[D3 04 4.2MPI/LPG ] Zmiana przednich zacisków
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Zmiana przednich zacisków
Mam pytanie czy ktoś montował lepsze zaciski na przód do tarczy 360mm np. 6 tłok jeśli tak to czy są efekty,powoli kończą mi się tarcze i zastanawiam się czy kupić 360 do tego jakiś inny zacisk czy iść w stronę np.385mm.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Ale musi być 360, czy maksymalnie chcesz tam mieć 360 (np ze względu na rozmiar felg) ?
Efekty pewnie, że są. Jeśli o stajnie VAG chodzi to jednym z kolejnych pomysłów jest montaż 6 tłoka np. z SQ7, tam jest bodaj tarcza 349 (więc możliwe, że jest szansa na małą felgę o ile zacisk pozwoli).
Poczytaj forum, bo opcji swapów zarówno w D3 jak i D2 było opisywane co najmniej kilka.
Efekty pewnie, że są. Jeśli o stajnie VAG chodzi to jednym z kolejnych pomysłów jest montaż 6 tłoka np. z SQ7, tam jest bodaj tarcza 349 (więc możliwe, że jest szansa na małą felgę o ile zacisk pozwoli).
Poczytaj forum, bo opcji swapów zarówno w D3 jak i D2 było opisywane co najmniej kilka.
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Z tego co wiem to z SQ7 zaciski są pod 400mm na pewno fajna opcja ale.. tarcza dużo droższa od 360mm kocki itd.. zaciski z Q7 to lipa bo tak jak pisałeś one są pod tarcze 350 tak więc cofać się z 360 to trochę nie bardzo, dlatego zapytałem czy ktoś wsadził 6 tłoka pod 360mm i czy efekt jest odczuwalny.
Tak jak piszesz - SQ7 to tarcze 400x38mm i na razie są raczej niedostępne poza ASO więc kosztują sporo.Marcin2013 pisze:Z tego co wiem to z SQ7 zaciski są pod 400mm na pewno fajna opcja ale.. tarcza dużo droższa od 360mm kocki itd..
6-tłoka pod 360 nie wkładałem bo z 6-tłokiem zawsze pakowałem już 385 ale jakbyś potrzebował to zrobię to i pod 360Marcin2013 pisze:zaciski z Q7 to lipa bo tak jak pisałeś one są pod tarcze 350 tak więc cofać się z 360 to trochę nie bardzo, dlatego zapytałem czy ktoś wsadził 6 tłoka pod 360mm i czy efekt jest odczuwalny.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
To nie rozumiem dylematuMarcin2013 pisze:No wiem tylko 360 to mam fabrycznie .
Z tego co wcześniej zrozumiałem to chcesz zostać na 360 ale włożyć mocniejsze zaciski - AdiA8 sprzedaje właśnie takie 6-tłoki do założenia na przód na D3.
A jeżeli nie chcesz zostawać przy 360 - bo to już masz - to pakuj 385 i również 6-tłoki Brembo.
Zestawy na tarcze 385 montowałem kilkukrotnie na różnych zaciskach i moim zdaniem lepsze co można założyć to ewentualnie już tylko SQ7 400mm albo fabryczna ceramika S8D3 czy "po grubasie" ceramika RS6C6/C7
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Trochę zakręciłem sprawa wygląda tak że kończą mi się tarcze na przodzie i czeka mnie wymiana dlatego mam dylemat czy zostać przy 360mm i do tego jakiś 6 tłok (pytałem czy ktoś wsadził 6 tłok do 360 i czy efekt był odczuwalny) zdaję sobie sprawę że lepiej iść w 385, ale wtedy koszta chyba dużo większe ? ponieważ z tego co się orientuje to do 385 trzeba inne pewnie droższe zaciski. A u ciebie Damian co siedzi na przodzie ?FOSS pisze:To nie rozumiem dylematu
Efekt będzie odczuwalny.Marcin2013 pisze:Trochę zakręciłem sprawa wygląda tak że kończą mi się tarcze na przodzie i czeka mnie wymiana dlatego mam dylemat czy zostać przy 360mm i do tego jakiś 6 tłok (pytałem czy ktoś wsadził 6 tłok do 360 i czy efekt był odczuwalny)
Pod 385 są droższe.Marcin2013 pisze:... zdaję sobie sprawę że lepiej iść w 385, ale wtedy koszta chyba dużo większe ? ponieważ z tego co się orientuje to do 385 trzeba inne pewnie droższe zaciski.
I oczywiście tarcze droższe.
Przód 6-tłoczkowe Brembo z RS6 posadzone na tarcze 385x36mm + kierownice powietrza dla lepszego chłodzenia.Marcin2013 pisze:A u ciebie Damian co siedzi na przodzie ?
Tył, na razie, "tylko" zestaw S8D3 czyli fabryczny zacisk na tarczach 335x22mm.
W planach na tył 4-tłoczkowe Brembo na tarczy ca. 350-370mm - miałem robić jeszcze przed zlotem ale zabrakło czasu a że wciąż go brakuje więc pewnie na przyszły sezon dopiero.
Pojemność cieplna 360x34 vs. 385x36 jest inna a to również ma wpływ na sprawność i żywotność.dice111 pisze:Ale 6 tłok (nawet mniejszy) Ci będzie hamował lepiej od 385 na zacisku S8/W12.
Do 385 też można założyć 6-tłoki i wtedy robią jeszcze lepszą robotędice111 pisze:Hamulce głównie wizualnie robią robotę z większa felgą.
Fabryczny zestaw z S8 to taki kompromis żeby nie iść w sporo większe koszta czegoś z RS-a i pasuje p&p.
A wizualnie... no robi robotę ale 6-cio tłok Brembo nawet na tarczy 360 też będzie robił robotę
Cena chyba wciąż się nie zmienia - zaciski kompletne ca. 2000pln - tylko dostępność czasem słaba.dice111 pisze:A co do ceny, jeśli o używki chodzi zależy jak trafisz, możesz za zaciski z S8 czy W12 D3 zapłacić więcej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-