części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 2.8PB/LPG ] Trzęsie autem

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

[D2 99 2.8PB/LPG ] Trzęsie autem

Post autor: sylwekr » 08 lis 2018, 15:00

Może ktoś pomoże, napęd i quatro, skrzynia automat. Trzęsie coraz gorzej autem, wydaje mi się, że wibracje są z tyłu. Wyraźnie już czuć przy prędkości 30-40 km/h i czym szybciej zwiększa się częstotliwość wibracji, ale mniej więcej cały czas z tą samą siłą trzęsie. Jest jednakowo przy przyspieszaniu, na luzie, czy hamowaniu. Koła sprawdzane, zawieszenie bez luzów, na przegubach wydaje się że też jest O.K., koła jak pojedyńczo kręciłem po podniesieniu auta na lewarku, też wydaje się że jest O.K. Podpora wału, krzyżaki na wale wydają się też w porządku. Ja oglądałem już wszystko parę razy, na stacji diagnostycznej (znajomy diagnosta) też trochę czasu poświęcił i nic nie znalazł, u 2 mechaników byłem i każdy rozkłada ręce. Jak znaleźć, bo już szlak mnie trafia jak mam gdzieś jechać tym autem :-(.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 lis 2018, 07:12

Jechać na wyważanie kół na aucie.

YT wyważanie koła na aucie

Podstawiają maszynę do koła, kręcą kołem na aucie i pokazuje jakie masz bicie.

Często jest problem z osadzeniem felgi na piaście, otwór centralny felgi vs piasta.
Minimalne przesunięcie koła i już masz drgania.

Wyjdzie to na wyważaniu koła na aucie.
Tam gdzie będziesz miał najwięcej ciężarków to zająć się tą ćwiartką.
Jeżeli felga jest prosta, opona OK. to pozostaje do wymiany piasta.

Chyba, że masz rozjechane otwory centralne w felgach to i wymiana piasty nic nie da.

ps. można śmiało kręcić podniesionym jednym kołem (za pomocą tej maszyny) w napędzie
4x4 z torsenem. Wszystko załatwi otwarty dyferencjał na osi.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 09 lis 2018, 08:30

Skontaktowałem się z firmą która wyważa koła na aucie. Opisałem problem, objawy i stwierdzili, że szkoda czasu bo oni tu nie pomogą, że przyczyną jest coś w układzie napędowym co wpada w wibracje i wyważenie kół nic do tego nie ma.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 12:26 przez sylwekr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 lis 2018, 12:26

A próbowałeś się 'rozpędzić' z autem na podnośniku (oczywiście wszystkie koła w górze)?
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 09 lis 2018, 12:31

gtfan pisze:A próbowałeś się 'rozpędzić' z autem na podnośniku?
Tak też miałem taki pomysł, auto poszło do góry, wrzuciłem D i zaraz skrzynia wpadła w tryb awaryjny i bałem się cokolwiek dalej robić. Chyba, że jest jakiś sposób, aby to zrobić bezpiecznie dla skrzyni biegów. Skrzynia biegów podczas normalnej eksploatacji działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 lis 2018, 15:09

Ja to w sumie robiłem w manualu i tylko ABS (EDL) brzęczał ze względu na różne prędkości kół - może przez to skrzynia wpada w tryb awaryjny. Ale niech się bardzie obeznani wypowiedzą czy to w 100% bezpieczne dla automatu.
Four rings to rule them all

J@ck
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 16 lip 2017, 16:26
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: J@ck » 09 lis 2018, 21:02

kolego ja mam trochę inny temat. autem trzęsie przy przyspieszaniu i hamowaniu. tarcze klocki nowe zaciski regenerowane. jak jadę ok 10 km/h to mam wrażenie, że autem lekko buja. kompletnie nie wiem co robić. też silnik 2.8 ale ośka. wymieniłem olej w skrzyni i spec od właśnie automatów audi powiedział, że skrzynia złoto. wymieniłem półosie. dalej to samo. wymieniłem łączniki stabilizatorów dalej to samo. już nie mam siły i po prostu jeżdżę dalej. Kolega marek zapodał pomysł i z racji, że mam urlop w tym tyg zobaczę gdzie robią takie wyważanie i pojadę
A,B,B+E,C,C+E, ADR + Cysterny, HDS
Zawsze w drodze, od motocykla po ciężarówkę

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 13 lis 2018, 23:17

Jak czujesz bujanie autem podczas wolnej jazdy to z pewnością Ci się nie wydaje. Zakręć kołem zobacz jak chodzi kołnierz opony tuż nad rantem felgi od strony wewnętrznej i zewnętrznej.
Przystaw sobie w tym celu jakiś prowizoryczny sztywny znacznik bo na oko to się nie uda.
Sprawdzić trzeba by też czujnikiem zegarowym bicie tarcz. Zabawy z kołami dobrze zacząć dopiero jak piasty i tarcze są proste.
Luzy w zawieszeniu no i same opony (pęknięty, zły kord) też czasem płatają figle.
Ja często u mechaników czy wulkanów słyszałem, że panie takie tam bicie to nic!.
A wibracji pozbyłem się po wymianie piast na proste i przetoczeniu tarcz hamulcowych na samochodzie. We wcześniejszym samochodzie to takiego zakresu dołożyłem prostowanie felg z lekkim przetoczeniem rantu na ideał. Do pełni szczęścia jak tarcze są duże to można je wyważyć luzem czy na samochodzie.
Kot też jest Quattro

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 29 sty 2019, 19:55

sylwekr pisze:
gtfan pisze:A próbowałeś się 'rozpędzić' z autem na podnośniku?
Tak też miałem taki pomysł, auto poszło do góry, wrzuciłem D i zaraz skrzynia wpadła w tryb awaryjny i bałem się cokolwiek dalej robić. Chyba, że jest jakiś sposób, aby to zrobić bezpiecznie dla skrzyni biegów. Skrzynia biegów podczas normalnej eksploatacji działa prawidłowo.
Skrzynia nie powinna przełączyć się w tryb awaryjny. Zbyt długo nie można tak się bawić ale przez kilka minut i bez piłowania to nic nie powinno się stać.
A wał masz prosty?
Napisz jaka była przyczyna tego bujania ponieważ jest to interesujący problem.

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 31 sty 2019, 09:50

Jeśli koła zostały wyeliminowane, zawias też to ja bym posprawdzał przeguby wewnętrzne tylnej osi, dyfer a przede wszystkim wyważenie wału.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 lut 2019, 21:54

ale jak podniesie się auto i się sprawdza jak kola w powietrzu są to moźe nic nie wyjśc tylko na obciążonym

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl