postanowiłem zrobić opis jak zamontować i co będzie potrzebne
Zanim zacznę chcę przekazać specjalne podziękowania dla:
dragoo oraz jordan
za pomoc ,wsparcie techniczne oraz motywację
ze względu na dziwnie kasowane zdjęcia w poradniku wstawiam link http://www.a8team.pl/bullet-train-d3-by ... htm#300390
Moją zabawe z DRL rozpocząłem rok temu ,po pewnym czasie obwieściłem to na forum przyjęło się to z różnym sceptycyzmem ... lecz byłem już w tym momencie na pewnym etapie przygotowań i postępu prac.
nie było to proste ale tez nie tak trudne chociaż trzeba było samemu wszystko wymyśleć od początku do końca
nie było niczego gotowego plug n play
zajęło mi trochę czasu skompletowanie narzedzi części oraz wykonania całej koncepcji od kartki na której kreśliłem do realnego projektu
ponieważ nie mogłem sobie pozwolić na zbyt wiele pomyłek bo koszta by rosły .... co nie znaczy ze nie obyło się bez niepotrzebnych zakupów oraz kolejnych zakupow po uszkodzeniach zrobionych przez moją nie wiedze i błędy

a teraz do rzeczy
potrzebujemy:
opalarkę
dremel
rolkę do dremla z papierem sciernym
frotke do dremla
wiertło 1,5 mm do dremla
tarczka/piłka do dremla
spray motip czarny temperaturo odporny
tarcza od flexa do cięcia metalu
zszywki
male wkręciki
masa uszczelniająca boll
nożyk do tapet/skalpel
lutownica
Nastepnie potrzebujemy :
2 x lampy z D4
1 x moduł proxima
1 x moduł z funkcję ściemniania coming home
2 x led z hid retrofit lub ebay [róznica cenowa oraz czas oczekiwania]
[oczywiście moduły dołączone do ledów od razu w smietnik bo nie nadają się ]
teraz zabieramy się do rozklejania naszych lamp d3 każdy ma wiele różnych technik
ja podgrzewałem opalarka i podważałem po kawałku od strony kierunku
natepnie musimy rozkleić/rozkroić lampy z D4 ja ciąłem za szkłem
tak aby nie uszkodzić zewnętrznej osłony ledów oraz trójkąta któy będzie nam bezwzględnie potrzebny
pasek należy przyciąć po dlugosci na gruosc ledow
ponieważ nie zlozymy lampy w późniejszym etapie
pasek przycinamy również po długości tam gdzie jest kierunkowskaz ponieważ jest za długi i nie zmieści się w szkle d3
jaka ma być długość paska określa się przy przymiarce od rogu lampy od srodka grilla
do rogu lampy ale pamietając ze nie przycinamy dokładnie na wymiar bo w późniejszym etapie okaze się ze pasek będzie za krótki i już nic nie zrobimy z tym
przycinamy wstępnie aby wpasować początkowo w klosz
jeżeli klosz rozdzielimy od lampy musimy odkrecic również chrom z klosza bo inaczej nic nie zdziałamy jest przykrecony na 3 torxach
ogolnie rozkładanie lampy d3 pomijam ponieważ było już to opisywane na forum po drugie robi to się intuicyjnie i nie sprawia po rozklejeniu zadnej trudności
druga czesc musi przylegać do kierunkowskazu
teraz zaczynamy dopasowywanie jednej z najtrudniejszych rzeczy a mianowicie tego trójkąta
któy musimy ropasować do wypukłego kierunkowskazu oraz zakrzywionej linii kierunkowskazu tuz przy brzegu lampy
robimy to za pomocą dremla a następnie tarczy do flexa od ciecia metalu którą lekko uginamy zakrzywiamy na stole i szlifujemy i szlifujemy i szlifujemy... bo inaczej kierunek będzie nam swiacił wrogu spod trójkąta i to będzie wysoce niepożądane
trójkąt skalda się z 2 części czarnej i białej , przy wycinaniu trójkąta trzeba uwazac bo jest plastikowa zakladka trzymajaca biala i czarna czesc razem
na srodku przy górze montujemy zszywke oraz z boku w czarnym plastiku na dole
zatem trójkąt trzyma się na plastikowej ori zakładce i na 2 zszywkach
następnie przykładamy trójkat do kierunku i zaznaczamy miejsce zszywek i wiercimy dziurki
teraz trzeba przy pomocy opalarki uformować trójkat do płaszczyzny a raczej wypuklizny kierunkowskazu pamietac należy ze trójkat jest bardzo podatny na topienie i szybka wystapi na nich efekt zgorzeli na nim a tego trzea uniknąć bo więcej trójkątów nie mamy
teraz możemy trójkąt pomalować motipem wysokotemperaturowym oraz srodek lampy ten pomiędzy szkłem a osłoną soczewki ten siwy plastik tez idzie w czarny kolor
następnie przymierzamy pasek z D4 do szkła z zamontowanym już trójkątem na kierunkowskazie
teraz czas na dopasowanie osłony ledów D4 do chromowanego odblasku i zamocowania go wstępnie
robimy to poprzez przymierzenie podgrzanie i spłaszczenie w tym miejscu jak na zdjeciu i wywiercenie 2 otworów na końcu w rogu oraz w tym spłaszczonym miejscu
teraz montujemy ledy w paskach D4 to wymaga cierpliwości i dokladnosci
przykładamy pasek led do plastiku i podłączamy do pradu możemy uzyc modułów które sa dostarczone z ledami bo później są one wogole nie przydatne beznadziejnie jakościowo słabe
ustawiamy swiatło ledów tak aby pasek je rozpraszał robimy to przez przesuniecie swiaecacego leda w prawo lub lewo az do uzyskania pożądanego efektu następnie oklejamy tasma izolacyjna w kilku miejscach i wiercimy otworki w 4 do max 5 miejscach i wkręcamy wkreciki to one będą trzymać led w obudowie
teraz wpasowujemy caly led w lampe poprawne jego uloznie wygląda nastepujaco
strona od kierunkowskazu wpada krawędzia w przestrzen pomiędzy dwiema częściami trójkąta na kierunkowskazie oraz z drugiej strony na srodku chromu przykrecanego do szkla
kiedy już to wszystko dopasujemy okaze się ze nie zlozymy lampy bo led jest za szeroki i lampa się nie sklada
trzeba wiec teraz zrobić kolejny krok zrobić wycięcie w kierunkowskazie aby wszystko się poskładało
tylko ze jest jeszcze jeden mały kłopot bo trzeba to wymierzyć i dociać
robimy to następująco
przykładamy same ledy 4 oczka te które nie sa przykręcone do plastiku bo nie ma gdzie te przy kierunku i rysujemy linie na szerokość leda od samej prawie góry w dół [okolo4,5 oczka ledowego
teraz musimy odlaczyc plastik kierunkowskazu od tego chromu
jest przyklejony na trzech kołeczkach
oskrobujemy koleczki z białego kleju i wypychamy kierunek
teraz wycinamy rowek pod leda
przy okazji wiercimy w gorze lampy by przeprowadzić kable od leda do lampy
następnie musimy wygiąć specjelnie drucik i w miejscu gdzie plastik kierunku jest wklęsły trzeba do zamontować po to by led nie wpadł w kierunek
tak już jestemy prawie na końcu składania DRL D4
teraz sprawdzamy czy wszystko pasuje
składamy leda trójkąta plastika kierunku klejac go lub zgrzewajc koleczki lutownica ja wlasnie tak robiłem i wkładamy w szklo i skrecamy chrom
jeżeli wszystko dobrze dopasowaliśmy powinno wyjść tak:
teraz pierwsze podłączenie leda po spasowaniu:
teraz jeżeli mamy nowe soczewki warto by było je załozyc bo stare pewnie mająjuż dość
po lewej nowa regenerowana u Huberta po prawej stara róznice widać miedzy chromem a matem
teraz skrobiemy stary klej z lampy bollem uszczelniamy lampe i składamy
tak wygląda gotowa lampa na aucie
ledy działają jako dzienne /jako coming home/jako pozycyjne
na postoju po wlaczeniu pozycyjnych swiatel nie wlaczaja się
po odpaleniu silnika ledy po chwili zapalaja się czyli maja soft start
bez wlaczenia pozycji swieca 100%
po wlaczeniu pozycji lub mijania gasna na 50% mocy
po otwarciu maski podczas gdy na dworze jest jasno a silnik pracuje ledy gasna
po wlaczeniu kierunku led będzie gasł i po wylaczeniu wracal do swiecenia
dla zabawy można podlaczyc fun lights czyli mryganie DRL o ile w oryginale wygląda do smisznie o tyle w ledach D4 wygląda ciekawie oczywiście tylko na spota można to uzyc ewentualnie przy rozbudowie alarmu dodatkowo można podlaczyc leda -panic car
ledy dzialaja sprawnie w pełni automatycznie swiacą jasno w słoneczny dzień
widać z daleka
wieczorem lub w pochmurny dzień wydaje mi się ze az za bardzo jasno
wygląd sami oceńcie chociaż powiem że zdjęcia są nie współmierne nawet w 50% do reala po prostu trudno sfotografować cos co bardzo mocno swieci
