[D3 ALL ] Jaki olej do silnika
[D3 ALL ] Jaki olej do silnika
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, bo w starych nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi i przewija się w nich pełno bezsensownej dyskusji na temat tego, który olej jest lepszy. Myślę że warto byłoby zrobić przy okazji temat zbiorczy i go podkleić dla potomnych odnośnie rekomendowanych olejów dla danych oznaczeń silników.
Pytanie:
Jaki olej powinien pójść do 4,2 40V BFM ? Interesuje mnie TYLKO klasa oleju i o taką odpowiedź proszę. Niestety nie mam pod ręką książki (i nie jestem nawet pewien czy znalazłbym tam odpowiedź) a muszę zamówić olej "na odległość" aby go sprawnie wymienić po powrocie z delegacji bo auto potrzebne na okrągło.
Pytanie:
Jaki olej powinien pójść do 4,2 40V BFM ? Interesuje mnie TYLKO klasa oleju i o taką odpowiedź proszę. Niestety nie mam pod ręką książki (i nie jestem nawet pewien czy znalazłbym tam odpowiedź) a muszę zamówić olej "na odległość" aby go sprawnie wymienić po powrocie z delegacji bo auto potrzebne na okrągło.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Dobór oleju do silnika zależy od wielu czynników tj.sssebek pisze:Jaki olej powinien pójść do 4,2 40V BFM ? Interesuje mnie TYLKO klasa oleju i o taką odpowiedź proszę. Niestety nie mam pod ręką książki (i nie jestem nawet pewien czy znalazłbym tam odpowiedź) a muszę zamówić olej "na odległość" aby go sprawnie wymienić po powrocie z delegacji bo auto potrzebne na okrągło.
-czy PB czy PB/LPG
- jaki przebieg silnika
- jak użytkujesz auto: miasto/trasa - spokojna jazda/pałowanie
- ile chcesz wydać na olej - rozbieżność jest duża
To co podaje książka serwisowa a użytkowanie kilkunastoletniego auta rozmija się.Książka poda Ci 5W30 503.00 lub 503.01 ale jak się zagłębisz w temat to stwierdzisz,że 5W30 niekoniecznie jest dobry do tego silnika...
[ Dodano: 2018-11-17, 23:04 ]
Zalej dobry 5W40 lub 5W50 jeśli lubisz przeciążenia.
Czyli mogę też zalać 502.00 dla normalnego interwału wymiany oleju.
Celowo pytam o klasę, bo baza olejowa, interwał wymiany, lepkość kinematyczna czy TBN to już zupełnie inny temat dla mnie i to skieruje mnie na konkretnego producenta i konkretny produkt.
W każdym razie dziękuję za pomoc
Celowo pytam o klasę, bo baza olejowa, interwał wymiany, lepkość kinematyczna czy TBN to już zupełnie inny temat dla mnie i to skieruje mnie na konkretnego producenta i konkretny produkt.
W każdym razie dziękuję za pomoc
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Ja latam od kilku lat w BFM-ie LPG na 5W50 i to się najlepiej sprawdza.Do S8 D4 520 kuni też taki olej zalałem ...
[ Dodano: 2018-11-17, 23:37 ]
[ Dodano: 2018-11-17, 23:37 ]
co byś nie wlał i tak nastawniki po dłuższym postoju będzie słychać :-)sssebek pisze:Czyli mogę też zalać 502.00 dla normalnego interwału wymiany oleju.
Celowo pytam o klasę, bo baza olejowa, interwał wymiany, lepkość kinematyczna czy TBN to już zupełnie inny temat dla mnie i to skieruje mnie na konkretnego producenta i konkretny produkt.
W każdym razie dziękuję za pomoc
Z tym nie ma problemu. Auto jeździ obecnie każdego dnia i 4 razy w miesiącu trasa 1000km.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
przy pałowaniu jaką jesteś w stanie osiągnąć temp. oleju? jaką maksymalną zanotowałeś?greg26 pisze:Ja latam od kilku lat w BFM-ie LPG na 5W50 i to się najlepiej sprawdza.Do S8 D4 520 kuni też taki olej zalałem ...
Prezes-Artek pisze:Przebieg silnika nie ma nic do tego jaki olej się leje.greg26 pisze:- jaki przebieg silnika
Auto na torze + temperatura oleju
Łukasz, pomyśl co się działo z olejami na torze w Pszczółkach (jak jeździliśmy A8).
Było 30 st C powietrza, asfalt rozgrzany do 70 st C.
U mnie w aucie roztopiła się pokrywa dolna silnika, spłynęła na asfalt...
(zrobiła się taka miękka od ciepła, że poza miejscami mocowań zjechała prawie do asfaltu..
Co by było gdybym miał zalany silnik tym co zaleca producent: 0W30? A nie 5W50.
Łukasz, pomyśl co się działo z olejami na torze w Pszczółkach (jak jeździliśmy A8).
Było 30 st C powietrza, asfalt rozgrzany do 70 st C.
U mnie w aucie roztopiła się pokrywa dolna silnika, spłynęła na asfalt...
(zrobiła się taka miękka od ciepła, że poza miejscami mocowań zjechała prawie do asfaltu..
Co by było gdybym miał zalany silnik tym co zaleca producent: 0W30? A nie 5W50.
Marek zgadzam się z Tobą .... zastanawia mnie tylko, że do 108-110*C byłem w stanie dojść i to chwilami.... kolega w poliftowej D4 (4.2TDI), który jeździ jak wariat doszedł do 116*C i nic więcej .... zwykła ludzka ciekawość sprawia, że zastanawia mnie czy jest możliwość przekroczenia tych 120*C która jest bezpieczną granicą
wiem, że jesienne warunki na testy nie są dobre ponieważ 20*C powietrze i zimny asfalt to nie są warunki sprzyjające wykręcaniu temp. oleju i to co się działo na torze w "Pszczółkach" gdzie auta puchły i temp. wody po zatrzymaniu szalała były idealne do tego typu testów układu chłodzenia / smarowania
To chyba temat do oddzielnej dyskusji.
wiem, że jesienne warunki na testy nie są dobre ponieważ 20*C powietrze i zimny asfalt to nie są warunki sprzyjające wykręcaniu temp. oleju i to co się działo na torze w "Pszczółkach" gdzie auta puchły i temp. wody po zatrzymaniu szalała były idealne do tego typu testów układu chłodzenia / smarowania
To chyba temat do oddzielnej dyskusji.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 96
- Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:59
- Lokalizacja: Warszawa
gnojopijca z założenia mniej ciepła generuje więc i olej nagrzać ciężej. Najlepiej to zimą widaćpanton pisze:Marek zgadzam się z Tobą .... zastanawia mnie tylko, że do 108-110*C byłem w stanie dojść i to chwilami.... kolega w poliftowej D4 (4.2TDI), który jeździ jak wariat doszedł do 116*C i nic więcej .... zwykła ludzka ciekawość sprawia, że zastanawia mnie czy jest możliwość przekroczenia tych 120*C która jest bezpieczną granicą
wiem, że jesienne warunki na testy nie są dobre ponieważ 20*C powietrze i zimny asfalt to nie są warunki sprzyjające wykręcaniu temp. oleju i to co się działo na torze w "Pszczółkach" gdzie auta puchły i temp. wody po zatrzymaniu szalała były idealne do tego typu testów układu chłodzenia / smarowania
To chyba temat do oddzielnej dyskusji.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
FSI może być ?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/