części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24A ciut zwariowała

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24A ciut zwariowała

Post autor: Ukaniu » 25 cze 2018, 16:10

Czołem,
Moja 4HP24A zaczęła ostatnio świrować:
Jadąc w trybie automatycznym szczególnie na 4 biegu skrzynia nawet przy niewielkim hamowaniu a czasem i przy odpuszczeniu gazu próbuje się przełączyć na 3 i zaraz wraca na 4. Jadąc spokojnie i miarowo jest OK. Czasem mam wrażenie, że ona nawet próbuje włączyć i bieg 2.
Redukcje, k-d, włączanie kolejnych biegów wydają się wyglądać prawidłowo.
W trybie manualnym potrafi np po zapięciu 3 przeskoczyć na zegarach przez 1 i 2 i z powrotem na 3. Przy czym wtedy nie czuję nic szczególnego w napędzie.
VCDS nie pokazuje nic niezwykłęgo. Może powinienem się skupić na jakimś pomiarze?
Miał ktoś podobny problem?
Dziękuję za odpowiedzi
- Łukasz
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 cze 2018, 16:14

Sprawdź pozycjoner na skrzyni, to on zazwyczaj płata takie figle.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 25 cze 2018, 18:34

Pozycjonometr do 4HP to po mału "biały kruk"... najmłodszy używany element ma 22-23 lata

Tak jak Dani napisał, jedna z możliwości to ten "biały kruk".

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 26 cze 2018, 00:19

Pomierzyłem od strony sterownika skrzyni pozycjoner to sygnały wychodziły z niego sensowne. W takim rozumieniu, że nic nie trzeszczało czy znikało.
Suma sumarum chyba znalazłem problem w potencjometrze przepustnicy. Jak lekko dotknę pedał gazu to sporadycznie pomiar uchylenia (ale tylko na zamkniętej) osiąga przypadkowe wartości. I pewnie to powoduje, że skrzynia chce redukować choć ja albo hamuję albo jadę wybiegiem.
Dziękuje za pomoc! raczej też spodziewałem się czegoś w skrzyni. Szczególnie, że w trybie ręcznym coś miga na wyświetlaczy biegów.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 26 cze 2018, 09:29

Przepustnica to też częsty problem w automatach, także dobry trop obrałeś <okok>

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 28 cze 2018, 15:51

Rozkręciłem, poruszałem potencjometrem, wlałem do środka "kontakt gold" i na chwilę przestało trzeszczeć. Wartości uchylenia pokazuje ok i tak też zaczęła jeździć.
Jakiś czas przed totalnym ześwirowaniem czułem, że później załącza lockup. Widać, że początkowo błędne pomiary miały wpływ na to, że sterownik skrzyni uznawał mnie za szalonego co ostro ciśnie w gaz.
Teraz muszę znaleźć jakąś dobrą sztukę i wymienić.
Kot też jest Quattro

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 28 cze 2018, 18:00

Szukaj po numerach oczywiście - pare dni temu widziałem fabryczną nówkę na allegro za jakieś wyjątkowe małe pieniądze
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

gienkas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2018, 13:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gienkas » 09 lis 2018, 09:12

Witam,

udało się rozwiązać problem?

Mam podobny objaw w 4hp24a, skrzynia redukuje bieg z 4->3 przy odpuszczaniu pedału gazu i przy wytrącaniu prędkości (hamowanie silnikiem lub hamulcami) np. ze 140km/h w dół. Zawsze przy predkości 105 km/h redukuje. Następnie przeciągniecie do 4000obr/min i odpuszczenie pedału gazu powoduję ponownę wrzucenie 4 biegu.


BTW: Zdarzyło się, że gdy jechałem szybciej np. 180 km/h, redukcja następowała przy ok. 140km/h.


<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez gienkas, łącznie zmieniany 1 raz.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 17 lis 2018, 16:14

Udało, o czym pisałem wcześniej. Problem powodował potencjometr przepustnicy.
Po zalaniu go "kontaktem gold" trzeszczenie zniknęło i sztuka kupiona na podmianę nadal czeka w szufladzie.
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl