części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D4 ALL ] Informacja serwisowa- wymiana oleju w skrzyni 8H

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 23 wrz 2018, 22:05

https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_EN.pdf

nie ma nad czym dyskutować - producent jasno określa czy wymieniać czy nie....
należy tylko pamiętać, że wymiana powinna być metodą dynamiczną zgodnie z cała procedurą (płukanie wcześniej skrzyni środkami czyszczącymi, wymiana oleju....itd.)
;)
Marcin2013 pisze:Znaczy napisałem że Multi jest wyjątkiem jeśli chodzi o wymianę oleju ASO zaleca wymianę co 60 lub 80tys
nie tylko Multi... w S-Tronic również ASO zaleca wymianę oleju a wynika to tylko z jednego faktu... to są ich skrzynie, mają do tego dokumentacje, szkolenia... do skrzyń ZFa serwis Audi nie posiada więc się tego nie tyka... co nie zmienia faktu, że producent (ZF) zaleca wymianę
danishow pisze:
Lolo2 pisze:Podejzewam ze nikt w Polsce nie potrafi tego zrobic
Piszesz jakby to nie wiadomo co było ...spuszcza się stary olej, wymienia filtry, wlewa świeży, rozgrzewa do odpowiedniej temperatury, sprawdza poziom i po ptakach.
Do zrobienia w niecałą godzinę <faktycznie>
a możesz wskazać dokumentację producenta (ZF), która opisuje to co wyżej opisałeś i zaleca taką metodę wymiany? <prosze>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 wrz 2018, 22:27

panton pisze:a możesz wskazać dokumentację producenta (ZF)
Jeżeli usatysfakcjonuje cię niemiecka wersja to zrobię printscreen-a i wkleję w odpowiednim temacie ...pytanie brzmi: po co? <hmm>
Czyżby wymiana oleju w skrzyni była dla większości ludzi jakimś nadludzkim wyczynem?
Co prawda wymiana oleju nieraz kończy się jakimś konfliktem ale na pewno nie od świeżego oleju a od nieumiejętnej kontroli poziomu.
Za mało oleju nie zaszkodzi skrzyni, za dużo już tak ...a jak wiadomo nie jeden powie sobie "a co tam będę skrzyni żałować, niech ma".
I takim oto sposobem po wymianie oleju skrzynia ulega uszkodzeniom. Nie jedną ASB już reanimowałem i w każdej było za dużo oleju.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 23 wrz 2018, 22:32

danishow, usatysfakcjonuje mnie źródło ZFa które podaje to co opisałeś... nigdzie w serwisie ZFa metodą, którą opisałeś nie wymienią Ci oleju....
ale może jestem w błędzie więc chętnie zaktualizuję swój stan wiedzy a i dla potomnych zostanie
same plusy ;)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 wrz 2018, 22:58

panton pisze:nigdzie w serwisie ZFa metodą, którą opisałeś nie wymienią Ci oleju
Piszemy o skrzyniach w D4 czyli 0BL, czy powyższa odpowiedź odnosi się do wszystkich modeli?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 25 wrz 2018, 06:52

powyższa wypowiedź dotyczy tematu dyskusji

Lolo2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 72
Rejestracja: 24 sie 2017, 20:07
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lolo2 » 25 wrz 2018, 20:02

Tutaj jest instrukcja ZF, jest tez link na youtube z instrukcja wymiany.

https://www.zf.com/unitedkingdom/en_gb/ ... e_oil.html


Z tego co widze w instrukcji chyba nic nie ma o dynamicznej wymianie oleju.

zanjac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 07 kwie 2018, 14:50
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1995
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zanjac » 29 wrz 2018, 08:05

panton pisze:https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_EN.pdf

nie ma nad czym dyskutować - producent jasno określa czy wymieniać czy nie....
należy tylko pamiętać, że wymiana powinna być metodą dynamiczną zgodnie z cała procedurą (płukanie wcześniej skrzyni środkami czyszczącymi, wymiana oleju....itd.)
;)
Marcin2013 pisze:Znaczy napisałem że Multi jest wyjątkiem jeśli chodzi o wymianę oleju ASO zaleca wymianę co 60 lub 80tys
nie tylko Multi... w S-Tronic również ASO zaleca wymianę oleju a wynika to tylko z jednego faktu... to są ich skrzynie, mają do tego dokumentacje, szkolenia... do skrzyń ZFa serwis Audi nie posiada więc się tego nie tyka... co nie zmienia faktu, że producent (ZF) zaleca wymianę
danishow pisze:
Lolo2 pisze:Podejzewam ze nikt w Polsce nie potrafi tego zrobic
Piszesz jakby to nie wiadomo co było ...spuszcza się stary olej, wymienia filtry, wlewa świeży, rozgrzewa do odpowiedniej temperatury, sprawdza poziom i po ptakach.
Do zrobienia w niecałą godzinę <faktycznie>
a możesz wskazać dokumentację producenta (ZF), która opisuje to co wyżej opisałeś i zaleca taką metodę wymiany? <prosze>
Wszystko o czym napisałeś, określiłem w moim temacie oraz postach nr 1,2 i 3 tak więc nie ma po co powtarzać i na darmo rozbudowywać tematu. <okok>
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 01 paź 2018, 08:41

nie wytłumaczyłeś skąd wynika fakt że w jednych skrzyniach ASO zaleca wymianę i to wykonuje a w innych nie...
po drugie powielasz pewne stereotypy, że skrzynia dwusprzęgłowa nie jest w stanie przenieść dużej mocy to proponuję zainteresować się jaka skrzynia była montowana w poliftowej R8 pierwszej generacji, w R8 Plus drugiej generacji nie wspominając o np. Bugatti Veyron
ale nie odbiegając od głównego tematu dyskusji wzbogać naszą wiedzę opisem procedury wymiany oleju (metoda dynamiczna)
będzie doskonały topic dla wszystkich co chcą zmieniać olej (99% warsztatów w PL specjalizujących się tylko w ASB nie potrafi tego poprawnie wykonać)
<hmm>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 01 paź 2018, 09:02

W Aventadorze też jest jednosprzęgłowa "wolna" skrzynia... Jeśli się nie mylę 770KM w serii? :)

Panton nie wiem jak jest z dokumentacją ale ZF trochę sam to sugeruje przygotowując gotowe zestawy do wymiany oleju. Jest w zestawie tyle oleju co mieści się w skrzyni. Czytałem o tym, całkiem niedawno, artykuł. ZF początkowo, podobno (według autora, ja nie mam pojęcia jaka była historia), nie oferował i nie zalecał wymiany oleju w tych skrzyniach. Z czasem po kilku latach wprowadził taką możliwość i zalecenie ale wykonywał to w kilku swoich miejscach i tylko dynamicznie. A Później przygotowano instrukcję i zestawy (te o których pisałem) dla przeciętnego mechanika aby mógł to zrobić statycznie w warsztacie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

zanjac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 07 kwie 2018, 14:50
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1995
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zanjac » 04 paź 2018, 23:49

panton pisze:nie wytłumaczyłeś skąd wynika fakt że w jednych skrzyniach ASO zaleca wymianę i to wykonuje a w innych nie...
nie jestem kolego inżynierem tworzącym te skrzynie i po prostu nie wiem ale jestem użytkownikiem i dzielę się spostrzeżeniami własnymi użytkując w rodzinie przez kilkadziesiąt lat różne modele audi od V8, przez 80, 100, A3,A4,A6 i oczywiście w różnej postaci A8 od W12 prze S8 do RS6.

[ Dodano: 2018-10-04, 23:32 ]
panton pisze:po drugie powielasz pewne stereotypy, że skrzynia dwusprzęgłowa nie jest w stanie przenieść dużej mocy to proponuję zainteresować się jaka skrzynia była montowana w poliftowej R8 pierwszej generacji, w R8 Plus drugiej generacji nie wspominając o np. Bugatti Veyron
jak pisałem jestem użytkownikiem i multitronic w samochodzie mojej żony A4 200 8r. a także dsg dwusprzęgłowe w moim dawnym A6 C7 S-tronic-7 2014 r to pacjenci potrzebujący specjalnej uwagi i szczególnej obsługi w stosunku do tradycyjnych skrzyń hydraulicznych typu tiptronic.

[ Dodano: 2018-10-04, 23:43 ]
panton pisze:po drugie powielasz pewne stereotypy,
Nigdy nikogo nie powielam, gdyż sam analizuję i podwyższam poziom wiedzy praktycznej i bardzo lubię krytykę gdyż jest kreatywna <hmm>

[ Dodano: 2018-10-04, 23:49 ]
drago_o pisze:Panton nie wiem jak jest z dokumentacją ale ZF trochę sam to sugeruje przygotowując gotowe zestawy do wymiany oleju. Jest w zestawie tyle oleju co mieści się w skrzyni.
Nic dodać nic ująć , dobra robota kolego.
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.

walus30

Post autor: walus30 » 15 paź 2018, 22:04

Dlaczego zatem orientując się konkretnie pod swoje auto ze skrzynią tiptronic, od ASO po niezależne warsztaty specjalizujące się w Audi każdy powiedział, że w tym konkretnym modelu i tej skrzyni oleju się nie wymienia?
Przeciez w ich interesie jest ten olej wymieniać, tym bardziej, że litr kosztuje chyba ponad 300 zł?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 paź 2018, 22:16

Bo ASO chciałoby wymieniać te skrzynie a warsztaty regenerować. Litr nie jest aż tak drogi. Tylko producent skrzyni zaleca wymianę oleju w niej :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

walus30

Post autor: walus30 » 15 paź 2018, 22:21

drago_o pisze:Bo ASO chciałoby wymieniać te skrzynie a warsztaty regenerować. Litr nie jest aż tak drogi. Tylko producent skrzyni zaleca wymianę oleju w niej :)
może i tak, ale bez przesady jeżeli firmy zajmujące się wymianą oleju w skrzyni odradzają, a 3 ASO z różnych miast wskazały po Vinie że w tym przypadku i tej skrzynii producent nie przewiduje wymiany.

oprócz tego niestety słyszałem więcej negatywnych opinii po wymianie niż pozytywnych

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 16 paź 2018, 08:13

walus30 pisze:oprócz tego niestety słyszałem więcej negatywnych opinii po wymianie niż pozytywnych
dlatego, że usługa była niewłaściwie wykonana
i litr oleju nie kosztuje 300zł

przejedź się do serwisu ZFa i powiedź im, że oleju się nie wymienia bo tak specjaliści z PL stwierdzili to zobaczysz ich reakcję ;)
zanjac pisze: drago_o napisał/a:
Panton nie wiem jak jest z dokumentacją ale ZF trochę sam to sugeruje przygotowując gotowe zestawy do wymiany oleju. Jest w zestawie tyle oleju co mieści się w skrzyni.

Nic dodać nic ująć , dobra robota kolego.
to wymień takim zestawem olej w skrzyni z nalotem w granicach 200kkm a przy takim najczęściej jest robiona pierwsza wymiana wtedy przekonasz się po co jest wymiana dynamiczna z całą procedurą płukania skrzyni odpowiednimi środkami

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 16 paź 2018, 15:14

Ja nie napisałem, że tak bym zrobił. Napisałem że tak sugeruje ZF oferując taki zestaw do wymiany oleju.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl