[D3 03 4.0TDI ] Problem z ogrzewaniem
[D3 03 4.0TDI ] Problem z ogrzewaniem
Witam wszystkich. Mam problem z ogrzewaniem, pacjent a8 d3 4.0tdi. Z nawiewu leci letnie lub zimne powietrze. Mechanik stwierdzil ze to na pewno elektrozawory wiec zostaly wymienione lecz to nie pomoglo. Jeden z wezy z odpowietrznikami jest cieply a drugi chlodniejszy. Same elektrozawory sa praktycznie zimne, a powinny byc chyba gorace?
Diagnoza vcds-em wykazala jedynie blad 01207 ( modul sterowania podgrzewaczem dodatkowym - brak komunikacji ), oraz podgrzewacz przestrzeni na nogi tyl - brak komunikacji.
Prosze o porady, czy płukanie nagrzewnicy pomoze?
Diagnoza vcds-em wykazala jedynie blad 01207 ( modul sterowania podgrzewaczem dodatkowym - brak komunikacji ), oraz podgrzewacz przestrzeni na nogi tyl - brak komunikacji.
Prosze o porady, czy płukanie nagrzewnicy pomoze?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez audi2018, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Jeżeli zasilanie jest ciepłe, a powrót chłodny to pewnie nagrzewnice zabite (przerabiałem temat u mnie) jak jesteś zainteresowany to mogę ci odstąpić niedrogo sprawne nagrzewnice, drożne i zobaczysz jaka będzie różnica, jak u ciebie powrót jest chłodny to pewnie zabite na amen i zwykłe płukanie niewiele da, sam zabieg wymiany to około 2h.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Po odpiecie wtyczek leci juz nie letnie, a zimne powietrze.
To skoro doplywa do nich goraca woda, to one same automatycznie tez powinny byc gorace, nawet mimo zakamienionej nagrzewnicy. Tak mi sie wydaje?
Dodam ze weze idace od nich do wnetrza auta rowniez sa zimne.
Wyjecie nagrzewnicy zostawiam jako ostatecznosc..Sam tego raczej nie zrobie a znajomi mechanicy mowili ze sie nie podejma.
To skoro doplywa do nich goraca woda, to one same automatycznie tez powinny byc gorace, nawet mimo zakamienionej nagrzewnicy. Tak mi sie wydaje?
Dodam ze weze idace od nich do wnetrza auta rowniez sa zimne.
Wyjecie nagrzewnicy zostawiam jako ostatecznosc..Sam tego raczej nie zrobie a znajomi mechanicy mowili ze sie nie podejma.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Jak nagrzewnica zabita to nie ma obiegu i woda krąży tylko w krótkim obiegu nie poleci na nagrzewnice co za tym idzie nie nagrzeje zaworów, to tak jak w centralnym ogrzewaniu jak grzejnik zapowietrzony to jest zimny, a pion gorący nie ma obiegu, jak mechanik nie potrafi zdemontować schowka pasażera pod którą nagrzewnice są jak na dłoni, a sama nagrzewnica to dwa oringi to zmień mechanika bo jeszcze coś zepsuje trzeba jeszcze zobaczyć w etce może w 4.0 jest jeszcze jakaś dodatkowa pompka obiegu wody tak jak pisałeś o błędzie nie wiem czy to webasto czy właśnie jakaś pompka.A może węże zamienione za zaworami zasilanie powrót na nagrzewnice
"Jeżeli klient składa reklamację z powodu złej mocy grzania przy określonej liczbie obrotów silnika, sprawdzić podłączenie jednostki pompowo-zaworowej do obiegu układu chłodzenia. Jeżeli węże płynu chłodzącego (doprowadzający i powrotnego obiegu) od silnika do jednostki pompowo zaworowej są zamienione miejscami, pompa płynu chłodzącego silnika pracuje w kierunku przeciwnym do pompy w jednostce pompowo-zaworowej i przy pewnej liczbie obrotów silnika płyn chłodzący nie płynie do nagrzewnicy → Rozdział i → Silnik, mechanika; Grupa napraw19
Niezbędne narzędzia specjalne, przyrządy kontrolne oraz środki pomocnicze
t Tester -VAS 5051 A- (lub Tester -VAS 5052-). "
"Jeżeli klient składa reklamację z powodu złej mocy grzania przy określonej liczbie obrotów silnika, sprawdzić podłączenie jednostki pompowo-zaworowej do obiegu układu chłodzenia. Jeżeli węże płynu chłodzącego (doprowadzający i powrotnego obiegu) od silnika do jednostki pompowo zaworowej są zamienione miejscami, pompa płynu chłodzącego silnika pracuje w kierunku przeciwnym do pompy w jednostce pompowo-zaworowej i przy pewnej liczbie obrotów silnika płyn chłodzący nie płynie do nagrzewnicy → Rozdział i → Silnik, mechanika; Grupa napraw19
Niezbędne narzędzia specjalne, przyrządy kontrolne oraz środki pomocnicze
t Tester -VAS 5051 A- (lub Tester -VAS 5052-). "
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Może najpierw wyjmij prawą (lewa też wychodzi prawą stroną) przepłucz i zobaczysz(ale jak zabita to nie wiele zdziałasz) jak będziesz montował to zwróć uwagę przed przykręceniem opasek czy dobrze siedzi po obwodzie żeby nie pozaginać króćców, na zdjęciu masz widok po demontażu schowka:
i jeszcze instrukcja:
i jeszcze instrukcja:
Wyjęcie nagrzewnicy to całkiem normalny zabieg.audi2018 pisze:Wyjecie nagrzewnicy zostawiam jako ostatecznosc..Sam tego raczej nie zrobie a znajomi mechanicy mowili ze sie nie podejma.
Żeby to zrobić zgodnie ze sztuką to trzeba zwrócić uwagę na kilka szczegółów ale nic kosmicznego w tym nie ma.
A jak mechanicy nie chcą się tego podjąć to może i dobrze, że mówią o tym od razu - pewnie uważają, że do tego trzeba rwać całą deskę rozdzielczą, a nie trzeba.
A skoro nie mają tej wiedzy to może lepiej niech się nie uczą na twoim aucie.
Wbrew pozorom zapchane nagrzewnice mają istotny wpływ na sprawne działanie całego układu klimatyzacji.
Jak zdemontujesz taką nagrzewnicę to wylej z niej resztki płynu i spróbuj w nią dmuchnąć powietrze ustami.
Nowa, bez kamienia nie stawia kompletnie żadnego oporu - jakbyś przez pustą rurę dmuchał.
Jak będzie stawiać jakikolwiek opór to jest zakamieniona. Im większy opór stawia tym mniejszy ma przepływ.
Demontowałem już takie przy których oczy z orbit wychodziły a i tak nie dało się wdmuchać tam powietrza.
Niestety, układ chłodzenia nie posiada żadnego filtra więc naturalnym filtrem są po pierwsze nagrzewnice, chłodniczki oleju i sama chłodnica główna.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Panowie sprobowalem dzisiaj wyplulac nagrzewnice, poki co bez wyciagania (zdemontowalem schowek ale dalej nie wiedzialem jak wyjac nagrzewnice jak tam tak ciasno).
Odkamienialem octem i typowym specyfikiem do chlodnic, jednak z wezy leciala czysta woda. Po zabiegu jest poprawa mianowicie prawa czesc auta grzeje(nie jakos super ale jest znaczna poprawa), a z lewej strony dalej zimno leci. Dodam ze oba weze sa cieple, powrot rowniez ale elektrozawory sa zimne.
Jakies sugestie..?
Odkamienialem octem i typowym specyfikiem do chlodnic, jednak z wezy leciala czysta woda. Po zabiegu jest poprawa mianowicie prawa czesc auta grzeje(nie jakos super ale jest znaczna poprawa), a z lewej strony dalej zimno leci. Dodam ze oba weze sa cieple, powrot rowniez ale elektrozawory sa zimne.
Jakies sugestie..?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Proponuje odkręcić rurki z zaczepów w podszybiu wtedy można nimi lepiej manewrować.szary824 pisze:Najbardziej upierdliwym etapem przy tej robocie jest moim zdaniem jest ponownie zamontowanie górnych rurek nagrzewnic. Mało miejsca i mocowania jakieś takie dziwne
[ Dodano: 2018-11-05, 20:14 ]
Ale jak przecież dostałeś instrukcje i masz foto, jedna śrubka i dwie opaski i normalnie wysuwaszaudi2018 pisze:(zdemontowalem schowek ale dalej nie wiedzialem jak wyjac nagrzewnice jak tam tak ciasno).
-
- Forum Audi A8
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 cze 2018, 21:14
- Lokalizacja: Świdnik