części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Włącza i wyłącza klimatyzacje

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

[D2 96 4.2PB/LPG ] Włącza i wyłącza klimatyzacje

Post autor: chicken20091986 » 02 sie 2018, 07:32

Witam,
Jak w temacie sprężarka na wagu się włącza i wyłącza co 1 sek. I tak non stop. Patrzac na sprzęgiełko w tym czasie nawet nie drgnie a prąd jest 12v ale silnik słychać jak by zmienił obroty. Na krótko spreżarka chodzi bez problemu i sprzęgiełko tylko po podaniu 12v uruchamia. Gdzie szukać przyczyny i gdzie może być przekaźnik i o jakim oznaczeniu od klimy.

Thomi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2016, 17:28
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Thomi » 03 sie 2018, 18:00

W moim przypadku winna był zapchany dławik który znajduje się na przewodzie pod podszybiem. Wymiana ożywiła wszystko.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 sie 2018, 18:50

Ale ten dławik powodował by nie załączenia sprzęgiełka klimy a po podaniu plusa osobno sprezarka działa

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 03 sie 2018, 23:02

W instalacji masz czujniki za małego i za dużego ciśnienia.
Czkawka to zwykle problem z jednym albo drugim. Musisz poszukać gdzie w klimatroniku są zgłaszane komunikaty od tych czujników. Kolega który wspominał o przytkanej dyszy może mieć rację bo wtedy np będzie nadmierny wzrost ciśnienia i sprzęgło sprężarki odpadnie. Ciśnienie spada i zaskakuje znów i tak w kółko.
Kot też jest Quattro

ernesto

Post autor: ernesto » 04 sie 2018, 08:57

Hubert u mnie był podobny problem i powodem był za duża ilość czynnika w układzie. Czujnik wysokiego ciśnienia rozłączał sprężarkę

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 04 sie 2018, 09:06

Ukaniu pisze:W instalacji masz czujniki za małego i za dużego ciśnienia.
Czkawka to zwykle problem z jednym albo drugim. Musisz poszukać gdzie w klimatroniku są zgłaszane komunikaty od tych czujników. Kolega który wspominał o przytkanej dyszy może mieć rację bo wtedy np będzie nadmierny wzrost ciśnienia i sprzęgło sprężarki odpadnie. Ciśnienie spada i zaskakuje znów i tak w kółko.
Tylko że sprzęgiełko nie zaskakuje , to wszytkie czujniki odpadają bo nie ma wytworzonego ciśnienia . Na wagu widać na 02 /21 jak kompresor on i off co chwile na przemian i silnik przy tym lekko zmienia obroty. Na krótko sprezarka dziala od razu zaskakuje i chłodzi lecz nie powiedzial bym że idealnie .
Może za malo czynnika i gdzies uciekł.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 04 sie 2018, 09:45

O! kurcze przeczytałem co chciałem.
No fakt w takim wypadku pozostaje problem elektryczny ze sterowaniem.
Internet podaje przekaźnik J44 jako przekaźnik sprzęgła. Jest pod nogami pasażera
http://www.tyresmoke.net/forum/topic/16 ... head-unit/
https://forums.quattroworld.com/a8/threads/8735.phtml
W sieci wisi też cały manual do A/C ale mi umknął.
Kot też jest Quattro

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 04 sie 2018, 10:12

Ukaniu pisze:O! kurcze przeczytałem co chciałem.
No fakt w takim wypadku pozostaje problem elektryczny ze sterowaniem.
Internet podaje przekaźnik J44 jako przekaźnik sprzęgła. Jest pod nogami pasażera
http://www.tyresmoke.net/forum/topic/16 ... head-unit/
https://forums.quattroworld.com/a8/threads/8735.phtml
W sieci wisi też cały manual do A/C ale mi umknął.
Ja mam prelift i ten przekaznik to 267 i po włączeniu klimatyzacji pstryka sobie co 3 sek

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 04 sie 2018, 10:36

Mówisz, że jak podajesz napięcie na cewkę to zapina, przekaźnik kłapie. To zasilanie niknie za czy przed przekaźnikiem? NA kablach do styków jakie napięcie?
Kot też jest Quattro

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 21 cze 2019, 14:19

Tak to wygląda z poodpięta sprężarką

Jak odepnę sprężarkę to nic się nie dzieje nawet nie cyka , jak podepnę sprężarkę i dodatkowo jeszcze podam jej 12v przy samej wtyczce od sprężarki to sprzęgło się uruchamia i klima działa lecz nie tak mocno jak wcześniej .

[ Dodano: 2018-08-04, 17:11 ]
Najpierw musze naprawić ładowanie bo przy wysokim obciążeniu jest 12,7V a przy niskim na wolnych 13,4V

[ Dodano: 2019-06-21, 14:19 ]
Odgrzewam kotleta bo gorąco się zrobiło a klimy nie ma.
Czynnik nabity, podmieniałem już nawet panel klimatronika i dalej to samo cyka przekaźnik 267 sekunda po sekundzie i sprężarki nie załącza a na krótko sprężarka normalnie pracuje. Jeżeli przekaźnik nr. 267 ma takie same styki jak 214 to oznacza że będzie tak samo funkcjonował??
Jak krok po kroku wyeliminować ten ewidentny problem z elektryką. Na jakim kanale sprawdzę te wartości czujników wys. i nisk. ciśnienia . Jak je oszukać ?? np. ten przy chłodnicy klimatyzacji ma 4 piny w sumie jak je zwieram w różnych opcjach to uruchamia się wentylator 1 lub 2 bieg .

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 21 cze 2019, 15:12

Sprawdź czujnik niskiego ciśnienia na podszybiu od strony kierowcy , powinien być cały czas zwarty
Wysokiego ciśnienia mają być zwarte 1-2 pin


Możesz mieć też zatkany dławik na podszybiu , spada ciśnienie na czujniku niskiego ciśnienia i wyłącza ci sprężarke

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 21 cze 2019, 15:35

Ok zlokalizowałem wstępny problem.
Czujnik przy podszybiu na przewodzie od klimy po wypięciu i zwarciu przewodów klima działa. Teraz czy czujnik uszkodzony czy po prostu wykrywa jakiś problem??

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 21 cze 2019, 15:43

To czujnik za małego ciśnienia w układzie. Wpisz numer to znajdziesz przy jakich wartościach się powinien przełączać, coś koło 1-2 atm. Albo czujnik uszkodzony albo za mało czynnika albo za mało czynnika i zatkana dysza rozprężna.
Kot też jest Quattro

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 21 cze 2019, 17:22

czynnik świeżo nabity , może dysza zapchana lecz dziwi mnie to że klima nawet nie ruszy a już ten czujnik nie pozwala na ruszenie sprężarki . Dopiero po wypięciu czujnika i zwarciu przewodów działa normalnie. Jak by było coś nie tak z drożnością układu to po załączeniu się sprężarki chwilę później bu rozłączyło sprężarkę . Raczej ten czujnik pokazuje na starcie że układ jest pusty a czy przed czujnikiem jest zaworek ? można go wykręcić z pełnym układem?

[ Dodano: 2019-06-21, 17:22 ]
Teraz tak wykręciłem czujnik, podpiety przewód brak reakcji wciskam w czujniku membrane klima zacjowuje sie jak na poczatku czyli pstryka przekaźnik a sprężarka noe rusza 3 opcja czyli wypiecie wtyczki i zworka na przewodzie klima dziala. Ten czujnik podaje różne wartości oporności czy on jest typu ON/OFF

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 24 cze 2019, 22:18

czujnik jest on/off słychać jak pstryka w okolicach 1 atm.
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl