części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] 18" 245/45 nosi w koleinach i na nierównośc

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

[D2 ALL ] 18" 245/45 nosi w koleinach i na nierównośc

Post autor: krisker » 14 wrz 2018, 20:20

Niedawno zmieniłem felgi z 17 (opony 225/55) na 18 (opony 245/45). Wcześniej bardzo delikatnie ciągało autem na koleinach i lekko znosiło przy pochyleniu jezdni. Na kupionych 18 tymczasowo są założone stare i twarde opony letnie. Czy właśnie opony mogą być przyczyną koszmarnego noszenia w koleinach i na łagodnych nierównościach? Czuję, jakby mi ktoś za kierownicę szarpał, a przecież to fabryczny rozmiar i chyba nie powinno tak być? Na gładkiej drodze jest OK, ale nawet niewielka koleina i już ciągnie :(

Chcę kupić nowe opony, ale jeśli na osiemnastkach ten typ tak ma, to chyba odsprzedam felgi i wrócę do 17... Felgi mają nieco mniejsze ET niż fabryczne (35 zamiast 48).

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 15 wrz 2018, 06:28

W tylnym zawieszeniu tuleje są dobre ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 15 wrz 2018, 08:58

Częściowo tak. Jestem w trakcie prac. Ale na siedemnastkach było OK.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 15 wrz 2018, 23:16

Norma. Na 20" 275 i to była ciągła walka z autem. Wróciłem na taki rozmiar jak masz i jest o niebo lepiej, ale i tak czasem chce go przerzucić na drugi pas. Taki rozstaw kół, że ani się w nie wpasujesz ani ominiesz.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 16 wrz 2018, 10:06

Bez przesady z tym złym prowadzeniem ,mam 255/45/18 auto sporo obniżone i jeździ się ok po nierównościach, nic nie pływa, wiadome ze na głębokich koleinach po ciężarówkach jak cala opona w nią wpada to biedzie ciągło.
Polecam przyjrzeć się zawieszeniu, u siebie mam poliuretany na bananach oraz sztywne końcówki kierownicze bez tłumika gumowego, dobra geometria i jest mega różnicą w prowadzeniu.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 16 wrz 2018, 11:00

Czyli zdania podzielone... Jak skończę zawias, to zrobię pełną zbieżność i geometrię. Jeśli się nic nie poprawi, to nie wiem, czy się dalej pchać w koszty kupując nowe opony. Ósemką jeździ czasem żona i na pewno nie dam jej auta, jeśli ma tak rzucać <boisie>

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 16 wrz 2018, 11:51

Zobacz jeszcze w jakim stanie masz tuleje sań, mnie też się dziwnie jeździło i po wymianie wszystkich tulei wachaczy i tulei sań wszystko wróciło do normy, o tyle oczywiście mówię, a koła u mnie 19 siedzą i jest spoko

[ Dodano: 2018-09-16, 11:51 ]
Arthur pisze: sztywne końcówki kierownicze bez tłumika gumowego,
Daj namiar na te końcówki, mam zamiar robić tuleje w saniach przednich i chciał bym przed geometrią właśnie takie końcówki zalozyc
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2018, 17:29 przez pb41ns, łącznie zmieniany 1 raz.
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 16 wrz 2018, 15:27

25972 01 LEMFOERDER

klark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 20 paź 2015, 20:54
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: klark » 25 wrz 2018, 14:40

Dostrzegam dwie przyczyny takiego stanu rzeczy, pierwsza to zbyt niskie ciśnienie w oponach a druga to zbyt małe opony, na których znacznie bardziej odczuwa się wszelkie nierówności.
Opcjonalnie może być też problem z zawieszeniem, co jest trochę groźniejsze.
Wydaje się, że indeks nośności może mieć też na to wpływ. Na jest ciekawy artykuł ekspercki z tego tematu.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 13:31 przez klark, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 26 wrz 2018, 17:24

Samo zrobienie zawieszenia z tyłu oraz geometria i zbieżność niewiele pomogły. Zmieniłem w końcu opony na nowe (Kleber Quadraxer 2) w fabrycznym rozmiarze (245/45) i po kilku kilometrach wydaje się, że problem całkowicie zniknął. Jutro będę miał traskę po mega koleinach i to zweryfikuję, ale już teraz jazda na nowych oponkach wygląda obiecująco. Do tego jest ciszej i bardziej miękko. Te stare opony musiały już być bardzo twarde.



Dzięki wszystkim za rady i informacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl