części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Jaki olej do silnika

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

[D3 ALL ] Jaki olej do silnika

Post autor: sssebek » 17 lis 2018, 21:38

Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, bo w starych nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi i przewija się w nich pełno bezsensownej dyskusji na temat tego, który olej jest lepszy. Myślę że warto byłoby zrobić przy okazji temat zbiorczy i go podkleić dla potomnych odnośnie rekomendowanych olejów dla danych oznaczeń silników.

Pytanie:

Jaki olej powinien pójść do 4,2 40V BFM ? Interesuje mnie TYLKO klasa oleju i o taką odpowiedź proszę. Niestety nie mam pod ręką książki (i nie jestem nawet pewien czy znalazłbym tam odpowiedź) a muszę zamówić olej "na odległość" aby go sprawnie wymienić po powrocie z delegacji bo auto potrzebne na okrągło.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 17 lis 2018, 23:04

sssebek pisze:Jaki olej powinien pójść do 4,2 40V BFM ? Interesuje mnie TYLKO klasa oleju i o taką odpowiedź proszę. Niestety nie mam pod ręką książki (i nie jestem nawet pewien czy znalazłbym tam odpowiedź) a muszę zamówić olej "na odległość" aby go sprawnie wymienić po powrocie z delegacji bo auto potrzebne na okrągło.
Dobór oleju do silnika zależy od wielu czynników tj.
-czy PB czy PB/LPG
- jaki przebieg silnika
- jak użytkujesz auto: miasto/trasa - spokojna jazda/pałowanie
- ile chcesz wydać na olej - rozbieżność jest duża

To co podaje książka serwisowa a użytkowanie kilkunastoletniego auta rozmija się.Książka poda Ci 5W30 503.00 lub 503.01 ale jak się zagłębisz w temat to stwierdzisz,że 5W30 niekoniecznie jest dobry do tego silnika...

[ Dodano: 2018-11-17, 23:04 ]
Zalej dobry 5W40 lub 5W50 jeśli lubisz przeciążenia.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 17 lis 2018, 23:30

Czyli mogę też zalać 502.00 dla normalnego interwału wymiany oleju.

Celowo pytam o klasę, bo baza olejowa, interwał wymiany, lepkość kinematyczna czy TBN to już zupełnie inny temat dla mnie i to skieruje mnie na konkretnego producenta i konkretny produkt.

W każdym razie dziękuję za pomoc <okok>
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 17 lis 2018, 23:37

Ja latam od kilku lat w BFM-ie LPG na 5W50 i to się najlepiej sprawdza.Do S8 D4 520 kuni też taki olej zalałem ...

[ Dodano: 2018-11-17, 23:37 ]
sssebek pisze:Czyli mogę też zalać 502.00 dla normalnego interwału wymiany oleju.

Celowo pytam o klasę, bo baza olejowa, interwał wymiany, lepkość kinematyczna czy TBN to już zupełnie inny temat dla mnie i to skieruje mnie na konkretnego producenta i konkretny produkt.

W każdym razie dziękuję za pomoc <okok>
co byś nie wlał i tak nastawniki po dłuższym postoju będzie słychać :-)

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 18 lis 2018, 10:51

Z tym nie ma problemu. Auto jeździ obecnie każdego dnia i 4 razy w miesiącu trasa 1000km.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 18 lis 2018, 19:38

greg26 pisze:- jaki przebieg silnika
Przebieg silnika nie ma nic do tego jaki olej się leje.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 19 lis 2018, 13:50

greg26 pisze:Ja latam od kilku lat w BFM-ie LPG na 5W50 i to się najlepiej sprawdza.Do S8 D4 520 kuni też taki olej zalałem ...
przy pałowaniu jaką jesteś w stanie osiągnąć temp. oleju? jaką maksymalną zanotowałeś? <hmm>
Prezes-Artek pisze:
greg26 pisze:- jaki przebieg silnika
Przebieg silnika nie ma nic do tego jaki olej się leje.
<okok>

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 19 lis 2018, 19:22

panton pisze:przy pałowaniu jaką jesteś w stanie osiągnąć temp. oleju? jaką maksymalną zanotowałeś? <hmm>
nie odpowiem Ci na to pytanie,bo nie mam aktywnego Lap Timera.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 20 lis 2018, 10:17

greg26, aktywuj i sprawdź czy dojdziesz do 120*C <hmm>

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 20 lis 2018, 13:28

Auto na torze + temperatura oleju

Łukasz, pomyśl co się działo z olejami na torze w Pszczółkach (jak jeździliśmy A8).

Było 30 st C powietrza, asfalt rozgrzany do 70 st C.

U mnie w aucie roztopiła się pokrywa dolna silnika, spłynęła na asfalt...
(zrobiła się taka miękka od ciepła, że poza miejscami mocowań zjechała prawie do asfaltu..

Co by było gdybym miał zalany silnik tym co zaleca producent: 0W30? A nie 5W50.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 21 lis 2018, 00:46

Marek zgadzam się z Tobą .... <okok> zastanawia mnie tylko, że do 108-110*C byłem w stanie dojść i to chwilami.... kolega w poliftowej D4 (4.2TDI), który jeździ jak wariat doszedł do 116*C i nic więcej .... zwykła ludzka ciekawość sprawia, że zastanawia mnie czy jest możliwość przekroczenia tych 120*C która jest bezpieczną granicą <hmm>
wiem, że jesienne warunki na testy nie są dobre ponieważ 20*C powietrze i zimny asfalt to nie są warunki sprzyjające wykręcaniu temp. oleju i to co się działo na torze w "Pszczółkach" gdzie auta puchły i temp. wody po zatrzymaniu szalała były idealne do tego typu testów układu chłodzenia / smarowania

To chyba temat do oddzielnej dyskusji. <amasz>

WariatFuriat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 96
Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: WariatFuriat » 25 lis 2018, 14:25

Jak by ktoś szukał dobrego oleju to polecam firmę Xado. Trochę droga ale warto. Wczoraj wymieniłem i jestem w szoku że mogą być takie różnice w działaniu silnika na różnych olejach.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 28 lis 2018, 22:24

panton pisze:Marek zgadzam się z Tobą .... <okok> zastanawia mnie tylko, że do 108-110*C byłem w stanie dojść i to chwilami.... kolega w poliftowej D4 (4.2TDI), który jeździ jak wariat doszedł do 116*C i nic więcej .... zwykła ludzka ciekawość sprawia, że zastanawia mnie czy jest możliwość przekroczenia tych 120*C która jest bezpieczną granicą <hmm>
wiem, że jesienne warunki na testy nie są dobre ponieważ 20*C powietrze i zimny asfalt to nie są warunki sprzyjające wykręcaniu temp. oleju i to co się działo na torze w "Pszczółkach" gdzie auta puchły i temp. wody po zatrzymaniu szalała były idealne do tego typu testów układu chłodzenia / smarowania

To chyba temat do oddzielnej dyskusji. <amasz>
gnojopijca z założenia mniej ciepła generuje więc i olej nagrzać ciężej. Najlepiej to zimą widać ;)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

szaron844
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2018, 10:51
Lokalizacja: Jasło

Post autor: szaron844 » 23 gru 2018, 18:21

Potrzebuje schemat olejowy silnika 3.7 , 4.2 ma ktoś <bezradny>

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 23 gru 2018, 19:01

FSI może być ?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl