![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Wymiana pompy paliwa
- SOBA
- Forum Audi A8
- Posty: 246
- Rejestracja: 17 paź 2013, 16:15
- Lokalizacja: Bełchatów
- SOBA
- Forum Audi A8
- Posty: 246
- Rejestracja: 17 paź 2013, 16:15
- Lokalizacja: Bełchatów
Ale czemu na sucho? jak oddreciłem śrubke od pompy to paliwo się lało wszędzie więc nie wiem o co tu chodzi z tym. W lewje komorze paliwa było dużo w prawej też, ale miałem odpalone auto na 15 min aż sama zgasła gdy już w tej prawej komorze paliwo się skońzyło (?)
Dlaczego to się nie chce przelewać

Dlaczego to się nie chce przelewać


Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- SOBA
- Forum Audi A8
- Posty: 246
- Rejestracja: 17 paź 2013, 16:15
- Lokalizacja: Bełchatów
Czytałem, szukałem i mam metlik w głowie od tego. Jutro jadę po nowy wkład pompy i dowiem się czy to pomoże - jak nie to do mechanika go dam niech się męczy co jej dolega. Wszystko było dobrze 2 tygodnie jak ta lala, a tu nagle ni z gruszki ni z pietruszki mocy brakło, wkrecało się do 2tys obrotów, a później to już odpalić nie mogła, a po dolaniu 10 l paliwa odpaliła od strzała jakby gdyby nic...
[ Dodano: 2018-02-01, 18:19 ]
Póki co wszystko działa jak należy.
[ Dodano: 2018-02-01, 18:19 ]
Póki co wszystko działa jak należy.
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
-
- Forum Audi A8
- Posty: 265
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
- Lokalizacja: Samborowo
Dla osób które nie chcą kupować kompletu nowych uszczelek można zrobić mały mod górnego kosza ,
![Obrazek]()
Zamiast oringa wchodzącego w pokrywkę pompy (lewe zdjęcie) można dobrać grubszy , ja włożyłem tam o przekroju 2mm i pokrywa się wcisnęła . Efekt sucho
Jeśli cieknie nam delikatnie tam gdzie prawe zdjęcie a uszczelka metalowo-gumowa nie jest poszarpana a tylko stara( u mnie wyglądała jak nowa a i tak ciekło) ,to w górnym koszu jest tulejka która dociska ta długa śruba, nie pozwala ona ścisnąć za mocno tego uszczelnienia . Wybijamy ją i szlifujemy od strony dolnego kosza z 1-2mm po ponownym skręceniu (teraz trzeba uważać przy skręcaniu żeby nie zrobić tego za mocno , dokręcamy wtedy z wyczuciem a nie jak podaje elsaa , dokręcenie na Nm może skończyć się połamaniem kosza) powinno być sucho.
Ktoś powie że druciarstwo ale cena za zestaw uszczelnień to pomyłka 500zł za tak na prawdę nic .
Zamiast oringa wchodzącego w pokrywkę pompy (lewe zdjęcie) można dobrać grubszy , ja włożyłem tam o przekroju 2mm i pokrywa się wcisnęła . Efekt sucho
Jeśli cieknie nam delikatnie tam gdzie prawe zdjęcie a uszczelka metalowo-gumowa nie jest poszarpana a tylko stara( u mnie wyglądała jak nowa a i tak ciekło) ,to w górnym koszu jest tulejka która dociska ta długa śruba, nie pozwala ona ścisnąć za mocno tego uszczelnienia . Wybijamy ją i szlifujemy od strony dolnego kosza z 1-2mm po ponownym skręceniu (teraz trzeba uważać przy skręcaniu żeby nie zrobić tego za mocno , dokręcamy wtedy z wyczuciem a nie jak podaje elsaa , dokręcenie na Nm może skończyć się połamaniem kosza) powinno być sucho.
Ktoś powie że druciarstwo ale cena za zestaw uszczelnień to pomyłka 500zł za tak na prawdę nic .
-
- Forum Audi A8
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Witam. Jako że zauważyłem u siebie problem z paleniem poniżej połowy zbiornika to chciałbym się upewnić czy mam do wymiany uszczelniwnie kosza czy może sama pompa. Po dolaniu benzyny ponad połowę zbiornika auto odpala normalnie ale słychać takie bulgotanie w zbiorniku przez chwilę. Czy np baypass załatwi sprawę uszczelnienia kosza czy to tylko polowiczne rozwiazanie? Chciałem się za to zabrać jutro i nie wiem czy pompę zamawiać.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 265
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
- Lokalizacja: Samborowo
U mnie po przeróbkach uszczelniań i skłądaniu wszystkiego 2 razy było wszędzie idealnie szczelnie za to pompa zamiennik nie wyrabiała z zasilaniem przelewu. I dalej gasł po spadnięciu poziomu paliwa.
Wpadł cały zestaw z D3 po przeróbkach . wyszło za całość 400zł ale wreszcie przelew działa jak powinien . Po odpaleniu jest fontanna w baku tak szybko napełnia kosz .
Wpadł cały zestaw z D3 po przeróbkach . wyszło za całość 400zł ale wreszcie przelew działa jak powinien . Po odpaleniu jest fontanna w baku tak szybko napełnia kosz .
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 265
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
- Lokalizacja: Samborowo
Nie mam zdjęć z baku bo miałem tylko 3h na poskładanie auta.
Główne założenia są takie że pompa z d2 daje na przelew 1bar i zasila 3 ęeżektory co jest śmieszne i przy spadku wydajności pompy przelew nie działa oraz 2 sprawa pompa nie zaciąga paliwa bezpośrednio z dna baku.
W D3 ciśnienie na zasilanie Eżektorów idzie takie jak na silnik czyli około 5-6bar w dodatku są tylko 2 ,a sama pompa bierze paliwo od razu z dna baku .
Do przeróbki potrzeba nam
pompy strumieniowe lewa i prawa- np. 3D0919715H 3D0919715J około 160zł
pompy paliwa - można zrobić to na jednej głównej ale lepiej kupić 2 lewą i prawą pomocniczą (ja brałem od w12) trafiłem za 180zł komplet
Musimy rozebrać obie pompy na części i przełożyć główną do kosza od pomocniczej ponieważ w koszu jest niewidoczne sitko które będzie zabrudzone pewnie po tylu latach a te w pomocniczej z racji tego że pompuje ona o dużo mniej paliwa powinno być jak nowe . Przynajmniej u mnie tak było .
Z kosza musimy wywalić pływak i zaworek który on zamyka po rozebraniu wyleci luzem z kosza.
Składamy kosz i po złożeniu z pompami strumieniowymi wyjdzie nam coś takiego
![Obrazek]()
Teraz musimy wymontować wszystko z baku D2 co od starej starej pompy
musimy rozebrać górny kosz na części
Zostaje tylko górna część która uszczelnia bak a dolna cześć która trzyma wkład pompy idzie do wywalenia.
![Obrazek]()
Na śrubę spinającą kosze musimy dorobić rurkę z podcięciem na opaskę i dokręcić ją od spodu nakrętką tak żeby wszystko sztywno siedziało .
![Obrazek]()
Kosz z d3 montujemy na dużą opaskę do rurki na takiej wysokości żeby sitko było delikatnie nad dnem baku .
Ezektory trzeba trochę dogiąć druty usztywniające żeby się położyły ładnie na dnie baku , później tylko spinanie wszystkiego , kostka pompy jest ta sama , potrzeba dorobić wężyk zasilający silnik tylko ( ja go wziąłem z łącznika który był między pompami i założyłem na króciec który jest dokręcany od spodu kapsla od razu mamy tam szybkozłączke wtedy . Przelew może zostać ten sam kierujemy go do kosza jak w oryginalnej z d2.
Kosz pompy jest dobrze przykręcony do rurki gdy jest mniej więcej w takiej pozycji patrząc od góry
![Obrazek]()
Oba pływaki wracają na oryginalne miejsca o nic nie zawadzają
U siebie testuje to od lata i jest idealnie jeździłem przy 10l w baku i zero problemu , pompa daje rade do odcięcia ale warto by sprawdzić jeszcze ciśnienie paliwa przy maxymalnym obciążeniu ale jakoś czasu nie mam .
Przeróbka dosyć zaawansowana ale nic nie niszczymy więc można wrócić do starego systemu
Zaletą jest to że pompa sama z siebie zaciąga od razu przez sitko z dna baku , przy 1 odpaleniu wystarczyło 5l paliwa wlane do baku ( kosz pompy był suchy) Pompa od razu zaciągnęła paliwo do kosza i nadmiar wyrzucała przelewem.
Dla ciecia kosztów można by to złożyć na 1 pompie głównej i oryginalnych eżektorach wtedy koszt by się zamknął gdzieś w 100zł tyle co pompa główna prawa ,trzeba by tylko wężyki przerobić trochę , Ja wolałem mieć to wszystko na szybkozłączkach i zrobione tak jak było projektowane w d3
Główne założenia są takie że pompa z d2 daje na przelew 1bar i zasila 3 ęeżektory co jest śmieszne i przy spadku wydajności pompy przelew nie działa oraz 2 sprawa pompa nie zaciąga paliwa bezpośrednio z dna baku.
W D3 ciśnienie na zasilanie Eżektorów idzie takie jak na silnik czyli około 5-6bar w dodatku są tylko 2 ,a sama pompa bierze paliwo od razu z dna baku .
Do przeróbki potrzeba nam
pompy strumieniowe lewa i prawa- np. 3D0919715H 3D0919715J około 160zł
pompy paliwa - można zrobić to na jednej głównej ale lepiej kupić 2 lewą i prawą pomocniczą (ja brałem od w12) trafiłem za 180zł komplet
Musimy rozebrać obie pompy na części i przełożyć główną do kosza od pomocniczej ponieważ w koszu jest niewidoczne sitko które będzie zabrudzone pewnie po tylu latach a te w pomocniczej z racji tego że pompuje ona o dużo mniej paliwa powinno być jak nowe . Przynajmniej u mnie tak było .
Z kosza musimy wywalić pływak i zaworek który on zamyka po rozebraniu wyleci luzem z kosza.
Składamy kosz i po złożeniu z pompami strumieniowymi wyjdzie nam coś takiego
Teraz musimy wymontować wszystko z baku D2 co od starej starej pompy
musimy rozebrać górny kosz na części
Zostaje tylko górna część która uszczelnia bak a dolna cześć która trzyma wkład pompy idzie do wywalenia.
Na śrubę spinającą kosze musimy dorobić rurkę z podcięciem na opaskę i dokręcić ją od spodu nakrętką tak żeby wszystko sztywno siedziało .
Kosz z d3 montujemy na dużą opaskę do rurki na takiej wysokości żeby sitko było delikatnie nad dnem baku .
Ezektory trzeba trochę dogiąć druty usztywniające żeby się położyły ładnie na dnie baku , później tylko spinanie wszystkiego , kostka pompy jest ta sama , potrzeba dorobić wężyk zasilający silnik tylko ( ja go wziąłem z łącznika który był między pompami i założyłem na króciec który jest dokręcany od spodu kapsla od razu mamy tam szybkozłączke wtedy . Przelew może zostać ten sam kierujemy go do kosza jak w oryginalnej z d2.
Kosz pompy jest dobrze przykręcony do rurki gdy jest mniej więcej w takiej pozycji patrząc od góry
Oba pływaki wracają na oryginalne miejsca o nic nie zawadzają
U siebie testuje to od lata i jest idealnie jeździłem przy 10l w baku i zero problemu , pompa daje rade do odcięcia ale warto by sprawdzić jeszcze ciśnienie paliwa przy maxymalnym obciążeniu ale jakoś czasu nie mam .
Przeróbka dosyć zaawansowana ale nic nie niszczymy więc można wrócić do starego systemu
Zaletą jest to że pompa sama z siebie zaciąga od razu przez sitko z dna baku , przy 1 odpaleniu wystarczyło 5l paliwa wlane do baku ( kosz pompy był suchy) Pompa od razu zaciągnęła paliwo do kosza i nadmiar wyrzucała przelewem.
Dla ciecia kosztów można by to złożyć na 1 pompie głównej i oryginalnych eżektorach wtedy koszt by się zamknął gdzieś w 100zł tyle co pompa główna prawa ,trzeba by tylko wężyki przerobić trochę , Ja wolałem mieć to wszystko na szybkozłączkach i zrobione tak jak było projektowane w d3