części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 4.2TDI ] Traci moc

nexus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 17 paź 2015, 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nexus » 28 lip 2018, 18:30

A bez ściągania da się sprawdzić czy klapki chodzą czy trzeba ściągać wszystko ?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lip 2018, 18:56

To w 4.2 nie trzeba przodu jak w 4.0?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Jacek82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 25 lut 2018, 16:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jacek82 » 28 lip 2018, 22:10

w 4.0 też nie trzeba

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 lip 2018, 07:39

Nie wyobrażam sobie jak przepustnice odkręcić bez tego :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Jacek82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 25 lut 2018, 16:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jacek82 » 29 lip 2018, 09:54

robilem tak wielokrotnie więc jest to wykonalne

Mateusz09
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 07 cze 2017, 20:59
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Mateusz09 » 01 sie 2018, 18:19

Przy demontażu przewodów paliwowych po podłączeniu spowrotem potem odpowietrzy się układ bez problemu przy odpalaniu?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 sie 2018, 20:31

Mateusz09 pisze:odpowietrzy się układ bez problemu przy odpalaniu?
Niekoniecznie i mało prawdopodobne, przed odpaleniem należy wysterować elektryczną pompę paliwa na około 3 min ...po tym możesz próbować odpalać.
Nie wysterujesz pompy paliwowej to możesz uszkodzić pompę wysokiego ciśnienia a nawet i wtryskiwacze!

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 01 sie 2018, 20:54

Systemy wtryskowe TDI w D3 same się odpowietrzają.
Nie trzeba dodatkowych procedur.

Jedynie wymiana pompy wysokiego ciśnienia CR troszeczkę się różni.

1. Odłączyć wtyczkę z czujnika ciśnienia na listwie CR.
2. kręcić rozrusznikiem 3x (do auto wyłączenia). Przerwy między kręceniami po 20 sek.
3. założyć wtyczkę na czujnik
4. odpalić silnik, zostawić na 2-3 minuty pracy na srednich obrotach. sam się odpowietrzy

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 sie 2018, 21:52

marekp750 pisze:Systemy wtryskowe TDI w D3 same się odpowietrzają.
Nie trzeba dodatkowych procedur.
Czyli że jak? ...rozpinasz układ paliwowy czy tam wymieniasz filtr i nie napełniasz układu paliwem?!
marekp750 pisze:1. Odłączyć wtyczkę z czujnika ciśnienia na listwie CR.
2. kręcić rozrusznikiem 3x (do auto wyłączenia). Przerwy między kręceniami po 20 sek.
3. założyć wtyczkę na czujnik
4. odpalić silnik, zostawić na 2-3 minuty pracy na srednich obrotach. sam się odpowietrzy
A nie jest łatwiej podłączyć np. VCDS-a, wybrać odpowiednią opcję i poczekać te 3 minutki?
W dieslach sprzed 20 lat można a nawet trzeba było luzować przewody od wtrysków ale w
nowoczesnych silnikach nie jest to wskazane.
Każdym bądź razie trzeba coś zrobić by układ napełnić paliwem, odpowietrzy się oczywiście sam.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 01 sie 2018, 22:22

Dani, pytanie Mateusza było o przewody wysokiego ciśnienia a nie o filtr paliwa.
Tak bynajmniej zrozumiałem.

To co napisałem są to oficjalne procedury AUDI. Można w ELSA wyczytać.

Przy wymianie filtra paliwa napełniamy go ON ale globalnie nie trzeba,
nie ma takiej konieczności. Po to jest elektryczna pompka w baku by podczas kręcenia
silnikiem napełnić układ ON.

Zalanie filtra ON skróci czas czekania na odpalenie silnika.

W systemach CR w D3 nie uszkodzimy systemu.

Jedynie wymiana pompy wysokiego ciśnienia wymaga innej procedury. Podałem wyżej.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 sie 2018, 07:50

A czemu służy ta procedura wymiany pompy wysokiego ciśneinia? Rozumiem, że po jej demontażu i montażu należało ja wykonać. A co jeśli jej nie wykonałem? Generalnie pytam czy mogłem coś popsuć (na szczęście działa).
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 02 sie 2018, 08:39

Jak się skończyła pompa wysokiego ciśnienia to wsadzasz inną (nową).
Nie ma w niej ON. Procedurka ta ma dostarczyć ON do pompy by nie
chodziła na "sucho".

Jeżeli u siebie zdjąłeś pompę to w niej znajdował się ON.
Więc po starcie silnika pompa nie chodziła na "sucho". Jest OK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl