[ALL] Na jakich oponach jeździcie?
nie ma tych UG w moim rozmiarzedice111 pisze:Ja się już z Bridgestonów wyleczyłem, owszem na Potenzach dobrze się zapier.. ale każda z nich ma ten minus, że trzyma do pewnego stopnia i nagle puszcza co jest jak dla mnie niedopuszczalne.
Po wertowaniu miliona stron, testów, opinii (ludzi, którzy je mają a nie ADAców sraków i innych) w tym roku wlatują do mnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, a na zimę jak dojadę Pirellki Goodyear UG 8 Performance. Wg mnie i nie tylko cena/prowadzenie/jakość/cisza/żywotność nie ma nic lepszego.
Tym bardziej, na nasze 2t, które chwilami lata do 300km/h
Na razie na szali mam niemalze w tej samej cenie nówki
dunlop winter sport 3d (wg parametrów cichsze sporo od reszty)
hankook evo2
nankang SV3
yokohama blue earth
jakieś podpowiedzi?
[ Dodano: 2018-11-15, 13:35 ]
hankook, nankang, yokohama nie mają rantu ochronnego a mnie zależy... szkoda
czyli zostaje mnie dunlop, jako że idzie czesto na pierwszy montaz to jest spora oferta
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Pczester pisze:Może ktoś jeździ na oponach Pirelli SottoZero 2 ? Mam okazje kupić nowe w dobrej cenie i interesuje mnie ich zachowanie w różnych warunkach.
Używam sottozero od 8 lat w różnych rozmiarach 235/60/16 245/40/20 275/35 20
I jak dla mnie nie istnieje lepsza zimówka .Jedyną na co trzeba zwrócić uwage to przeloty autostradowe przy temperaturach powyżej 15stopni i predkościach ponad 150 kmh opony dość szybko zchodzą 3tkm przy ciepłej pogodzie i 2mm bieżnika nie ma ,ale za to Alpach nigdy mnie nie zawiodły nawet na tylno napedowej 7er
To opona dająca dużo bezpieczęstwa na mokrej i zaśnieżonejj drodze ale jak jade do Niemiec i prognozy są ciepłe wkładam z powrotem letnie też z resztą pirelki tylko p-zero po prostu szkoda mi zimówek niszczyć
niestety też wiele słyszałem na temat żywotności tych opon.Kruger pisze:Pczester pisze:Może ktoś jeździ na oponach Pirelli SottoZero 2 ? Mam okazje kupić nowe w dobrej cenie i interesuje mnie ich zachowanie w różnych warunkach.
Używam sottozero od 8 lat w różnych rozmiarach 235/60/16 245/40/20 275/35 20
I jak dla mnie nie istnieje lepsza zimówka .Jedyną na co trzeba zwrócić uwage to przeloty autostradowe przy temperaturach powyżej 15stopni i predkościach ponad 150 kmh opony dość szybko zchodzą 3tkm przy ciepłej pogodzie i 2mm bieżnika nie ma ,ale za to Alpach nigdy mnie nie zawiodły nawet na tylno napedowej 7er
To opona dająca dużo bezpieczęstwa na mokrej i zaśnieżonejj drodze ale jak jade do Niemiec i prognozy są ciepłe wkładam z powrotem letnie też z resztą pirelki tylko p-zero po prostu szkoda mi zimówek niszczyć
Ja osobiście w wielu autach miałem Nokiany ( 1 firma co wymyśliła zimówki, opona bardzo niedoceniana niestety pomimo rewelacyjnych parametrów ) i byłem zadowolony zarówno z trwałości jak i przyczepności i ciszy! Nokiany ale tylko zimowe, letnie są do dupy. Teraz myślę nad 255/45-19 na zimę i może model Nokian A4..., ceny wszystkich opon premium są mniej więcej takie same , nie o to chodzi , ale jakoś nie miałem z nimi żadnych problemów.
Miękka mieszanka nie ma wpływu na trochę komfortu. To nie mieszanka o tym decyduje tylko konstrukcja wewnętrza ściany bocznej, a żaden producent nie robi jej bardziej miękkiej od właśnie koncernu Goodyear i Continental. Drugą kwestią jest fakt, że rozmiar 255/40R19 wyklucza się ze słowem komfort. Tego nie da się połączyć szczególnie przy takiej masie pojazdu. Producent dopuszcza rozmiar 235/45ZR19 8Jx19 i to mogłoby przynieść nieco komfortu. Jeśli nie wchodzi w grę taka zmiana to właściwie jedyną oponą która mogłaby zniwelować twardość niskiego profilu w tym rozmiarze jest Uniroyal Rainsport 3.
8Jx19 ma tylko i wyłącznie felga zimowa a tu mowa o letnich czyli felgi 8.5Jx19, 9Jx19.
Czemu 4 milimetry na wysokości ściany opony miałyby przynieść jakąś odczuwalną poprawę komfortu? Czy raczej o szerokość chodzi?
Czemu 4 milimetry na wysokości ściany opony miałyby przynieść jakąś odczuwalną poprawę komfortu? Czy raczej o szerokość chodzi?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Na 8.5J można założyć zarówno 255 (od 8.5 do 10J), jak i 235 (7 do 9J). W teorii niby te 4mm nie powinny zmienić wiele, ale zawsze pojawia się nieznaczna różnica w konstrukcji. Niższy profil musi mieć ten bok mocniejszy, a tym samym sztywniejszy i mniej amortyzujący nierówności. Tak jak wspomniałem, Uniroyal nawet w 255/40 powinien dużo lepiej tłumić nierówności niż na przykład Pirelli Pzero czy SportMaxx RT.
dzięki za odpowiedzi, Panowie biore pod uwage również możliwość zakupu felg 18.
Jaka Waszym subiektywnym zdaniem jest różnica między jazdą na felgach 19 i 18 (glownie chodzi o odczuwanie komfortu jazdy na nierównych drogach) w A8 D3? Czy jest duża różnica, czy dość delikatna i nie warta zachodu?
Odnosnie amortyzatorów to zamontowałem standardowe komfortowe w miejsce sportowych na których kupiłem auto.
Jaka Waszym subiektywnym zdaniem jest różnica między jazdą na felgach 19 i 18 (glownie chodzi o odczuwanie komfortu jazdy na nierównych drogach) w A8 D3? Czy jest duża różnica, czy dość delikatna i nie warta zachodu?
Odnosnie amortyzatorów to zamontowałem standardowe komfortowe w miejsce sportowych na których kupiłem auto.