1 Kierowca wsuwa dłoń w zagłębienie za
zewnętrzną klamką drzwi. Czujnik
zbliżeniowy klamki zewnętrznej G415
wysyła informację „ręka przy klamce” do
sterownika zezwolenia na wejście
i uruchomienie silnika J518.
2 Sterownik wysyła do anten układu zezwolenia
na wejście i uruchomienie silnika (po
stronie kierowcy R134 i tylnej R155) informację
„odczytanie kluczyka”.
3 Anteny układu zezwolenia na wejście
i uruchomienie silnika wysyłają tę informację
do kluczyka na zewnątrz samochodu.
4 Kluczyk wysyła informację „identyfikacja
kluczyka” do anteny układu centralnego
ryglowania i alarmu R47.
5 Antena R47 przesyła tę informację do sterownika
zezwolenia na wejście i uruchomienie
silnika.
6 Sterownik zezwolenia na wejście
i uruchomienie silnika wysyła komunikat
„otwieranie komfortowe” do centralnego
sterownika układu komfortu J393 oraz do
tego sterownika drzwiowego, którego
klamka rozpoczęła proces odczytywania
kluczyka.
6a Sterownik drzwiowy, który otrzymał rozkaz
od sterownika zezwolenia na wejście i uruchomienie
silnika, wysterowuje zamek
i drzwi zostają odryglowane.
7 Centralny sterownik układu komfortu
wysyła magistralą CAN komfortu komunikat
„otwarcie za pomocą funkcji Advanced
Key”.
8 Sterowniki drzwiowe J386 – J389 oceniają
komunikat „otwarcie za pomocą funkcji
Advanced Key” i wysterowują zamki F220 –
F223. Drzwi zostają odryglowane.
9 Siłowniki zamków drzwi F131 – F134
wysyłają do swoich sterowników drzwiowych
informację „drzwi odryglowane”.
10 Sterowniki drzwiowe wysyłają komunikaty
„drzwi odryglowane” do centralnego sterownika
układu komfortu.
11 Centralny sterownik układu komfortu
wysyła magistralą CAN komfortu komunikat
„samochód niezaryglowany”.
12 Sterownik elektroniki dachu J528 włącza
oświetlenie wnętrza.
13 Centralny sterownik układu komfortu
wysyła magistralą CAN komfortu komunikat
„praca kierunkowskazów po centralnym
odryglowaniu”.
14 Sterownik gateway J533 wysterowuje
poprzez magistralę CAN Kombi lampki
kontrolne kierunkowskazów w zestawie
wskaźników J285.
15 Centralny sterownik układu komfortu
wysterowuje za pośrednictwem sterowników
tylnych lamp (J690 i J691) tylne kierunkowskazy
na czas dwóch mignięć.
Sterownik instalacji elektrycznej J519
wysterowuje kierunkowskazy przednie
(M5, M7) i boczne (M18, M19) na czas
dwóch mignięć.
