[D3 06 4.2TDI ] Traci moc
[D3 06 4.2TDI ] Traci moc
Witam, mam problem z moim samochodem mianowicie gdy przycisnę gaz do kickdownu od zera do powiedzmy 100-120km/h to po tym traci moc, nie całkiem ale jest to dosyc odczuwalne tak jakby miał z 150koni. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu moc powraca dopóki znowu mocniej mu nie przycisnę, co według was może być przyczyną ? Żadnę błędy nie wyskakują, DPFY usunięte. Z góry dzięki za pomoc
Właśnie problem polega na tym że po podpieciu komputera nie było żadnych błędów. Chyba, że spróbuje podpiąć w momencie gdy samochód straci moc i nie będę go gasil.danishow pisze:Przyczyną może być praktycznie wszystko ...ponad 200 różnych błędów generuje spadek mocy.coolbati pisze:co według was może być przyczyną ?
Nikt tu nie jest wróżbitą więc podepnij komputer i odczytaj błędy !
Błąd zapisuje się w pamięci sterownika do momentu usunięcia przez komputer serwisowy. Czy spadkowi mocy towarzyszą kontrolki? Czy podpinali auto do jakiegoś sensownego komputera jak VCDS (wskazanie na ori) lub VAS czy jakiegoś skanera?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To będę się musiał wybrać na inny komputer bo jakiś wurtha nic nie pokazaldanishow pisze:Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie !Mateusz09 pisze:kiedyś raz zapaliła mi się spiralka ale byłem za daleko od domu żeby podłączyć komputer i sprawdzić błąd
Vcds lub VAS, na resztę szkoda czasu. Błędy nawet jak pokazane to nie pełne w 99% takich skanerów.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Przy okazji bede myl z nagaru przepustnice
Jutro moge podeslac fotki z przed i po
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Przy okazji bede myl z nagaru przepustnice
Jutro moge podeslac fotki z przed i po
Ok, może też spróbuję wyczyścić kolektor na pewno nie zaszkodzi. A fotki możesz podesłać:)LMG88 pisze:Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Przy okazji bede myl z nagaru przepustnice
Jutro moge podeslac fotki z przed i po
drago_o pisze:Błąd zapisuje się w pamięci sterownika do momentu usunięcia przez komputer serwisowy.
Koledzy, nie zawsze.danishow pisze:Błąd zostaje zapisany w sterowniku silnika do momentu skasowania ...nawet jak kontrolka na zegarach zniknie !
Zdarzają się błędy sporadyczne które znikają same po wyłączeniu zapłonu.
Inna sprawa, że takie anomalie jak odcinanie mocy powinny być zarejestrowane ale różne rzeczy już widziałem.
Koniecznie w ten sposób.coolbati pisze:Chyba, że spróbuje podpiąć w momencie gdy samochód straci moc i nie będę go gasil.
Czytając i odpowiadając na wcześniejsze cytaty tu muszę dopisać że usunięte DPFy mogą być powiązane z tym o czym pisałem powyżej.coolbati pisze:Żadnę błędy nie wyskakują, DPFY usunięte.
Wszystko zależy od tego kto i w jaki sposób usunął te filtry DPF.
Niestety ludzi usuwających DPF można już chyba spotkać prawie na każdym rogu ale spora część z nich nie bardzo wie co robi.
W tym miejscu mam na myśli wycięcie DPFa z softu silnika.
Niestety część "wycinaczy" nie ma pojęcia co zrobić z softem więc omijają to w bardzo prostu i bardzo kretyński sposób - z tabeli błędów usuwają wszystkie kody błędów które mogą być powiązane z DPFem a to nie na tym rzecz polega.
I widziałem już niestety takie jedno auto w którym w trakcie pracy silnika można było odpiąć wszystkie wtryski i wszystkie czujniki a sterownik i tak nie zapisywał żadnego błędu.
Nie twierdzę, że w tym wypadku jest tak samo ale spadek mocy oraz brak błędów to jakoś nie idzie ze sobą w parze.
No chyba, że przy spadku mocy na zegarach pojawiają się kontrolki i błędy jakieś się zapisują ale po ponownym uruchomieniu już ich nie ma.
Diagnostyka się kłania i obym nie miał racji z tym "usuwaczem DPF" bo wtedy to można długo i namiętnie szukać usterki.
To też jest prawdopodobne i warto to sprawdzić.LMG88 pisze:Coolbati, wyobraz sobie ze ostatnio mialem ten sam problem
Prosta sprawa, nagar w kolektorze dolotowym, klapki tak byly zawalone syfem ze masakra
Nie wiem jak ktoras z 8 klapek mogla normalnie dzialac i otwierac sie czy zamykac
Wprawdzie blokujące się klapki powinny generować błąd w sterowniku ale ...
- a widziałem już takie gdzie małego palca w rurę nie można było wsadzić bo tak było zarośnięte
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam Panowie
Wyczyscilem kolektor, nagar juz spiekl sie z klapkami, moczylem, czyscilem a na koncu uzylem srodka do czyszczenia DPFu.......
Roznica OGROMNA, samochod zwawy i reaguje szybciej na gaz czy kickdown
Przy wyzszych predkosciach reaguje jak mala wyscigowka na dodanie gazu
U mnie zadne bledy nie wyskakiwaly, przy zapalonym tez probowalem i podczas jazdy, nic nie wyskakiwalo
Druga mlodosc
Wyczyscilem kolektor, nagar juz spiekl sie z klapkami, moczylem, czyscilem a na koncu uzylem srodka do czyszczenia DPFu.......
Roznica OGROMNA, samochod zwawy i reaguje szybciej na gaz czy kickdown
Przy wyzszych predkosciach reaguje jak mala wyscigowka na dodanie gazu
U mnie zadne bledy nie wyskakiwaly, przy zapalonym tez probowalem i podczas jazdy, nic nie wyskakiwalo
Druga mlodosc
No to to chyba widać prawie jak na dłoni.nexus pisze:Jak zdemontować kolektory i dostać się do tych klapek?
Rozpinasz wiązkę elektryczną co są na kolektorze, przewody paliwowe co są na kolektorze, górną część kolektora i dolne części kolektora i generalnie wszystko co przeszkadza w demontażu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-