![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Włącza i wyłącza klimatyzacje
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
[D2 96 4.2PB/LPG ] Włącza i wyłącza klimatyzacje
Witam,
Jak w temacie sprężarka na wagu się włącza i wyłącza co 1 sek. I tak non stop. Patrzac na sprzęgiełko w tym czasie nawet nie drgnie a prąd jest 12v ale silnik słychać jak by zmienił obroty. Na krótko spreżarka chodzi bez problemu i sprzęgiełko tylko po podaniu 12v uruchamia. Gdzie szukać przyczyny i gdzie może być przekaźnik i o jakim oznaczeniu od klimy.
Jak w temacie sprężarka na wagu się włącza i wyłącza co 1 sek. I tak non stop. Patrzac na sprzęgiełko w tym czasie nawet nie drgnie a prąd jest 12v ale silnik słychać jak by zmienił obroty. Na krótko spreżarka chodzi bez problemu i sprzęgiełko tylko po podaniu 12v uruchamia. Gdzie szukać przyczyny i gdzie może być przekaźnik i o jakim oznaczeniu od klimy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
W instalacji masz czujniki za małego i za dużego ciśnienia.
Czkawka to zwykle problem z jednym albo drugim. Musisz poszukać gdzie w klimatroniku są zgłaszane komunikaty od tych czujników. Kolega który wspominał o przytkanej dyszy może mieć rację bo wtedy np będzie nadmierny wzrost ciśnienia i sprzęgło sprężarki odpadnie. Ciśnienie spada i zaskakuje znów i tak w kółko.
Czkawka to zwykle problem z jednym albo drugim. Musisz poszukać gdzie w klimatroniku są zgłaszane komunikaty od tych czujników. Kolega który wspominał o przytkanej dyszy może mieć rację bo wtedy np będzie nadmierny wzrost ciśnienia i sprzęgło sprężarki odpadnie. Ciśnienie spada i zaskakuje znów i tak w kółko.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Tylko że sprzęgiełko nie zaskakuje , to wszytkie czujniki odpadają bo nie ma wytworzonego ciśnienia . Na wagu widać na 02 /21 jak kompresor on i off co chwile na przemian i silnik przy tym lekko zmienia obroty. Na krótko sprezarka dziala od razu zaskakuje i chłodzi lecz nie powiedzial bym że idealnie .Ukaniu pisze:W instalacji masz czujniki za małego i za dużego ciśnienia.
Czkawka to zwykle problem z jednym albo drugim. Musisz poszukać gdzie w klimatroniku są zgłaszane komunikaty od tych czujników. Kolega który wspominał o przytkanej dyszy może mieć rację bo wtedy np będzie nadmierny wzrost ciśnienia i sprzęgło sprężarki odpadnie. Ciśnienie spada i zaskakuje znów i tak w kółko.
Może za malo czynnika i gdzies uciekł.
O! kurcze przeczytałem co chciałem.
No fakt w takim wypadku pozostaje problem elektryczny ze sterowaniem.
Internet podaje przekaźnik J44 jako przekaźnik sprzęgła. Jest pod nogami pasażera
http://www.tyresmoke.net/forum/topic/16 ... head-unit/
https://forums.quattroworld.com/a8/threads/8735.phtml
W sieci wisi też cały manual do A/C ale mi umknął.
No fakt w takim wypadku pozostaje problem elektryczny ze sterowaniem.
Internet podaje przekaźnik J44 jako przekaźnik sprzęgła. Jest pod nogami pasażera
http://www.tyresmoke.net/forum/topic/16 ... head-unit/
https://forums.quattroworld.com/a8/threads/8735.phtml
W sieci wisi też cały manual do A/C ale mi umknął.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Ja mam prelift i ten przekaznik to 267 i po włączeniu klimatyzacji pstryka sobie co 3 sekUkaniu pisze:O! kurcze przeczytałem co chciałem.
No fakt w takim wypadku pozostaje problem elektryczny ze sterowaniem.
Internet podaje przekaźnik J44 jako przekaźnik sprzęgła. Jest pod nogami pasażera
http://www.tyresmoke.net/forum/topic/16 ... head-unit/
https://forums.quattroworld.com/a8/threads/8735.phtml
W sieci wisi też cały manual do A/C ale mi umknął.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Tak to wygląda z poodpięta sprężarką
Jak odepnę sprężarkę to nic się nie dzieje nawet nie cyka , jak podepnę sprężarkę i dodatkowo jeszcze podam jej 12v przy samej wtyczce od sprężarki to sprzęgło się uruchamia i klima działa lecz nie tak mocno jak wcześniej .
[ Dodano: 2018-08-04, 17:11 ]
Najpierw musze naprawić ładowanie bo przy wysokim obciążeniu jest 12,7V a przy niskim na wolnych 13,4V
[ Dodano: 2019-06-21, 14:19 ]
Odgrzewam kotleta bo gorąco się zrobiło a klimy nie ma.
Czynnik nabity, podmieniałem już nawet panel klimatronika i dalej to samo cyka przekaźnik 267 sekunda po sekundzie i sprężarki nie załącza a na krótko sprężarka normalnie pracuje. Jeżeli przekaźnik nr. 267 ma takie same styki jak 214 to oznacza że będzie tak samo funkcjonował??
Jak krok po kroku wyeliminować ten ewidentny problem z elektryką. Na jakim kanale sprawdzę te wartości czujników wys. i nisk. ciśnienia . Jak je oszukać ?? np. ten przy chłodnicy klimatyzacji ma 4 piny w sumie jak je zwieram w różnych opcjach to uruchamia się wentylator 1 lub 2 bieg .
Jak odepnę sprężarkę to nic się nie dzieje nawet nie cyka , jak podepnę sprężarkę i dodatkowo jeszcze podam jej 12v przy samej wtyczce od sprężarki to sprzęgło się uruchamia i klima działa lecz nie tak mocno jak wcześniej .
[ Dodano: 2018-08-04, 17:11 ]
Najpierw musze naprawić ładowanie bo przy wysokim obciążeniu jest 12,7V a przy niskim na wolnych 13,4V
[ Dodano: 2019-06-21, 14:19 ]
Odgrzewam kotleta bo gorąco się zrobiło a klimy nie ma.
Czynnik nabity, podmieniałem już nawet panel klimatronika i dalej to samo cyka przekaźnik 267 sekunda po sekundzie i sprężarki nie załącza a na krótko sprężarka normalnie pracuje. Jeżeli przekaźnik nr. 267 ma takie same styki jak 214 to oznacza że będzie tak samo funkcjonował??
Jak krok po kroku wyeliminować ten ewidentny problem z elektryką. Na jakim kanale sprawdzę te wartości czujników wys. i nisk. ciśnienia . Jak je oszukać ?? np. ten przy chłodnicy klimatyzacji ma 4 piny w sumie jak je zwieram w różnych opcjach to uruchamia się wentylator 1 lub 2 bieg .
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
czynnik świeżo nabity , może dysza zapchana lecz dziwi mnie to że klima nawet nie ruszy a już ten czujnik nie pozwala na ruszenie sprężarki . Dopiero po wypięciu czujnika i zwarciu przewodów działa normalnie. Jak by było coś nie tak z drożnością układu to po załączeniu się sprężarki chwilę później bu rozłączyło sprężarkę . Raczej ten czujnik pokazuje na starcie że układ jest pusty a czy przed czujnikiem jest zaworek ? można go wykręcić z pełnym układem?
[ Dodano: 2019-06-21, 17:22 ]
Teraz tak wykręciłem czujnik, podpiety przewód brak reakcji wciskam w czujniku membrane klima zacjowuje sie jak na poczatku czyli pstryka przekaźnik a sprężarka noe rusza 3 opcja czyli wypiecie wtyczki i zworka na przewodzie klima dziala. Ten czujnik podaje różne wartości oporności czy on jest typu ON/OFF
[ Dodano: 2019-06-21, 17:22 ]
Teraz tak wykręciłem czujnik, podpiety przewód brak reakcji wciskam w czujniku membrane klima zacjowuje sie jak na poczatku czyli pstryka przekaźnik a sprężarka noe rusza 3 opcja czyli wypiecie wtyczki i zworka na przewodzie klima dziala. Ten czujnik podaje różne wartości oporności czy on jest typu ON/OFF