Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 preFL ALL ] Opinie 3.0 V6 220KM

Mateov
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:20
Lokalizacja: Cieszyn

[D3 preFL ALL ] Opinie 3.0 V6 220KM

Post autor: Mateov » 05 lis 2018, 21:27

Witam !

Pisze do was z zapytaniem ze względu na za niedługi zakup tego motora.
Ogólnie jeżdżę aktualnie A3 8P 3.2 i przed jej zakupem planowałem A8 4.2 lecz
Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki. Lecz ostatnio dostrzegłem ze był taki silnik jak 3.0V6 , wiadomo osiągami nie rozwala bo od tego jest W12 lub S8. Lecz moje pytanie z tego co wiem
Drogi nie jest w utrzymaniu strasznie a i dźwięk jak na V6 tez idzie coś pokombinować.

Czy mogą się jacyś użytkownicy podzielić opiniami o swoim użytkowaniu ? :)
Ostatnio zmieniony 05 lis 2018, 21:49 przez Mateov, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 lis 2018, 21:47

Mateov pisze:Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe
ciekaw jestem gdzie takie informacje na temat A8 w szczególności D3 znalazłeś? <hmm> ponieważ rozumiem, że interesuje Cię kupno właśnie A8 D3?

W A8 D2 V6 miało motor 2.8. 193KM.

Niemniej jednak.... z samego silnika auto się nie składa i decydując sie na kupno A8 w szczególności D3 zrób rozeznanie całokształtu kosztów związanych z utrzymaniem, nie tylko samego silnika..

Co do samego silnika to nie słyszałem wiele negatywnych opinii o nim. Na forum A4 Klub Polska chwalą sobie tą jednostkę. Są jednak i negatywy w postaci podobno pękających głowic lub bloku <bezradny>
Jednak odsetek tych negatywów w stosunku do zadowolonych użytkowników jest stosunkowo niski.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 lis 2018, 21:48

Motor ASN. Szlag trafia głowice i pękają bloki. Do tego wałki przy LL i fazatory. colln ma, albo miał taki motor u siebie to możesz go podpytać, z tego co wiem był zadowolony (ale miał też multi i chwalił). Jedyne V6 w D3 nie FSI.
Jak chcesz TIPa to tylko z quattro. Wg mnie za słaby do tej budy. Więcej o nim poczytasz na forum A6, u nas mało kto ma coś innego niż V8 (samo to może Ci dać do myślenia).
Black Cars Matters

Mateov
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:20
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Mateov » 05 lis 2018, 21:59

Hmm no wiem ze D3 jest najpopularniejsze z V8 i tez osobiście by mi pasowało, wiem tez ze dużo osób ma na lpg i tez chwała. Lecz strach przed naprawami mnie chyba odrzuca &#128513;

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 lis 2018, 22:02

To zostań przy A3

PS - w D3 FL tez masz 3.2 FSI
Black Cars Matters

walus30

Re: Opinie 3.0 V6 220KM

Post autor: walus30 » 05 lis 2018, 22:07

Mateov pisze:Witam !

Pisze do was z zapytaniem ze względu na za niedługi zakup tego motora.
Ogólnie jeżdżę aktualnie A3 8P 3.2 i przed jej zakupem planowałem A8 4.2 lecz
Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki. Lecz ostatnio dostrzegłem ze był taki silnik jak 3.0V6 , wiadomo osiągami nie rozwala bo od tego jest W12 lub S8. Lecz moje pytanie z tego co wiem
Drogi nie jest w utrzymaniu strasznie a i dźwięk jak na V6 tez idzie coś pokombinować.

Czy mogą się jacyś użytkownicy podzielić opiniami o swoim użytkowaniu ? :)
Gdyby zrobili A8 z silnikiem 1.6 biturbo + LPG to myślę, że byłoby kilku chętnych.. Po co Ci auto jak pierwsze pytanie dotyczy kosztów?
Chyba kupując konkretny model można się z tym liczyć?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 lis 2018, 22:17

Mateov pisze:Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki.
Pojecie małe to pojecie bardzo względne jeśli pytasz osoby co jeździ A8 :) Myślę, że założenie sobie 1tys miesięcznie na utrzymanie go w fajnym stanie jest dobre. Czyli w skali roku jak na nie wydasz te +/- 12tys. Jak dobry egzemplarz to raczej mało awaryjne auta i koszt utrzymania straszny nie będzie, ale jak coś się z*** to może kosztować tysiąc, dwa, pięć, dziesięć :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 lis 2018, 22:27

drago_o pisze:Myślę, że założenie sobie 1tys miesięcznie na utrzymanie go w fajnym stanie jest dobre.
założenie jak najbardziej poprawne <okok>

gdzieś ostatnio przeczytałem fajne stwierdzenie, że często ludzie chcą kupić auto klasy premium jak A8 w cenie golfa 4, co jest obecnie możliwe do osiągnięcia...gorsze jest to, że chcieliby serwisować auto klasy premium jak golfa 4, najtaniej jak się ...no co by drogo nie było <faktycznie> co jest skazane na fiasko już w fazie myślenia w ten sposób... <cicho>

Przy A8 nawet z silnikiem V6 koszty utrzymania liczy sie w tysiącach...
to nie jest zwykły napęd...to

Mateov
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:20
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Mateov » 06 lis 2018, 12:13

No moje v6 tez tanie nie jest w utrzymaniu .. bo musiałem zrobić rozrząd z wariatorem co wyszło 6 tys, wiec to taka górna granica utrzymania samochodu jak dla mnie, dlatego sądziłem ze 3.0 będzie max oscylować w takich kosztach. A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem. Także to ze a3 jest tanie to troszkę tez chyba ktoś jest nie doinformowanym :)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 lis 2018, 12:51

Bo masz taki silnik. Nie wiem skąd wziąłeś taką cenę za rozrząd w V8 na pasku (nawet kupując w ASO zapłacisz mniej), chyba, że masz na myśli 4.2 FSI to co innego.
W każdym razie obsługa i eksploatacja BFMa wyjdzie Cię taniej niż Twojego.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 lis 2018, 16:01

Mateov pisze:A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem
1000zl kosztuje kompletny rozrząd INA z pompą wody DOLZ. Do tego jak byś chciał/musiał wymienić pasek osprzętu z napinaczem i wszystkie rolki to nawet by nie wyszło 2K.

tu masz moją cene za rozrząd w V8 + pasek osprzętu z napinaczem i inne takie tam... <faktycznie>

Obrazek

rozrząd do V6 3.0 220KM <bezradny> pewnie jeszcze taniej, choć nie takie rzeczy się już widziało <cicho>
to nie jest zwykły napęd...to

Mateov
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:20
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Mateov » 06 lis 2018, 17:15

CINEK pisze:
Mateov pisze:A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem
1000zl kosztuje kompletny rozrząd INA z pompą wody DOLZ. Do tego jak byś chciał/musiał wymienić pasek osprzętu z napinaczem i wszystkie rolki to nawet by nie wyszło 2K.

tu masz moją cene za rozrząd w V8 + pasek osprzętu z napinaczem i inne takie tam... <faktycznie>

Obrazek

rozrząd do V6 3.0 220KM <bezradny> pewnie jeszcze taniej, choć nie takie rzeczy się już widziało <cicho>
To jest cena z 4.2V8 ? Nawet do mojego same łańcuchy rozrządu z służbami kosztują ponad tysiąc złotych . Także u Ciebie 600-700? Chyba ze mówisz o chińskich zamiennikach, bo strzelam ze ori/febi do v8 tyle nienkosztuja 4.2 :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 lis 2018, 18:33

Przeciez napisalem ze kompletny rozrzad INA, wiec praktycznie oryginał. Febi szczerze mowiąc balbym sie założyć <bezradny> i cena za febiego to ok 700zl. Mowimy tu oczywiscie o V8 4.2 .

Ale tak jak pisałem wcześniej....coś Ty sie eksploatacji tego silnika uczepił <faktycznie> Tutaj zadnego hallo nie ma,no moze oprocz napinaczy wałków rozrządu ktore w kompecie ok 5tys kosztują. Reszta jest w granicach "normalności" jak na V8 w tej klasie auta.

Reszta natomiast jak zawieszenie, skrzynia, pneumatyka itp....tu idziesz juz w grube tysiace jednakowo w 3.0 jak i 4.2, wiec silnik to przy tym pikuś <cicho>

Ale to wszystko powyzej to i tak jest 50% sukcesu jesli nie masz ogarnietego mechanika w poblizu, lub sam tego nie ogarniasz....
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl