wooooworkaskawina pisze:Kupiłem W12 D3
gratulacje ,pochwal się
To taki trochę eksperyment, wiec nie oczekiwałem wielkich efektów. Wykleiłem matami firmy Bitmat (https://www.bitmat.pl/ ). Bliżej maski (blachy) poszła mata alubutylowa AB25 a na to (czyli bliżej silnika) pianka trudnopalna LT 15 mm.ernesto pisze:ładny wynik, 3dB w dółpebo pisze:przed ... 42 dB, po ... 39 dB
Czym robiłeś ?
Sprawdzane tylko na wolnych obrotach, ale wewnątrz było 31 dB (przy wyłączonych nawiewach), po wygłuszeniu maski bez zmian. Podobno silniki benzynowe są głośniejsze od około 2,5 obr/min, a wiecie jaka to prędkość w A8. Ale możliwe, że przy dieslu 1, może 2 dB da się uciąć.Marcin2013 pisze:Wewnątrz jakieś odczuwalne zmiany są ??pebo pisze:A ja zmieniłem wygłuszenie maski silnika z fabrycznego na "customowe".
Ogólnie nie jest źle, chociaz to zależy do jakiego auta porównasz. Według mnie A8 jest dość dobrze wyciszone (leksusem nie jeździłem- podobno cichsze), ale można zawsze coś poprawić. Największym mankamentem jest to, że solidne wyciszenie to zwiększenie masy - tu fizyki nie oszukasz. A w pewnym momencie dochodzi się do barier konstrukcyjnych np. komora silnika. Np. hałas przy otwartej masce silnika to 46 dB, przy zamkniętej z oryginalną osłoną 42 dB (czyli o 4 mniej), a po wygłuszeniu 39 dB. A pamiętajmy, że to miara logarytmiczna. Do elektryka jeszcze daleko...dice111 pisze:Heh, w D3 to OE wygluszenie to tragediapebo pisze:A ja zmieniłem wygłuszenie maski silnika z fabrycznego na "customowe".
Po co Ci pokrowiec na kluczyć? Pochwal się.drago_o pisze:Kupiłem sobie zajebisty skórzany pokrowiec na kluczyk.
Wbrew pozorom A8 w automacie z quattro radzi sobie w górach całkiem dobrze.drago_o pisze: (...) godnie zniosło wszystkie trudy trasy, szczególnie górskiej o którą się bałem (...)