![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Brak sterowania kierownicy
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Brak sterowania kierownicy
Witam wszystkich. Mam problem z ustawianiem regulacji kierownicy przód / przód tył oraz góra dół nie reaguje. Czy możliwe by padł moduł czy jednak wymaga jakiejś konfiguracji etc. po tym jak auto miało przez długi czas odłączony akumulator. Druga kwestia to czy sterowanie kierownicy ma coś wspólnego z sterowaniem foteli, bo te działają bez problemu.
[ Dodano: 2018-06-01, 23:04 ]
"Znajomy" podpiął VCDSa i jak wszedł w sterowanie kierownicy to ruszając dżojstikiem na VCDSie widać było że się zmienia na zielono znaczy wskazania dżojstika. Ale dlaczego te sterowanie nie działa? Czy może to być wina bezpiecznika? Gdzie mieści się bezpiecznik od sterowania kierownicy?
[ Dodano: 2018-06-01, 23:04 ]
"Znajomy" podpiął VCDSa i jak wszedł w sterowanie kierownicy to ruszając dżojstikiem na VCDSie widać było że się zmienia na zielono znaczy wskazania dżojstika. Ale dlaczego te sterowanie nie działa? Czy może to być wina bezpiecznika? Gdzie mieści się bezpiecznik od sterowania kierownicy?
Ostatnio zmieniony 22 maja 2018, 07:30 przez denveco, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:00
- Lokalizacja: Bytom
U mnie jest to bezpiecznik nr 6 po lewej stronie opisany jako elektronika kierownicy, wiem, że kiedyś był wymieniany, jak kuna wtargnęła do auta, ale tez były inne podzespoły padnięte. jakie błędy zgłasza VCDS?
Jest prosty sposób na sprawdzenie bezpieczników zajmuje ok 5 min. Bierzesz miernik, startujesz zapłon i lecisz napięcia po po lewej i prawej stronie bezpiecznika- szybko znajdziesz który upalony.
Jest prosty sposób na sprawdzenie bezpieczników zajmuje ok 5 min. Bierzesz miernik, startujesz zapłon i lecisz napięcia po po lewej i prawej stronie bezpiecznika- szybko znajdziesz który upalony.
Za elektryczną regulację kierownicy odpowiada sterownik elektryki umieszczony pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
I jest szansa że to ten sterownik się zdupczył czy jednak to się nie psuje a zdechły jednocześnie dwa silniczki (bo chyba tyle ich tam jest)? Jeden by umarł to rozumiem ale by dwa na raz? Bo dżojstik to raczej wykluczam bo ma VCDSie widać były "ruchy" jak się ruszało dżojstikiem we 4 kierunkach. Gdzie więc leży najbardziej prawdopodobny problem w braku sterowania?
Tak.denveco pisze:I jest szansa że to ten sterownik się zdupczył ...
Nie.denveco pisze: ... czy jednak to się nie psuje a zdechły jednocześnie dwa silniczki (bo chyba tyle ich tam jest)?
Szczerze wątpię.denveco pisze:Jeden by umarł to rozumiem ale by dwa na raz?
Przełącznik pewnikiem jest sprawny.denveco pisze:Bo dżojstik to raczej wykluczam bo ma VCDSie widać były "ruchy" jak się ruszało dżojstikiem we 4 kierunkach.
W sterowniku.denveco pisze:Gdzie więc leży najbardziej prawdopodobny problem w braku sterowania?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Może być konieczne kodowanie - to całkiem normalne w tych autach.denveco pisze:Czy po wpięciu innego sterownika niż mój trzeba znowu coś kodować VCDSem czy zwyczajnie wypiłam stary wpinam sprawny i mam znowu regulację kierownicy?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
A jaki to sterownik ma być, jak wygląda albo jakiś nr części?
[ Dodano: 2018-06-26, 21:21 ]
Kurde szczerze mówiąc nie pamiętam by jakie kolwiek błędy były... pamiętam jedynie że jak był podpięty VCDS to jak się ruszał dżojstikiem od regulacji kierownicy to na VCDSie było widać te ruchy...
[ Dodano: 2018-06-26, 21:53 ]
Poprawka, zrobiłem zdjęcie i chyba jednak jakiś błąd widać.
[ Dodano: 2018-06-26, 21:21 ]
Kurde szczerze mówiąc nie pamiętam by jakie kolwiek błędy były... pamiętam jedynie że jak był podpięty VCDS to jak się ruszał dżojstikiem od regulacji kierownicy to na VCDSie było widać te ruchy...
[ Dodano: 2018-06-26, 21:53 ]
Poprawka, zrobiłem zdjęcie i chyba jednak jakiś błąd widać.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
No i tu zawsze mam problem, nigdy nie pamietasm który to sterownik ale na pewno nie sterownik kierownicy. Zawsze szukam i szukam. To jest troche bez sensu, ale szukaj w central electric i w podobnych. Pozniej włazisz w basic settings i uruchamiasz przyuczanie. I cud, kiera zaczyna działac.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Tak, dokładnie tak.szeryfisch pisze:No i tu zawsze mam problem, nigdy nie pamietasm który to sterownik ale na pewno nie sterownik kierownicy. Zawsze szukam i szukam. To jest troche bez sensu, ale szukaj w central electric i w podobnych. Pozniej włazisz w basic settings i uruchamiasz przyuczanie. I cud, kiera zaczyna działac.
Nie w kierownicy ale w central eletric czyli 09 jak dobrze pamiętam.
I warto najpierw spróbować wykonać nastawy podstawowe a jak nic nie ruszy to pewnikiem sterownik

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A więc problem rozwiązany. A jego rozwiązanie znalazłem tutaj na forum w innym poście.
Cytując kolegę z forum:
"Musiałem przywrócic ustawienia podstawowe.
Ale nie w 16 Steering wheel,
Tylko w kanale 09 Cent. Elect., tam wszedłem w nastawy podstawowe kanał 01 i kierownica ruszyła, po czym mogłem bez problemu usunąć błąd."
W końcu mogłem normalnie ustawić kiere pod siebie.
Cytując kolegę z forum:
"Musiałem przywrócic ustawienia podstawowe.
Ale nie w 16 Steering wheel,
Tylko w kanale 09 Cent. Elect., tam wszedłem w nastawy podstawowe kanał 01 i kierownica ruszyła, po czym mogłem bez problemu usunąć błąd."



W końcu mogłem normalnie ustawić kiere pod siebie.