Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] Kodowanie Akumulatora AGM w D3

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 wrz 2017, 09:36

tzn? sprecyzuj....bo mam też A8 D2 i tam ładowanie mam takie samo między 13,9V-14V i od 10lat w tym temacie nic się nie dzieje....wymieniłem tylko raz akumulator po 5 latach ale tylko profilaktycznie.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 wrz 2017, 10:21

riki76 pisze:Dalej nie wiem czy zostawić te kody do akumulatora co mi pan wgrywał przy wymianie czy zakodować na nowo, tylko nie wiem co wpisać na akumulatorze są numery:
605 901 095 D85 2
oraz Varta code (kod QR) A 14 H15 607 008
Żeby była jasność...
Tylko akumulatory zakupione w ASO AUDI/VW mają naklejki z numerami części i kodami VAO.

Akumulatory kupowane poza ASO takich kodów na sobie nie posiadają i numerami które na nich są nic nie zakodujesz.
Na forum była już gdzieś całkiem spora lista numerów i kodów VAO - trzeba poszukać.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 wrz 2017, 11:17

Rozumiem....
chciałem wpisać te kody:

105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

ale one są coś niekompletne bo kod 4L0915105 ma 9 cyfr/liter a powinno być 10 a ten 000915105CF z kolei ma 11.....i lipa z nimi jest.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 wrz 2017, 11:40

Ale już chyba doszliśmy na forum do odpowiednich wniosków... AGM nie nadaje się do D3 i nie da się go zakodować poprawnie. Sterownik akumulatora zarządza pracą alternatora i tym jak akumulator jest ładowany. Z tego co pamiętam to AGM wymaga trochę innego ładowania niż zwykły akumulator. Ale o tym dyskusja już się toczyła na forum :)

A ładowanie, szczególnie na postoju, może być różne bo sterownik akumulatora może np zwiększyć obroty biegu jałowego(jeśli się nie mylę o 7% lub 13% lub jakoś tak) aby zwiększyć ładowanie w razie potrzeby i jest to dokładnie opisane w zeszycie serwisowym.

A kolejna rzecz to ja mam też Varte Silver ponad 2 lata. Wszystko jest dobrze, pomimo tego, że miałem w międzyczasie problem z prądem ale się z nim uporałem i ten sam akumulator dalej śmiga. Ciągłe znikanie energii może być problemem nie dotyczącym aku i sterownika/alternatora. Mamy w końcu do czyniania z komputerem na kołach :) Polecam odwiedzić temat o rozładowanym akumulatorze w D3.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 21 wrz 2017, 12:46

Przypominam ze ten temat dotyczy kodowanie aku a nie uciekajacego pradu, takze albo na temat albo bede kasowac
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 wrz 2017, 12:46

Tematy wszystkie już przeczytałem co do uciekającego prądu, ponadto auto prześwietlone przez dobrego elektryka prąd nigdzie mi nie ucieka a pobór prądu na postoju jest prawidłowy i puki co po wymianie akumulatora na AGM dosłownie zero problemów....póki co przetestuję ten akumulator użytkując go. Kody zostawiam te które wgrał serwis przy wymianie.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 21 wrz 2017, 13:08

riki76, przeczytałeś wszystko??? podałem Ci linka
panton pisze: [ Dodano: 2017-09-20, 17:51 ]
riki76, życzę miłej lektury ---> http://www.a8team.pl/d3-a...dis-vt20513.htm
.
a w nim jest

https://s23.postimg.org/mjyzfrtyz/VARTA ... M_Code.jpg

więc po co spamujesz, że nie masz danych do zakodowania 105Ah AGM ?! <onie>

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 wrz 2017, 13:36

no to w takim razie prawie wszystko...bo tego nie widziałem. <cicho>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 wrz 2017, 14:38

riki76 pisze:Rozumiem....
chciałem wpisać te kody:

105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

ale one są coś niekompletne bo kod 4L0915105 ma 9 cyfr/liter a powinno być 10 a ten 000915105CF z kolei ma 11.....i lipa z nimi jest.
Bo błędnie rozumiesz to co jest napisane.
Oba te numery to numer części (akumulatora) i żaden z nich nie jest kodem VAO który w akumulatorach kupowanych w ASO znajduje się na dodatkowej naklejce.

A kody VAO przypisane do właściwych akumulatorów były już opisywane na forum.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 22 wrz 2017, 13:43

Spoko, ale to sa kody podane na forum....
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

ale już mam inne....

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 wrz 2017, 14:28

riki76 pisze:Spoko, ale to sa kody podane na forum....
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

ale już mam inne....
Oba numery to numer części konkretnego akumulatora.
Żaden z nich nie jest kodem VAO a bez niego nie zakodujesz poprawnie żadnego akumulatora :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

emillime
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2017, 20:51
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: emillime » 23 wrz 2017, 20:21

Nie wiem jak odnieść się do tego co piszą koledzy wyżej... Czytałem sporo na różnych forach na temat kodowania akumulatora w audi. Do siebie kupiłem z hurtowni Varte Silver 110Ah 920A. Nie podoba mi się fakt kodowania mojego akumulatora kodami od innego. Nie wiem czy to ma znaczenie czy nie ale z tego co wiem Varta sprzedawana w serwisie jest o półkę niższym modelem i ma tylko 850A. (nie ma silvera)

Więc do rzeczy... Napisałem do Varty i oto odpowiedź:

"Aby zakodować poprawnie akumulator należy wpisać sekwencję 10 cyfr. &#8211; 9 cyfr z numeru ETN poprzedzone cyfrą 0. Battery Serial Number.

Załączam zdjęcie z zaznaczonym nr do wprowadzenia. (nie wklejam bo to zwykła prospektowa fotka)

Drugi nr Battery Part Number należy spisać z kodu, który jest wybity (wykropkowany) na akumulatorze pierwsze 10-11 cyfr/liter (znaków) tyle ile będzie potrzebne to wprowadzenia. (załączam zdjęcie aby pokazać jak wygląda taki kod)"

Informacyjnie: zakodowałem aku. według wskazówek i od 3tyg. nie widzę żadnych problemów. ładowanie w normie 12.1V-12.3V

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 14 lip 2018, 18:10

A mógłbyś podac swoje cyfry które wpisałeś do zakodowania tej varty silver?
Tez bym kupił ten sam aku
Ostatnio zmieniony 14 lip 2018, 22:16 przez psg, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 14 lip 2018, 18:17

emillime pisze: ładowanie w normie 12.1V-12.3V
Coś to chyba malutko :]

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 14 lip 2018, 20:25

A jakie powinno być ładowanie? Bo u mnie w D2 ładowanie jest ok 14,1V a w D3 tak jak u kolegi 12,3V chociaż czasem bywa ponad 14V....pewnie sterownik steruje prądem ładowania i jak akumulator naładowany to obniża napięcie.... ale to tylko moja teoria..... jak to wygląda właściwie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl