Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 ALL ] Wymiana pompy paliwa

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SOBA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 17 paź 2013, 16:15
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: SOBA » 30 sty 2018, 17:19

Jak u was działa ta pompa? Moja tak buczy.
wg mnie to ona umiera i nie daje rady przepompować tego paliwa z drugiej komory
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r

mus102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 05 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: mus102 » 30 sty 2018, 18:24

Po składaj i nie będzie buczec

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 30 sty 2018, 18:30

Pierwszy filmik - dźwięk ok, drugi filmik - pompa chodzi na sucho.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
SOBA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 17 paź 2013, 16:15
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: SOBA » 30 sty 2018, 18:47

Ale czemu na sucho? jak oddreciłem śrubke od pompy to paliwo się lało wszędzie więc nie wiem o co tu chodzi z tym. W lewje komorze paliwa było dużo w prawej też, ale miałem odpalone auto na 15 min aż sama zgasła gdy już w tej prawej komorze paliwo się skońzyło (?)
Dlaczego to się nie chce przelewać <onie> <onie>
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 30 sty 2018, 19:36

Szukaj ,czytaj .Jest wszystko na ten temat <okok>. A jak by co daleko do mnie nie masz. I nic na siłe bo będziesz cały zbiornik wymieniał.

Awatar użytkownika
SOBA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 246
Rejestracja: 17 paź 2013, 16:15
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: SOBA » 01 lut 2018, 18:19

Czytałem, szukałem i mam metlik w głowie od tego. Jutro jadę po nowy wkład pompy i dowiem się czy to pomoże - jak nie to do mechanika go dam niech się męczy co jej dolega. Wszystko było dobrze 2 tygodnie jak ta lala, a tu nagle ni z gruszki ni z pietruszki mocy brakło, wkrecało się do 2tys obrotów, a później to już odpalić nie mogła, a po dolaniu 10 l paliwa odpaliła od strzała jakby gdyby nic...

[ Dodano: 2018-02-01, 18:19 ]
Póki co wszystko działa jak należy.
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 07 sie 2018, 10:43

Dla osób które nie chcą kupować kompletu nowych uszczelek można zrobić mały mod górnego kosza ,

Obrazek

Zamiast oringa wchodzącego w pokrywkę pompy (lewe zdjęcie) można dobrać grubszy , ja włożyłem tam o przekroju 2mm i pokrywa się wcisnęła . Efekt sucho

Jeśli cieknie nam delikatnie tam gdzie prawe zdjęcie a uszczelka metalowo-gumowa nie jest poszarpana a tylko stara( u mnie wyglądała jak nowa a i tak ciekło) ,to w górnym koszu jest tulejka która dociska ta długa śruba, nie pozwala ona ścisnąć za mocno tego uszczelnienia . Wybijamy ją i szlifujemy od strony dolnego kosza z 1-2mm po ponownym skręceniu (teraz trzeba uważać przy skręcaniu żeby nie zrobić tego za mocno , dokręcamy wtedy z wyczuciem a nie jak podaje elsaa , dokręcenie na Nm może skończyć się połamaniem kosza) powinno być sucho.

Ktoś powie że druciarstwo ale cena za zestaw uszczelnień to pomyłka 500zł za tak na prawdę nic .

marcin1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 134
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcin1983 » 26 sie 2018, 18:01

Witam. Jako że zauważyłem u siebie problem z paleniem poniżej połowy zbiornika to chciałbym się upewnić czy mam do wymiany uszczelniwnie kosza czy może sama pompa. Po dolaniu benzyny ponad połowę zbiornika auto odpala normalnie ale słychać takie bulgotanie w zbiorniku przez chwilę. Czy np baypass załatwi sprawę uszczelnienia kosza czy to tylko polowiczne rozwiazanie? Chciałem się za to zabrać jutro i nie wiem czy pompę zamawiać.

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 31 sie 2018, 20:50

Jak taki bypass by miał działać?

BAU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 27 mar 2014, 21:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: BAU » 26 wrz 2018, 21:08

Czy ma ktoś namiar na kolegę Revo?
Dawno go nie było na forum a potrzebuję jego pomocy.

[ Dodano: 2018-09-26, 21:08 ]
Nikt nie ma namiarów na jego warsztat?
nikt nic?
Pozdrawiam. Roman

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 25 lis 2018, 12:46

U mnie po przeróbkach uszczelniań i skłądaniu wszystkiego 2 razy było wszędzie idealnie szczelnie za to pompa zamiennik nie wyrabiała z zasilaniem przelewu. I dalej gasł po spadnięciu poziomu paliwa.

Wpadł cały zestaw z D3 po przeróbkach . wyszło za całość 400zł ale wreszcie przelew działa jak powinien . Po odpaleniu jest fontanna w baku tak szybko napełnia kosz .

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 25 lis 2018, 15:38

machul333 pisze:Wpadł cały zestaw z D3 po przeróbkach . wyszło za całość 400zł ale wreszcie przelew działa jak powinien . Po odpaleniu jest fontanna w baku tak szybko napełnia kosz .
Opisz na forum jakie przeróbki są potrzebne. Wielu osobom może się przydać ;)
Four rings to rule them all

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 25 lis 2018, 16:50

Nie mam zdjęć z baku bo miałem tylko 3h na poskładanie auta.

Główne założenia są takie że pompa z d2 daje na przelew 1bar i zasila 3 ęeżektory co jest śmieszne i przy spadku wydajności pompy przelew nie działa oraz 2 sprawa pompa nie zaciąga paliwa bezpośrednio z dna baku.

W D3 ciśnienie na zasilanie Eżektorów idzie takie jak na silnik czyli około 5-6bar w dodatku są tylko 2 ,a sama pompa bierze paliwo od razu z dna baku .


Do przeróbki potrzeba nam

pompy strumieniowe lewa i prawa- np. 3D0919715H 3D0919715J około 160zł

pompy paliwa - można zrobić to na jednej głównej ale lepiej kupić 2 lewą i prawą pomocniczą (ja brałem od w12) trafiłem za 180zł komplet

Musimy rozebrać obie pompy na części i przełożyć główną do kosza od pomocniczej ponieważ w koszu jest niewidoczne sitko które będzie zabrudzone pewnie po tylu latach a te w pomocniczej z racji tego że pompuje ona o dużo mniej paliwa powinno być jak nowe . Przynajmniej u mnie tak było .

Z kosza musimy wywalić pływak i zaworek który on zamyka po rozebraniu wyleci luzem z kosza.

Składamy kosz i po złożeniu z pompami strumieniowymi wyjdzie nam coś takiego

Obrazek

Teraz musimy wymontować wszystko z baku D2 co od starej starej pompy
musimy rozebrać górny kosz na części
Zostaje tylko górna część która uszczelnia bak a dolna cześć która trzyma wkład pompy idzie do wywalenia.
Obrazek


Na śrubę spinającą kosze musimy dorobić rurkę z podcięciem na opaskę i dokręcić ją od spodu nakrętką tak żeby wszystko sztywno siedziało .
Obrazek


Kosz z d3 montujemy na dużą opaskę do rurki na takiej wysokości żeby sitko było delikatnie nad dnem baku .

Ezektory trzeba trochę dogiąć druty usztywniające żeby się położyły ładnie na dnie baku , później tylko spinanie wszystkiego , kostka pompy jest ta sama , potrzeba dorobić wężyk zasilający silnik tylko ( ja go wziąłem z łącznika który był między pompami i założyłem na króciec który jest dokręcany od spodu kapsla od razu mamy tam szybkozłączke wtedy . Przelew może zostać ten sam kierujemy go do kosza jak w oryginalnej z d2.

Kosz pompy jest dobrze przykręcony do rurki gdy jest mniej więcej w takiej pozycji patrząc od góry

Obrazek

Oba pływaki wracają na oryginalne miejsca o nic nie zawadzają


U siebie testuje to od lata i jest idealnie jeździłem przy 10l w baku i zero problemu , pompa daje rade do odcięcia ale warto by sprawdzić jeszcze ciśnienie paliwa przy maxymalnym obciążeniu ale jakoś czasu nie mam .

Przeróbka dosyć zaawansowana ale nic nie niszczymy więc można wrócić do starego systemu

Zaletą jest to że pompa sama z siebie zaciąga od razu przez sitko z dna baku , przy 1 odpaleniu wystarczyło 5l paliwa wlane do baku ( kosz pompy był suchy) Pompa od razu zaciągnęła paliwo do kosza i nadmiar wyrzucała przelewem.

Dla ciecia kosztów można by to złożyć na 1 pompie głównej i oryginalnych eżektorach wtedy koszt by się zamknął gdzieś w 100zł tyle co pompa główna prawa ,trzeba by tylko wężyki przerobić trochę , Ja wolałem mieć to wszystko na szybkozłączkach i zrobione tak jak było projektowane w d3

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 26 lis 2018, 01:06

Dzięki :) W Elsie to nie jest dokładnie opisane, ale jak rozumiem, pompa z D3 nie ma tego małego króćca na dole tylko 2 króćce u góry - jeden na silnik, drugi na eżektory?
Four rings to rule them all

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 26 lis 2018, 05:32

Tak . Przez oba idzie te same ciśnienie
Z tego co oglądałem to daloby rade przerobić pompę pomocnicza na główną w razie czego, bo ma zaślepiony jeden króciec tylko .

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl