części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] klimatronik - Wieje ciepłem na nogi

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

[D2 01 4.2PB/LPG ] klimatronik - Wieje ciepłem na nogi

Post autor: Lechu » 03 wrz 2018, 15:06

Ktoś miał taki przypadek. ??

Podczas jazdy rzuca ciepłem na nogi, ale nie jednostajnie. Jak dostanie w palnik to więcej ciepła wypuści. <bezradny>

Na tył z tunelu generalnie leci ciepłe powietrze cały czas (cieplejsze niż nawiewów przy słupkach).

Ostatnio wymieniałem cewki na elektrozaworach. Oporność jest ich prawidłowa ok 18 &#937;.

Obserowowałem ich pracę, i przy ustawieniu na low, one reagują, zamykają, ale ten zawór mogę spokojnie jeszcze wcisnać npo śrubokrętem. Tak samo było na starych, może ciut gorzej (oporność 20&#937;) . Opór sprężyn na tych zaworach jest taki sam jak z zestawu na podmianę.

Co może być przyczyną ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 wrz 2018, 20:25

Lechu pisze:Co może być przyczyną ?
Zapewne któryś z silniczków sterowania temperaturą a jest ich chyba ze 12 <hihi>

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 07 wrz 2018, 20:47

Wykonałem test test/adaptację z grupy 001 , było słychać pracę silników. 0 błędów

W grupie 014 podejrzałem temperatury czujników po postoju 5 h

25° 25° 28° 29°

widzę, że te przy nogach mają większą temp. <bezradny>

[ Dodano: 2018-09-07, 20:47 ]
Potestowałem troszkę.

Napięcie jakie idzie na elektrozawory a dokładniej cewki to 13,1 - 13,4 V

Przy włączonej klimatyzacji temp z czujników na nogi to 7 i 8°, jak wcisnę gaz i obroty dojdą do 3,5 czy 4 tys to temp rosną, ale różnie
z lewej urośnie do 12 a po prawej do 18 . Jest z tym różnie, czasami temp po którejś stronie pójdzie do 28 ° i robi się parówa w aucie.

I z tunelu środkowego na tył leci cieplejsze praktycznie zawsze.
<bezradny>
<boisie>
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2018, 12:01 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 07 wrz 2018, 23:18

A ciekawe w jakim stanie są gabkowe uszczeleczki na klapkach, może jest przerwa i nie domyka jak trzeba
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 08 wrz 2018, 11:36

Co jeszcze zauważyłem, że mimo iż ustawie taka samą temp co jest na zewnątrz, przy wyłączonej klimie, to i tak w aucie jest cieplej i bardziej parno niż na zewnątrz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 wrz 2018, 20:07

Lechu pisze:Wykonałem test test/adaptację z grupy 001 , było słychać pracę silników. 0 błędów
Niekoniecznie będą błędy jak któryś z silniczków jest uszkodzony, u mnie też nie było żadnego błędu podczas adaptacji, która przechodziła bez żadnego ale.
Czasem jednak było słychać, jak któryś z ów silniczków tak jakby pukał ...wymieniłem dwie hałasujące sztuki i było po problemie.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 10 wrz 2018, 20:38

Dzisiaj jeździłem bez klimy i wychodzi, że jest jednak inaczej, nie rzuca ciepłem <bezradny> Z tylnego tunelu leci tak samo chłodne jak z kratek bocznych . Ciężko to rozgryźć

<bezradny>

danishow pisze:Niekoniecznie będą błędy jak któryś z silniczków jest uszkodzony, u mnie też nie było żadnego błędu podczas adaptacji, która przechodziła bez żadnego ale.
Czasem jednak było słychać, jak któryś z ów silniczków tak jakby pukał ...wymieniłem dwie hałasujące sztuki i było po problemie.
Tylko u mnie nic takiego nie słychać, można jakos każdy silniczek przetestować, będzie słychać czy pracuje czy nie ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 wrz 2018, 20:46

Lechu pisze:można jakos każdy silniczek przetestować
Można na stole ale wydłubanie silniczków w celach testowych to nie lada wyzwanie, dwa ...no może cztery sztuki wyciągniesz w miarę łatwo ale reszta doprowadzi cię do szału <cicho>

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 10 wrz 2018, 20:59

Chodzi o te, które się ewentualnie nie zamykają, bo przy włączonej klimie mi puszcza cieplo, chociaż czy to może być wina którejś klapy ? <hmm>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 wrz 2018, 21:12

Lechu pisze:chociaż czy to może być wina którejś klapy ?
A klapy czym są sterowane ...powietrzem? Może silniczki masz dobre a tylko jakieś cięgno pękło lub spadło <bezradny>

zanjac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 07 kwie 2018, 14:50
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1995
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zanjac » 12 wrz 2018, 22:12

chociaż czy to może być wina którejś klapy ?
trzeba zrobić test elementów VCDS-em jeśli pokaże się błąd to wymienić silniczek, jeśli błędu nie ma to spadło cięgno i klapa ni dzieła a silnik chodzi.

[ Dodano: 2018-09-12, 22:12 ]
można jakos każdy silniczek przetestować, będzie słychać czy pracuje czy nie ?
Tak, w vcds w teście elementów modułu klimatronika.
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl