Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Brak sterowania kierownicy

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Brak sterowania kierownicy

Post autor: denveco » 01 cze 2018, 23:04

Witam wszystkich. Mam problem z ustawianiem regulacji kierownicy przód / przód tył oraz góra dół nie reaguje. Czy możliwe by padł moduł czy jednak wymaga jakiejś konfiguracji etc. po tym jak auto miało przez długi czas odłączony akumulator. Druga kwestia to czy sterowanie kierownicy ma coś wspólnego z sterowaniem foteli, bo te działają bez problemu.

[ Dodano: 2018-06-01, 23:04 ]
"Znajomy" podpiął VCDSa i jak wszedł w sterowanie kierownicy to ruszając dżojstikiem na VCDSie widać było że się zmienia na zielono znaczy wskazania dżojstika. Ale dlaczego te sterowanie nie działa? Czy może to być wina bezpiecznika? Gdzie mieści się bezpiecznik od sterowania kierownicy?
Ostatnio zmieniony 22 maja 2018, 07:30 przez denveco, łącznie zmieniany 3 razy.

kamilo9000
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kamilo9000 » 13 cze 2018, 14:49

podpinam sie pod post, u mnie również przestała działać regulacja kierownicy. Jakieś pomysły? sterownik ? Z góry dzięki za odpowiedz

pfx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 10 kwie 2016, 10:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pfx » 14 cze 2018, 13:17

U mnie jest to bezpiecznik nr 6 po lewej stronie opisany jako elektronika kierownicy, wiem, że kiedyś był wymieniany, jak kuna wtargnęła do auta, ale tez były inne podzespoły padnięte. jakie błędy zgłasza VCDS?
Jest prosty sposób na sprawdzenie bezpieczników zajmuje ok 5 min. Bierzesz miernik, startujesz zapłon i lecisz napięcia po po lewej i prawej stronie bezpiecznika- szybko znajdziesz który upalony.

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 21 cze 2018, 22:16

Bezpiecznik i ja znalazłem taki ma rozpisce zanim jeszcze odczytałem odpowiedź. Bezpiecznik wizualnie cały, miernikiem też piszczy, nawet zamieniłem na chwile inny bezpiecznik ale dalej nic nie działa...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 cze 2018, 02:28

Za elektryczną regulację kierownicy odpowiada sterownik elektryki umieszczony pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 25 cze 2018, 19:17

I jest szansa że to ten sterownik się zdupczył czy jednak to się nie psuje a zdechły jednocześnie dwa silniczki (bo chyba tyle ich tam jest)? Jeden by umarł to rozumiem ale by dwa na raz? Bo dżojstik to raczej wykluczam bo ma VCDSie widać były "ruchy" jak się ruszało dżojstikiem we 4 kierunkach. Gdzie więc leży najbardziej prawdopodobny problem w braku sterowania?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 cze 2018, 19:26

denveco pisze:I jest szansa że to ten sterownik się zdupczył ...
Tak.
denveco pisze: ... czy jednak to się nie psuje a zdechły jednocześnie dwa silniczki (bo chyba tyle ich tam jest)?
Nie.
denveco pisze:Jeden by umarł to rozumiem ale by dwa na raz?
Szczerze wątpię.
denveco pisze:Bo dżojstik to raczej wykluczam bo ma VCDSie widać były "ruchy" jak się ruszało dżojstikiem we 4 kierunkach.
Przełącznik pewnikiem jest sprawny.
denveco pisze:Gdzie więc leży najbardziej prawdopodobny problem w braku sterowania?
W sterowniku.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 25 cze 2018, 21:10

Czyli najlepiej gdybym albo kupił drugi sterownik (tylko o jakim oznaczeniu?) albo zwerbował jakąś drugą A8 D3 i podmienił na chwile sterownik?
Czy po wpięciu innego sterownika niż mój trzeba znowu coś kodować VCDSem czy zwyczajnie wypiłam stary wpinam sprawny i mam znowu regulację kierownicy?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 cze 2018, 23:24

denveco pisze:Czy po wpięciu innego sterownika niż mój trzeba znowu coś kodować VCDSem czy zwyczajnie wypiłam stary wpinam sprawny i mam znowu regulację kierownicy?
Może być konieczne kodowanie - to całkiem normalne w tych autach.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 26 cze 2018, 12:21

A ja stawiam ze sterownik jest sprawny, trzeba zrobic learning i kiera bedzie działac. Pewnie sterownik stracił ustawienia graniczne i trzeba go przyuczyc. Jakie błedy sa?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 26 cze 2018, 21:53

A jaki to sterownik ma być, jak wygląda albo jakiś nr części?

[ Dodano: 2018-06-26, 21:21 ]
Kurde szczerze mówiąc nie pamiętam by jakie kolwiek błędy były... pamiętam jedynie że jak był podpięty VCDS to jak się ruszał dżojstikiem od regulacji kierownicy to na VCDSie było widać te ruchy...

[ Dodano: 2018-06-26, 21:53 ]
Poprawka, zrobiłem zdjęcie i chyba jednak jakiś błąd widać.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 27 cze 2018, 08:59

No i tu zawsze mam problem, nigdy nie pamietasm który to sterownik ale na pewno nie sterownik kierownicy. Zawsze szukam i szukam. To jest troche bez sensu, ale szukaj w central electric i w podobnych. Pozniej włazisz w basic settings i uruchamiasz przyuczanie. I cud, kiera zaczyna działac.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 cze 2018, 15:17

szeryfisch pisze:No i tu zawsze mam problem, nigdy nie pamietasm który to sterownik ale na pewno nie sterownik kierownicy. Zawsze szukam i szukam. To jest troche bez sensu, ale szukaj w central electric i w podobnych. Pozniej włazisz w basic settings i uruchamiasz przyuczanie. I cud, kiera zaczyna działac.
Tak, dokładnie tak.
Nie w kierownicy ale w central eletric czyli 09 jak dobrze pamiętam.
I warto najpierw spróbować wykonać nastawy podstawowe a jak nic nie ruszy to pewnikiem sterownik ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 29 cze 2018, 00:08

A więc problem rozwiązany. A jego rozwiązanie znalazłem tutaj na forum w innym poście.
Cytując kolegę z forum:
"Musiałem przywrócic ustawienia podstawowe.
Ale nie w 16 Steering wheel,
Tylko w kanale 09 Cent. Elect., tam wszedłem w nastawy podstawowe kanał 01 i kierownica ruszyła, po czym mogłem bez problemu usunąć błąd."
<muzyka> <muzyka> <muzyka>
W końcu mogłem normalnie ustawić kiere pod siebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl