[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku
chodzi Ci o oring uszczelniajacy między obudową silniczka z przekładnią a zaciskiem?
[ Dodano: 2018-09-17, 17:26 ]
maciu - foty są w linku powyżej. Czujnik Halla ma dwa przewody, Podejrzewam, że korzysta z zasilania silniczka. jutro jeszcze raz rozbebeszę silniczek i przekładnię, podejrzewam, że ma przeskok, ponieważ jeden z silniczków wyraźnie dłużej pracuje przy zacisku i odpuszczania hamulca
[ Dodano: 2018-09-17, 17:26 ]
maciu - foty są w linku powyżej. Czujnik Halla ma dwa przewody, Podejrzewam, że korzysta z zasilania silniczka. jutro jeszcze raz rozbebeszę silniczek i przekładnię, podejrzewam, że ma przeskok, ponieważ jeden z silniczków wyraźnie dłużej pracuje przy zacisku i odpuszczania hamulca
chyba wlasnie dokladnie o ten ... cieknie mi tam zacisk niestety.
chce to szybko ogarnac puki silnik sam w sobie dziala. Obudowa silnika juz widzialem ze mi pekla tez. Obudowe jesli skleje klejem dwuskladnikowym i zgrzeje plastik bedzie OK czy niezbyt trwale to rozwiazanie?
chce to szybko ogarnac puki silnik sam w sobie dziala. Obudowa silnika juz widzialem ze mi pekla tez. Obudowe jesli skleje klejem dwuskladnikowym i zgrzeje plastik bedzie OK czy niezbyt trwale to rozwiazanie?
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie
to jak rozbebeszysz to zrób dokładne foty (w linku powyżej jest reperaturkapfx pisze:chodzi Ci o oring uszczelniajacy między obudową silniczka z przekładnią a zaciskiem?
[ Dodano: 2018-09-17, 17:26 ]
maciu - foty są w linku powyżej. Czujnik Halla ma dwa przewody, Podejrzewam, że korzysta z zasilania silniczka. jutro jeszcze raz rozbebeszę silniczek i przekładnię, podejrzewam, że ma przeskok, ponieważ jeden z silniczków wyraźnie dłużej pracuje przy zacisku i odpuszczania hamulca
zacisku a mnie o halla chodziło) jestem ciekaw jak można tą zywicę wydłubać
nie uszkadzając zawartości
obudowę myślę spokojnie klej
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
nie wiem ile ten silniczek ma czujników halla i z którymi jest połączone dwa środkowe przewody, czy jest dodatkowy czujnik ,a w środku jest płytka sterująca obrotami silnika ze swoimi odrębnymi Hallami. Jeśli ma komutator - hall służy wyłącznie do liczenia obrotów
Obserwując VCDS-a silnik zatrzymuje kontrola natężenia prądu płynącego w obwodzie zasilania uzwojenia silnika realizowana przez sterownik. Po przekroczeniu 15 A silnikowi sterownik odcina napięcie. Nie może mieć znaczenie - ile razy silnik musi się przekręcić, by zacisnąć zacisk, natomiast ma znaczenie ile razy przekręci się w prawo i w lewo podczas testu, zatem błąd Halla wyskoczy:
- jeśli będzie przerwa na obwodzie jednego z Hallów (wiązka lub uszkodzenie czujnika) zliczanie będzie mylne, a silnik będzie kręcił się wolniej (efekt słabo kręcącego się wentylatorka na procesorze w kompie - tam jest taki sam silnik)
- jeśli przeskoczy pasek, lub przekładnia
przy łapaniu i blokowaniu silniczka (testowałem na sucho) - wyskakuje błąd zbyt dużego prądu silniczka i wtedy ten czerwony wykrzyknik i mrugające czerwone kontrolki
[ Dodano: 2018-09-17, 22:47 ]
Maciu - rozbebeszyłem, ale boję się łuszczyć żywicę, bo hallotrony są delikatne i go zniszczę, a może jest dobry.
Obserwując VCDS-a silnik zatrzymuje kontrola natężenia prądu płynącego w obwodzie zasilania uzwojenia silnika realizowana przez sterownik. Po przekroczeniu 15 A silnikowi sterownik odcina napięcie. Nie może mieć znaczenie - ile razy silnik musi się przekręcić, by zacisnąć zacisk, natomiast ma znaczenie ile razy przekręci się w prawo i w lewo podczas testu, zatem błąd Halla wyskoczy:
- jeśli będzie przerwa na obwodzie jednego z Hallów (wiązka lub uszkodzenie czujnika) zliczanie będzie mylne, a silnik będzie kręcił się wolniej (efekt słabo kręcącego się wentylatorka na procesorze w kompie - tam jest taki sam silnik)
- jeśli przeskoczy pasek, lub przekładnia
przy łapaniu i blokowaniu silniczka (testowałem na sucho) - wyskakuje błąd zbyt dużego prądu silniczka i wtedy ten czerwony wykrzyknik i mrugające czerwone kontrolki
[ Dodano: 2018-09-17, 22:47 ]
Maciu - rozbebeszyłem, ale boję się łuszczyć żywicę, bo hallotrony są delikatne i go zniszczę, a może jest dobry.
Witam! Czy da się wyłączyć dżwięk ostrzegawczy? bo muszę zrobić jeszcze parę km zanim mi nowy zacisk przyjdzie
[ Dodano: 2018-10-28, 19:59 ]
JUż obczaiłem sprawę i sygnał ostrzegawczy działa jakieś kilka minut i później się sam wyłączy, niestety po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu włącza się ponownie i tak w kółko... Pozdrawam
[ Dodano: 2018-10-28, 19:59 ]
JUż obczaiłem sprawę i sygnał ostrzegawczy działa jakieś kilka minut i później się sam wyłączy, niestety po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu włącza się ponownie i tak w kółko... Pozdrawam
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Panowie i Panie,wyskakiwał mi błąd na desce P z piorunkiem i Vag pokazywał uszkodzony czujnik hala.Wymieniłem silniczek na regenerowany i kontrolka P z piorunkiem zgasła ale teraz pojawił się błąd 0A24 - zużyte tylne klocki hamulcowe i świeci się kontrolka żółta (O) . Klocki maja 12mm grubości i nie można pozbyć się tego błędu. Dodam że że dzisiaj przy próbie zmierzenia napięcia na poszczególnych silniczkach na jednym pokazało jakąś dziwną wartość napięcia,ponad milion
Jakiś pomysł od czego zacząć?
Jakiś pomysł od czego zacząć?
Wpisać grubość do sterownika, zrobić test, zgasić zapłon, zablokować kierownicę i odpalić ponownie auto.
Jeśli to nie pomoże to szukać problemu dopiero dalej.
Jeśli to nie pomoże to szukać problemu dopiero dalej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Chyba pozostaje mi to szukanie dalej.
[ Dodano: 2019-02-21, 19:52 ]
Silniczki ładnie działają oba równo ,klocki około 11mm.
Macie jakiś pomysł co dalej?
[ Dodano: 2019-02-21, 19:52 ]
Panowie,wymieniłem dzisiaj sterownik i dalej to samo -błąd 0A24.drago_o pisze:Wpisać grubość do sterownika, zrobić test, zgasić zapłon, zablokować kierownicę i odpalić ponownie auto.
Silniczki ładnie działają oba równo ,klocki około 11mm.
Macie jakiś pomysł co dalej?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2019, 23:32 przez 123mielony, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Witajcie!
Podłączam się pod temat ponieważ widzę że hamulec postojowy to bardzo kapryśna sprawa w A8.
Może pomożecie, wciąż wyskakuje mi Parking Brake Malfunction.
Kody błędów:
02432
Lewy silnik nastawczy, zasilanie napięciowe
Przerwa
Statycznie
02433
Prawy silnik nastawczy, zasilanie napięciowe
Przerwa
Statycznie
Hamulec normalnie działa, zaciąga się oraz odpuszcza.
Zostały wymienione obydwa silniczki na nowe, zregenerowane zaciski, nowe klocki hamulcowe tyl, sprawdzony został przycisk w kabinie(podmieniany) oraz moduł hamulca(również podmieniany) i NIC:(
Chciałbym dodać że błąd wyskakuje zazwyczaj przy cofaniu... żeby go później skasować wystarczy kilkukrotnie zaciągnąć oraz odpuścić ręczny i znika... Potem pół dnia spokoju i znowu wyskakuje.
Nie mam już siły, gdzie szukać? Wymieniać wiązkę na oślep?
Podłączam się pod temat ponieważ widzę że hamulec postojowy to bardzo kapryśna sprawa w A8.
Może pomożecie, wciąż wyskakuje mi Parking Brake Malfunction.
Kody błędów:
02432
Lewy silnik nastawczy, zasilanie napięciowe
Przerwa
Statycznie
02433
Prawy silnik nastawczy, zasilanie napięciowe
Przerwa
Statycznie
Hamulec normalnie działa, zaciąga się oraz odpuszcza.
Zostały wymienione obydwa silniczki na nowe, zregenerowane zaciski, nowe klocki hamulcowe tyl, sprawdzony został przycisk w kabinie(podmieniany) oraz moduł hamulca(również podmieniany) i NIC:(
Chciałbym dodać że błąd wyskakuje zazwyczaj przy cofaniu... żeby go później skasować wystarczy kilkukrotnie zaciągnąć oraz odpuścić ręczny i znika... Potem pół dnia spokoju i znowu wyskakuje.
Nie mam już siły, gdzie szukać? Wymieniać wiązkę na oślep?
Niestety, w przypadku tego auta to wcale nie jest działanie na oślep.Dirtmat pisze:Nie mam już siły, gdzie szukać? Wymieniać wiązkę na oślep?
Już dawno zostało to zdiagnozowane, że wiązki elektryczne od tylnego hamulca gniją. Niby wszystko jest szczelne a jednak gniją a ich wymiana, wcześniej czy później, jest chyba nieuchronna.
W ASO jest dostępna cała taka kompletna wiązka.
Na stronę lewą i prawą kupujesz takie same.
Jak chcesz, możesz kupić tylko jedną i zmienić jedną i sprawdzić czy po jednej stronie to w czymś pomogło.
Niestety nowa wiązka nie jest p&p - starą trzeba ordynarnie wyciąć a nową, kabel po kablu, dolutować.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-