![]() |
![]() |
![]() |
[D4 ALL ] Informacja serwisowa- wymiana oleju w skrzyni 8H
Tak sie klocicie o ten olej.
To wyjasnijcie mi dlaczego w ciezarowkach, autobusach - mosty, skrzynie wogole sie nie wymienia oleju a auta te spokojnie 1 000 000km wytrzymuja? Przeciez w 80% samochodow ciezarowych tez mamy skrzynie i mosty ZF.
A taka biedna osobowka, po 10 000km to najlepiej olej w silniku wymienic. W skrzyni po 80 000km. Jak dla mnie niektore rzeczy to paranoja.
To wyjasnijcie mi dlaczego w ciezarowkach, autobusach - mosty, skrzynie wogole sie nie wymienia oleju a auta te spokojnie 1 000 000km wytrzymuja? Przeciez w 80% samochodow ciezarowych tez mamy skrzynie i mosty ZF.
A taka biedna osobowka, po 10 000km to najlepiej olej w silniku wymienic. W skrzyni po 80 000km. Jak dla mnie niektore rzeczy to paranoja.
a jakimi prędkościami i w jakich warunkach jeżdżą np. ciężarówki.Lolo2 pisze:To wyjasnijcie mi dlaczego w ciezarowkach, autobusach - mosty, skrzynie wogole sie nie wymienia oleju a auta te spokojnie 1 000 000km wytrzymuja? Przeciez w 80% samochodow ciezarowych tez mamy skrzynie i mosty ZF.

Autobusy

oczywiście, że tak...wymiany typu long life co 30kkm to jest jakieś nieporozumienieLolo2 pisze:A taka biedna osobowka, po 10 000km to najlepiej olej w silniku wymienic.

Dopiero niestety po ok. 10 latach wychodzi problem, bo np. nastawniki stukają, lub pod korkiem oleju bród i dramat...


wystarczy poczytać

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/o ... -km/e6q0k1
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Nikt się nie kłóci, ale wcześniej pisałeś że nie trzymasz auta dłużej itd. pomykasz 3 latkiem to po co w ogóle się wypowiadasz jak sprawa cie nie dotyczy, często słychać że wiekowe skrzynie padają, moja się na razie trzyma, może dlatego że już kilkakrotnie wymieniałem olej.Lolo2 pisze:Tak sie klocicie o ten olej.
To wyjasnijcie mi dlaczego w ciezarowkach, autobusach - mosty, skrzynie wogole sie nie wymienia oleju a auta te spokojnie 1 000 000km wytrzymuja? Przeciez w 80% samochodow ciezarowych tez mamy skrzynie i mosty ZF.
A taka biedna osobowka, po 10 000km to najlepiej olej w silniku wymienic. W skrzyni po 80 000km. Jak dla mnie niektore rzeczy to paranoja.
CINEK pisze:a jakimi prędkościami i w jakich warunkach jeżdżą np. ciężarówki.
jeszcze trzeba dopisać że w osobowym często jest but do dechy.
CINEK pisze:Dopiero niestety po ok. 10 latach wychodzi problem, bo np. nastawniki stukają, lub pod korkiem oleju bród i dramat..
Dokładnie
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
CINEK pisze:a jakimi prędkościami i w jakich warunkach jeżdżą np. ciężarówki.
jeszcze trzeba dopisać że w osobowym często jest but do dechy.
Po pierwsze ciężarówki są znacznie starsze niż osobówki i tam raczej nikt ich nie zmienia po 2-3 latach, oleju również się nie zmienia.
Po drugie prędkość ma mniejsze znaczenie niż obciążenia jakie przyjmuje ciężarówka i ilość przełożeń. Pomyśl ile cykli przełożeń wykonuje skrzynia w ciężarówce a ile w osobówce
Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni jeżeli producent samochodu nie przewiduje to nie jest konieczna. JEdynym argumentem wszystkich obecnych jest to, że ASO zależy na tym żeby skrzynia się zepsuła. Tylko skrzynia i tak się nie zepsuje na gwarancji, a później jak auto ma 10-15 lat czy ktoś pojedzie na naprawę do ASO? Moim zdaniem teoria z ASO jest nietrafiona.
Ale ja kupiłem samochód od Audi, a nie od ZF, i korzystam z obsługi Audi a nie ZFdice111 pisze:Audi nie jest producentem skrzyni tylko ZF. ZF zaleca wymianę. Ile razy można pisać to samo ?walus30 pisze:Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni jeżeli producent samochodu nie przewiduje to nie jest konieczna.
Poza tym gdzie jest to napisane dokładnie , że w tym modelu trzeba zmieniać? Proszę o taki dokument, przy wizycie w ASO przestawię i dam znać
tyle, że te obsługa audi jest wyssana z palca i stworzona wg ich uznania, tak aby napędzać skarbonkę korzystając z niewiedzy klientów, lub zakładać niektórym klapki na oczy aby zbyt daleko w przód nie wychodzili....walus30 pisze:Ale ja kupiłem samochód od Audi, a nie od ZF, i korzystam z obsługi Audi a nie ZF
w samej książce serwisowej jest wzmianka o tym że olej AFT w skrzyni biegów powinien być wymieniany co 60 KKM (u góry po prawej- str.11)Poza tym gdzie jest to napisane dokładnie , że w tym modelu trzeba zmieniać? Proszę o taki dokument, przy wizycie w ASO przestawię i dam znać
w wolnym tłumaczeniu, za dopłatą poza "normalnym serwisem" wymiana oleju ATF co 60.000KM ... skąd ASO niby ma informację co ile się wymienia olej w ASB czy też innych podzespołach skrzyni jak nie od producenta ???
A to że mówią..."nie wymieniać" jest chyba oczywistą oczywistością, której tłumaczyć nie trzeba...
Niestety przez właśnie taki serwis, późniejszy nabywca trafia gruz, w którym skrzynia pada po 6 miesiącach od kupna i w świat idzie opinia "jakie to te skrzynia w audi są do doopy bo szybko padają, a silniki złomy, bo po 160-200KKM, coś zaczyna grzechotać, słychać nastawniki itp .... z niczego się to nie bierze

to nie jest zwykły napęd...to
szkoda klawiatury....zawsze znajdą się jednostki, które będą wiedziały swojedice111 pisze:Audi nie jest producentem skrzyni tylko ZF. ZF zaleca wymianę. Ile razy można pisać to samo ?walus30 pisze:Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni jeżeli producent samochodu nie przewiduje to nie jest konieczna.
ps: nowy olej w butelce ma swój termin ważności a w skrzyni gdzie pracuje przez 10lat i 300kkm nalotu jest ok

OK,panton pisze:szkoda klawiatury....zawsze znajdą się jednostki, które będą wiedziały swojedice111 pisze:Audi nie jest producentem skrzyni tylko ZF. ZF zaleca wymianę. Ile razy można pisać to samo ?walus30 pisze:Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni jeżeli producent samochodu nie przewiduje to nie jest konieczna.
ps: nowy olej w butelce ma swój termin ważności a w skrzyni gdzie pracuje przez 10lat i 300kkm nalotu jest ok
mam 126 TK, 2012 rok.
To kiedy Waszym zdaniem powinienem wymienić olej i ile to kosztuje? Słyszałem, że olej do tej skrzyni to koszt kilka stówek za litr?
Od producenta skrzyni - pierwsza strona, ostatnie zdanie.
"Pomiędzy 80-120tys w zależności od stylu jazdy lub po 8 latach."
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_EN.pdf
A tutaj informacja na stronie.
"Zalecana wymiana co 100tys km lub po 8 latach."
https://www.zf.com/unitedkingdom/en_gb/ ... e_oil.html
Odpowiadając na Twoje pytanie:
"Pomiędzy 80-120tys w zależności od stylu jazdy lub po 8 latach."
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_EN.pdf
A tutaj informacja na stronie.
"Zalecana wymiana co 100tys km lub po 8 latach."
https://www.zf.com/unitedkingdom/en_gb/ ... e_oil.html
Odpowiadając na Twoje pytanie:
Już...To kiedy Waszym zdaniem powinienem wymienić olej

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
drago_o pisze:Od producenta skrzyni - pierwsza strona, ostatnie zdanie.
"Pomiędzy 80-120tys w zależności od stylu jazdy lub po 8 latach."
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_EN.pdf
A tutaj informacja na stronie.
"Zalecana wymiana co 100tys km lub po 8 latach."
https://www.zf.com/unitedkingdom/en_gb/ ... e_oil.html
Odpowiadając na Twoje pytanie:Już...To kiedy Waszym zdaniem powinienem wymienić olej
Faktycznie ten olej jest taki drogi?
Z tego co widzę na necie koło 100zł za litr kosztuje ZF Lifeguard 8. Myślę, że koło 15 litrów pewnie będzie konieczne. Warto zapytać u osób jak Michał bo może cena jakaś lepsza niż z ceneo będzie 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Jest stosunkowo tani , wiec kwota nie będzie napewno problemem
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Dostałem przed chwila z ASO z serwisowki zrzut zaraz wrzucę .michalwruszak pisze:Jest stosunkowo tani , wiec kwota nie będzie napewno problemem
Podsumowując uważacie na 100%, ze nie istnieje skrzynia w której się
Nie wymienia oleju , bo trzeba to robić w każdej tak?
Poniżej kawałek korespondencji z ASO:
„Zależy od rodzaju skrzyni biegów a konkretnie od tego czy producent
zastosował sprzęgło mokre czy suche. Jeżeli mokre to wówczas wymienia się
olej ATF w skrzyni a konkretnie w sprzęgle co 60000 km.”