części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Samodzielna naprawa nastawników.

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 18 maja 2017, 08:38

paweldzwo pisze:Na szczęście rozrząd robiony, 20tyś temu i to w ASO jeszcze za zachodnią granicą także myślę że jeszcze 100tyś polata tyle pocieszenia:) Mi w ASO za same napinacze krzyknął 4400, skąd brałeś? Czym grozi nie wymienienie ich na czas, może łańcuch przeskoczyć?U mnie przed samym kupnem w 2015r. gość wymienił jeden na chińczyka od gościa z allegro z inowrocławia ale już go słychać, dzwoniłem do typa to mówi że może dlatego że łańcuch nie był wymieniany bo on handluje już parę lat tymi chińczykami chociaż od je nazywa produktem wysokiej klasy zamiennikiem z niemiec i ludzie sobie chwalą i on sam także już jeździ 2-3lata na swoim produkcie i nic się nie dzieje, ale jakoś nie daje wiary...:)

U mnie czasami odpali normalnie, praktycznie nie słychać, czasami odpali że zagra z 2-3sekundy a czasami zagra podobnie jak u Ciebie:)

Działanie nastawników można z tego co pamiętam sprawdzić w VCDSie, sprawdzałeś jak się u Ciebie zachowują?

Nie ma to jak handlować gównem i mówić że to dobry towar.
Sprawdzałem ale tu nie chodzi tylko o to jak działa ją później tylko co się może wydarzyć podczas klekotania... (odpalania). Jeżeli nie naprawisz tego to za jakiś czas może być tak że pojebiesz głowice bo łańcuch przeskoczy na zębatce. Może również pęknąć ślizg.

Łańcuchy wymienia się razem z napinaczami bo naprawdę trzeba mieć coś z głową nie tak żeby cały dzień rozbierać auto i wymienić tylko same napinacze :)

Ja nie kupuje chińczyków (żadnych części) i jak na razie wychodzę na tym dobrze bo nie wracam 2 razy do naprawianych podzespołów. Wywal teraz 1000-1500zł a za rok jak zaczną walić chińczyki to zapłacisz 2 raz za robotę...

Ja wszystkie części biorę od kolegi z forum michalwruszak

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 18 maja 2017, 11:51

Co z olejowymi zaworami zwrotnymi pod kolektorem dolotowym, nie wymieniasz ich także? Sam wymieniasz napinacze, czy masz mechanika, niektórzy wymieniaja je bez zdejmowania rozrządu...

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 18 maja 2017, 13:09

Wymieniam zaworki zwrotne na nowe 2x 115zł

Nie wiem niby jak je wymieniają bez zdejmowania rozrządu ale ok nich tak robią skoro się da :) Mi to robi dobry kolega a ja mu w tym pomagam w miarę swoich możliwości :) Gościu na co dzień robi same BMW ale mi V8 też ogarnia i jestem mega zadowolony :)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 22 wrz 2017, 08:25

Napinacze można wymienić bez zdejmowania rozrządu,do samych napinaczy nie jest potrzebne wyciąganie wałka wydechowego,należy wyjąc tylko ssący który nie jest na pasku,natomiast przy wymianie łańcucha napinacza trzeba wyjąc wałek wydechowy co za tym idzie demontaż rozrządu ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 wrz 2017, 10:10

Gecio pisze:Nie wiem niby jak je wymieniają bez zdejmowania rozrządu ale ok nich tak robią skoro się da
Da się, da <hihi> jak kolega wyżej napisał, ja natomiast opisałem to w tym temacie ---- > http://www.a8team.pl/d2-fl-all-wymiana- ... t16705.htm

co prawda dotyczy D2 ale zasada wymiany ta sama... no ale co fachowiec to inna szkoła....ostatnio usłyszałem od kogoś, że majstry do wymiany samych ślizgów nastawnika ściągali cały przód i rozrząd... <bezradny> <cicho>
to nie jest zwykły napęd...to

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 22 wrz 2017, 11:18

że majstry do wymiany samych ślizgów nastawnika ściągali cały przód i rozrząd... <bezradny> <cicho>
Pewnie liczyli za roboczo godzinę <jezyk2> A najlepsze w tym wszystkim jest to że Elsa podaje że trzeba wyjąc silnik <boisie>

Ja mam ciekawa historię z nastawnikami, u mnie stukał prawy po odpaleniu ok.3 sek bardzo głośno metalicznie dlatego do nich zaglądałem celem sprawdzenia stanu ślizgów i na moje oko są ok. delikatne wytarcie od łańcucha, po złożeniu wszystkiego do kupy pokusiłem się o zamianę cewek lewa na prawą i nie wiem dlaczego stukanie ustało teraz słychać delikatnie ok 1s. tak jak miałem ponad rok temy <bezradny>

wrzucam foto z wałkiem wydechowym i zdemontowanym napinaczem

Obrazek

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 24 wrz 2017, 15:06

Marcin2013 pisze:A najlepsze w tym wszystkim jest to że Elsa podaje że trzeba wyjąc silnik
tylko do prawego nastawnika i to raczej aso prakttykuje lecz nie zawsze :P
bądź sobą, wariatów też lubią

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 26 paź 2017, 23:50

Co prawda 1.8 ale po polskiemu i można zajrzeć co tam w środku.


KarolW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 05 cze 2016, 12:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KarolW » 27 paź 2017, 21:43

Czy Audi podaje po jakim przebiegu trzeba wymieniać nastawniki?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 paź 2017, 23:23

Nie

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 25 paź 2018, 23:16

Od tygodnia wyrzuca błędy jak na zdjęciu, jest już chyba źle z napinaczem... ? Dobrze sądzę ?

jkliman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2018, 20:25
Lokalizacja: Recz

Post autor: jkliman » 08 sty 2019, 21:14

Na powyższym filmie widać że nastawnik w 1.8t porusza się na sucho bez użycia siły. Domyślam się że w 4.2 też tak powinno być. Co może być przyczyną że zdemontowane nastawniki stoją i ręcznie nie da się ich przestawić? Chodzi o chinole, wyglądają świeżo ale ich przebieg nie do ustalenia, zdemontowane profilaktycznie przy okazji rozrządu. Nie terkotały, przed demontażem zdiagnozowano błędy dotyczące regulacji wałka na obu rzędach cylindrów. Z góry dziękuję za pomoc.

Nikt nie miał w rękach sprawnego nastawnika? :)

Może źle sformułowałem pytanie, czy nastawnik na sucho/ zdemontowany/ bez ciśnienia oleju ma się blokować czy ruszać swobodnie?

witia82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 01 paź 2019, 12:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: witia82 » 07 lis 2019, 20:11

Czy można kupić oring ktory znajduje się miedzy napinaczem a cewką napinacza. Jak ktoś zna numer tego oringa to bedę wdzięczny za taką informacje

kolodziejgsm
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 28 maja 2016, 23:40
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kolodziejgsm » 14 sty 2020, 10:27

https://allegro.pl/oferta/napinacz-lanc ... e=facebook

Pojawiły się jakieś niby niemieckie... Ktoś coś słyszał, montowal może? Z góry dzięki za info.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 14 sty 2020, 11:30

kolodziejgsm pisze:https://allegro.pl/oferta/napinacz-lanc ... e=facebook

Pojawiły się jakieś niby niemieckie... Ktoś coś słyszał, montowal może? Z góry dzięki za info.
Było

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl