skrzynia redukuje bieg z 4->3 przy odpuszczaniu pedału gazu i przy wytrącaniu prędkości (hamowanie silnikiem lub hamulcami) np. ze 140km/h w dół. Zawsze przy predkości 105 km/h redukuje. Następnie przeciągniecie do 4000obr/min i odpuszczenie pedału gazu powoduję ponownę wrzucenie 4 biegu.
BTW: Zdarzyło się, że gdy jechałem szybciej np. 180 km/h, redukcja następowała przy ok. 140km/h.
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
udało się rozwiązać problem?
Mam podobny objaw w 4hp24a, skrzynia redukuje bieg z 4->3 przy odpuszczaniu pedału gazu i przy wytrącaniu prędkości (hamowanie silnikiem lub hamulcami) np. ze 140km/h w dół. Zawsze przy predkości 105 km/h redukuje. Następnie przeciągniecie do 4000obr/min i odpuszczenie pedału gazu powoduję ponownę wrzucenie 4 biegu.
BTW: Zdarzyło się, że gdy jechałem szybciej np. 180 km/h, redukcja następowała przy ok. 140km/h.
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez gienkas, łącznie zmieniany 1 raz.