[D2 99 2.8PB/LPG ] Trzęsie autem
[D2 99 2.8PB/LPG ] Trzęsie autem
Może ktoś pomoże, napęd i quatro, skrzynia automat. Trzęsie coraz gorzej autem, wydaje mi się, że wibracje są z tyłu. Wyraźnie już czuć przy prędkości 30-40 km/h i czym szybciej zwiększa się częstotliwość wibracji, ale mniej więcej cały czas z tą samą siłą trzęsie. Jest jednakowo przy przyspieszaniu, na luzie, czy hamowaniu. Koła sprawdzane, zawieszenie bez luzów, na przegubach wydaje się że też jest O.K., koła jak pojedyńczo kręciłem po podniesieniu auta na lewarku, też wydaje się że jest O.K. Podpora wału, krzyżaki na wale wydają się też w porządku. Ja oglądałem już wszystko parę razy, na stacji diagnostycznej (znajomy diagnosta) też trochę czasu poświęcił i nic nie znalazł, u 2 mechaników byłem i każdy rozkłada ręce. Jak znaleźć, bo już szlak mnie trafia jak mam gdzieś jechać tym autem :-(.
Jechać na wyważanie kół na aucie.
YT wyważanie koła na aucie
Podstawiają maszynę do koła, kręcą kołem na aucie i pokazuje jakie masz bicie.
Często jest problem z osadzeniem felgi na piaście, otwór centralny felgi vs piasta.
Minimalne przesunięcie koła i już masz drgania.
Wyjdzie to na wyważaniu koła na aucie.
Tam gdzie będziesz miał najwięcej ciężarków to zająć się tą ćwiartką.
Jeżeli felga jest prosta, opona OK. to pozostaje do wymiany piasta.
Chyba, że masz rozjechane otwory centralne w felgach to i wymiana piasty nic nie da.
ps. można śmiało kręcić podniesionym jednym kołem (za pomocą tej maszyny) w napędzie
4x4 z torsenem. Wszystko załatwi otwarty dyferencjał na osi.
YT wyważanie koła na aucie
Podstawiają maszynę do koła, kręcą kołem na aucie i pokazuje jakie masz bicie.
Często jest problem z osadzeniem felgi na piaście, otwór centralny felgi vs piasta.
Minimalne przesunięcie koła i już masz drgania.
Wyjdzie to na wyważaniu koła na aucie.
Tam gdzie będziesz miał najwięcej ciężarków to zająć się tą ćwiartką.
Jeżeli felga jest prosta, opona OK. to pozostaje do wymiany piasta.
Chyba, że masz rozjechane otwory centralne w felgach to i wymiana piasty nic nie da.
ps. można śmiało kręcić podniesionym jednym kołem (za pomocą tej maszyny) w napędzie
4x4 z torsenem. Wszystko załatwi otwarty dyferencjał na osi.
Skontaktowałem się z firmą która wyważa koła na aucie. Opisałem problem, objawy i stwierdzili, że szkoda czasu bo oni tu nie pomogą, że przyczyną jest coś w układzie napędowym co wpada w wibracje i wyważenie kół nic do tego nie ma.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 12:26 przez sylwekr, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak też miałem taki pomysł, auto poszło do góry, wrzuciłem D i zaraz skrzynia wpadła w tryb awaryjny i bałem się cokolwiek dalej robić. Chyba, że jest jakiś sposób, aby to zrobić bezpiecznie dla skrzyni biegów. Skrzynia biegów podczas normalnej eksploatacji działa prawidłowo.gtfan pisze:A próbowałeś się 'rozpędzić' z autem na podnośniku?
kolego ja mam trochę inny temat. autem trzęsie przy przyspieszaniu i hamowaniu. tarcze klocki nowe zaciski regenerowane. jak jadę ok 10 km/h to mam wrażenie, że autem lekko buja. kompletnie nie wiem co robić. też silnik 2.8 ale ośka. wymieniłem olej w skrzyni i spec od właśnie automatów audi powiedział, że skrzynia złoto. wymieniłem półosie. dalej to samo. wymieniłem łączniki stabilizatorów dalej to samo. już nie mam siły i po prostu jeżdżę dalej. Kolega marek zapodał pomysł i z racji, że mam urlop w tym tyg zobaczę gdzie robią takie wyważanie i pojadę
A,B,B+E,C,C+E, ADR + Cysterny, HDS
Zawsze w drodze, od motocykla po ciężarówkę
Zawsze w drodze, od motocykla po ciężarówkę
Jak czujesz bujanie autem podczas wolnej jazdy to z pewnością Ci się nie wydaje. Zakręć kołem zobacz jak chodzi kołnierz opony tuż nad rantem felgi od strony wewnętrznej i zewnętrznej.
Przystaw sobie w tym celu jakiś prowizoryczny sztywny znacznik bo na oko to się nie uda.
Sprawdzić trzeba by też czujnikiem zegarowym bicie tarcz. Zabawy z kołami dobrze zacząć dopiero jak piasty i tarcze są proste.
Luzy w zawieszeniu no i same opony (pęknięty, zły kord) też czasem płatają figle.
Ja często u mechaników czy wulkanów słyszałem, że panie takie tam bicie to nic!.
A wibracji pozbyłem się po wymianie piast na proste i przetoczeniu tarcz hamulcowych na samochodzie. We wcześniejszym samochodzie to takiego zakresu dołożyłem prostowanie felg z lekkim przetoczeniem rantu na ideał. Do pełni szczęścia jak tarcze są duże to można je wyważyć luzem czy na samochodzie.
Przystaw sobie w tym celu jakiś prowizoryczny sztywny znacznik bo na oko to się nie uda.
Sprawdzić trzeba by też czujnikiem zegarowym bicie tarcz. Zabawy z kołami dobrze zacząć dopiero jak piasty i tarcze są proste.
Luzy w zawieszeniu no i same opony (pęknięty, zły kord) też czasem płatają figle.
Ja często u mechaników czy wulkanów słyszałem, że panie takie tam bicie to nic!.
A wibracji pozbyłem się po wymianie piast na proste i przetoczeniu tarcz hamulcowych na samochodzie. We wcześniejszym samochodzie to takiego zakresu dołożyłem prostowanie felg z lekkim przetoczeniem rantu na ideał. Do pełni szczęścia jak tarcze są duże to można je wyważyć luzem czy na samochodzie.
Kot też jest Quattro
-
- Forum Audi A8
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
- Lokalizacja: DE Hessen
Skrzynia nie powinna przełączyć się w tryb awaryjny. Zbyt długo nie można tak się bawić ale przez kilka minut i bez piłowania to nic nie powinno się stać.sylwekr pisze:Tak też miałem taki pomysł, auto poszło do góry, wrzuciłem D i zaraz skrzynia wpadła w tryb awaryjny i bałem się cokolwiek dalej robić. Chyba, że jest jakiś sposób, aby to zrobić bezpiecznie dla skrzyni biegów. Skrzynia biegów podczas normalnej eksploatacji działa prawidłowo.gtfan pisze:A próbowałeś się 'rozpędzić' z autem na podnośniku?
A wał masz prosty?
Napisz jaka była przyczyna tego bujania ponieważ jest to interesujący problem.
Jeśli koła zostały wyeliminowane, zawias też to ja bym posprawdzał przeguby wewnętrzne tylnej osi, dyfer a przede wszystkim wyważenie wału.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest