![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Kodowanie Akumulatora AGM w D3
Żeby była jasność...riki76 pisze:Dalej nie wiem czy zostawić te kody do akumulatora co mi pan wgrywał przy wymianie czy zakodować na nowo, tylko nie wiem co wpisać na akumulatorze są numery:
605 901 095 D85 2
oraz Varta code (kod QR) A 14 H15 607 008
Tylko akumulatory zakupione w ASO AUDI/VW mają naklejki z numerami części i kodami VAO.
Akumulatory kupowane poza ASO takich kodów na sobie nie posiadają i numerami które na nich są nic nie zakodujesz.
Na forum była już gdzieś całkiem spora lista numerów i kodów VAO - trzeba poszukać.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ale już chyba doszliśmy na forum do odpowiednich wniosków... AGM nie nadaje się do D3 i nie da się go zakodować poprawnie. Sterownik akumulatora zarządza pracą alternatora i tym jak akumulator jest ładowany. Z tego co pamiętam to AGM wymaga trochę innego ładowania niż zwykły akumulator. Ale o tym dyskusja już się toczyła na forum 
A ładowanie, szczególnie na postoju, może być różne bo sterownik akumulatora może np zwiększyć obroty biegu jałowego(jeśli się nie mylę o 7% lub 13% lub jakoś tak) aby zwiększyć ładowanie w razie potrzeby i jest to dokładnie opisane w zeszycie serwisowym.
A kolejna rzecz to ja mam też Varte Silver ponad 2 lata. Wszystko jest dobrze, pomimo tego, że miałem w międzyczasie problem z prądem ale się z nim uporałem i ten sam akumulator dalej śmiga. Ciągłe znikanie energii może być problemem nie dotyczącym aku i sterownika/alternatora. Mamy w końcu do czyniania z komputerem na kołach
Polecam odwiedzić temat o rozładowanym akumulatorze w D3.

A ładowanie, szczególnie na postoju, może być różne bo sterownik akumulatora może np zwiększyć obroty biegu jałowego(jeśli się nie mylę o 7% lub 13% lub jakoś tak) aby zwiększyć ładowanie w razie potrzeby i jest to dokładnie opisane w zeszycie serwisowym.
A kolejna rzecz to ja mam też Varte Silver ponad 2 lata. Wszystko jest dobrze, pomimo tego, że miałem w międzyczasie problem z prądem ale się z nim uporałem i ten sam akumulator dalej śmiga. Ciągłe znikanie energii może być problemem nie dotyczącym aku i sterownika/alternatora. Mamy w końcu do czyniania z komputerem na kołach

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tematy wszystkie już przeczytałem co do uciekającego prądu, ponadto auto prześwietlone przez dobrego elektryka prąd nigdzie mi nie ucieka a pobór prądu na postoju jest prawidłowy i puki co po wymianie akumulatora na AGM dosłownie zero problemów....póki co przetestuję ten akumulator użytkując go. Kody zostawiam te które wgrał serwis przy wymianie.
riki76, przeczytałeś wszystko??? podałem Ci linka
https://s23.postimg.org/mjyzfrtyz/VARTA ... M_Code.jpg
więc po co spamujesz, że nie masz danych do zakodowania 105Ah AGM ?!
a w nim jestpanton pisze: [ Dodano: 2017-09-20, 17:51 ]
riki76, życzę miłej lektury ---> http://www.a8team.pl/d3-a...dis-vt20513.htm
.
https://s23.postimg.org/mjyzfrtyz/VARTA ... M_Code.jpg
więc po co spamujesz, że nie masz danych do zakodowania 105Ah AGM ?!

Bo błędnie rozumiesz to co jest napisane.riki76 pisze:Rozumiem....
chciałem wpisać te kody:
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
ale one są coś niekompletne bo kod 4L0915105 ma 9 cyfr/liter a powinno być 10 a ten 000915105CF z kolei ma 11.....i lipa z nimi jest.
Oba te numery to numer części (akumulatora) i żaden z nich nie jest kodem VAO który w akumulatorach kupowanych w ASO znajduje się na dodatkowej naklejce.
A kody VAO przypisane do właściwych akumulatorów były już opisywane na forum.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Oba numery to numer części konkretnego akumulatora.riki76 pisze:Spoko, ale to sa kody podane na forum....
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
ale już mam inne....
Żaden z nich nie jest kodem VAO a bez niego nie zakodujesz poprawnie żadnego akumulatora

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie wiem jak odnieść się do tego co piszą koledzy wyżej... Czytałem sporo na różnych forach na temat kodowania akumulatora w audi. Do siebie kupiłem z hurtowni Varte Silver 110Ah 920A. Nie podoba mi się fakt kodowania mojego akumulatora kodami od innego. Nie wiem czy to ma znaczenie czy nie ale z tego co wiem Varta sprzedawana w serwisie jest o półkę niższym modelem i ma tylko 850A. (nie ma silvera)
Więc do rzeczy... Napisałem do Varty i oto odpowiedź:
"Aby zakodować poprawnie akumulator należy wpisać sekwencję 10 cyfr. – 9 cyfr z numeru ETN poprzedzone cyfrą 0. Battery Serial Number.
Załączam zdjęcie z zaznaczonym nr do wprowadzenia. (nie wklejam bo to zwykła prospektowa fotka)
Drugi nr Battery Part Number należy spisać z kodu, który jest wybity (wykropkowany) na akumulatorze pierwsze 10-11 cyfr/liter (znaków) tyle ile będzie potrzebne to wprowadzenia. (załączam zdjęcie aby pokazać jak wygląda taki kod)"
Informacyjnie: zakodowałem aku. według wskazówek i od 3tyg. nie widzę żadnych problemów. ładowanie w normie 12.1V-12.3V
Więc do rzeczy... Napisałem do Varty i oto odpowiedź:
"Aby zakodować poprawnie akumulator należy wpisać sekwencję 10 cyfr. – 9 cyfr z numeru ETN poprzedzone cyfrą 0. Battery Serial Number.
Załączam zdjęcie z zaznaczonym nr do wprowadzenia. (nie wklejam bo to zwykła prospektowa fotka)
Drugi nr Battery Part Number należy spisać z kodu, który jest wybity (wykropkowany) na akumulatorze pierwsze 10-11 cyfr/liter (znaków) tyle ile będzie potrzebne to wprowadzenia. (załączam zdjęcie aby pokazać jak wygląda taki kod)"
Informacyjnie: zakodowałem aku. według wskazówek i od 3tyg. nie widzę żadnych problemów. ładowanie w normie 12.1V-12.3V
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec