części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Nie domyka klapy bagażnika

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 18 lis 2018, 17:58

Otwieranie za pomocą funkcji Advanced Key


1 Kierowca wsuwa dłoń w zagłębienie za
zewnętrzną klamką drzwi. Czujnik
zbliżeniowy klamki zewnętrznej G415
wysyła informację „ręka przy klamce” do
sterownika zezwolenia na wejście
i uruchomienie silnika J518.

2 Sterownik wysyła do anten układu zezwolenia
na wejście i uruchomienie silnika (po
stronie kierowcy R134 i tylnej R155) informację
„odczytanie kluczyka”.

3 Anteny układu zezwolenia na wejście
i uruchomienie silnika wysyłają tę informację
do kluczyka na zewnątrz samochodu.

4 Kluczyk wysyła informację „identyfikacja
kluczyka” do anteny układu centralnego
ryglowania i alarmu R47.

5 Antena R47 przesyła tę informację do sterownika
zezwolenia na wejście i uruchomienie
silnika.

6 Sterownik zezwolenia na wejście
i uruchomienie silnika wysyła komunikat
„otwieranie komfortowe” do centralnego
sterownika układu komfortu J393 oraz do
tego sterownika drzwiowego, którego
klamka rozpoczęła proces odczytywania
kluczyka.

6a Sterownik drzwiowy, który otrzymał rozkaz
od sterownika zezwolenia na wejście i uruchomienie
silnika, wysterowuje zamek
i drzwi zostają odryglowane.

7 Centralny sterownik układu komfortu
wysyła magistralą CAN komfortu komunikat
„otwarcie za pomocą funkcji Advanced
Key”.

8 Sterowniki drzwiowe J386 – J389 oceniają
komunikat „otwarcie za pomocą funkcji
Advanced Key” i wysterowują zamki F220 –
F223. Drzwi zostają odryglowane.

9 Siłowniki zamków drzwi F131 – F134
wysyłają do swoich sterowników drzwiowych
informację „drzwi odryglowane”.

10 Sterowniki drzwiowe wysyłają komunikaty
„drzwi odryglowane” do centralnego sterownika
układu komfortu.

11 Centralny sterownik układu komfortu
wysyła magistralą CAN komfortu komunikat
„samochód niezaryglowany”.

12 Sterownik elektroniki dachu J528 włącza
oświetlenie wnętrza.

13 Centralny sterownik układu komfortu
wysyła magistralą CAN komfortu komunikat
„praca kierunkowskazów po centralnym
odryglowaniu”.

14 Sterownik gateway J533 wysterowuje
poprzez magistralę CAN Kombi lampki
kontrolne kierunkowskazów w zestawie
wskaźników J285.

15 Centralny sterownik układu komfortu
wysterowuje za pośrednictwem sterowników
tylnych lamp (J690 i J691) tylne kierunkowskazy
na czas dwóch mignięć.
Sterownik instalacji elektrycznej J519
wysterowuje kierunkowskazy przednie
(M5, M7) i boczne (M18, M19) na czas
dwóch mignięć.

;)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 lis 2018, 18:57

sssebek pisze:No ale pisałeś, że trzeba za klamkę chwycić, a nie trzeba ;) Z tego wynika, że albo musi odpytywać co jakiś czas o klucz i wtedy sprawdza czujnik pod klamką, albo przelatuje po grupach co jakiś czas w celu sprawdzenia. Dopiero po dłuższym czasie cały system idzie "spać" i odłącza funkcję całkowicie ( kilka dni postoju).

Mnie osobiście w autach tego typu irytuje najbardziej to, że jak wyłączą stacyjkę, to dalej elektronika pracuje. Dla mnie powinno wszystko spać po za systemem zarządzającym np. otwieraniem drzwi/alarmem. Cała reszta powinna być definitywnie "ubita". Wtedy aku też by dłużej wytrzymywał. Ale takie podejście do tematu, to sobie uskutecznię w moim "kiosku ruchu na kółkach" jak już wsadzę do niego V8 <okok>
kurde zbliżyć dotknąć - jeden pies - czujnik jest pojemnościowy i może na zbliżenie
bez dotyku zareagować - co nie zmienia faktu że nie odpytuje sam z siebie co jakiś czas ;)

jak wszystko jest ok to po kilku dniach postoju dalej działa od strzała (sprawdzone)

należy pamiętać że jest to jakiegos rodzaju czujnik pojemnościowy, wilgoć itp
ma wpływ na jego działanie

rozpiska Marcina się zgadza z praktyką ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 18 lis 2018, 20:36

sssebek pisze:Mnie osobiście w autach tego typu irytuje najbardziej to, że jak wyłączą stacyjkę, to dalej elektronika pracuje. Dla mnie powinno wszystko spać po za systemem zarządzającym np. otwieraniem drzwi/alarmem.
Jeśli w aucie jest wszystko ok. to D3 usypia się po około 30 min. (oczywiście poza systemami tak jak piszesz np. alarm) częstą przyczyną "zjadania" energii są jakieś awarie lub błędne działanie sterowników które najczęściej występują w aucie powypadkowym.Moja najdłużej stała bez odpalania 19 dni podczas postoju kilkakrotnie otwierałem drzwi,bagażnik po postoju nie było żadnego problemu z odpaleniem oczywiście aku sprawny.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 18 lis 2018, 21:40

Heh u mnie to przestoje trochę inaczej wyglądają. Albo auto jest upalane na okrągło dzień w dzień robiąc w pół roku okolice 30tyś km a nawet więcej ( w 2016 roku kilkoma autami na zmianę nakręciłem 120tyś km) albo znowu stoi miesiąc czy dwa, aż się znajdzie czas żeby się wybrać choćby do teściów i przewietrzyć furę. Nie sprawdzałem w różnych interwałach czasowych, ale jak auto postało 2 miesiące to już były problemy z kręceniem. Aku jest sprawne ( mierzone po naładowaniu pod obciążeniem). A tak jak się jeździ normalnie autem to problemów nie ma.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 20 lis 2018, 08:49

Marcin2013 pisze:
sssebek pisze:Mnie osobiście w autach tego typu irytuje najbardziej to, że jak wyłączą stacyjkę, to dalej elektronika pracuje. Dla mnie powinno wszystko spać po za systemem zarządzającym np. otwieraniem drzwi/alarmem.
Jeśli w aucie jest wszystko ok. to D3 usypia się po około 30 min. (oczywiście poza systemami tak jak piszesz np. alarm) częstą przyczyną "zjadania" energii są jakieś awarie lub błędne działanie sterowników które najczęściej występują w aucie powypadkowym.Moja najdłużej stała bez odpalania 19 dni podczas postoju kilkakrotnie otwierałem drzwi,bagażnik po postoju nie było żadnego problemu z odpaleniem oczywiście aku sprawny.
U mnie jest tak jak piszesz,w lecie stoi w garazu tygdoniami i nie ma problemów z prądem,jednak w zimie znacznie okres ten sie skraca,wiem pojemnosc aku spada ,ale czy nie wchodzą tu inne problemy związane z temperaturą,bo tygodnia nie wytrzyma?
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 lis 2018, 10:06

U mnie w lecie praktycznie po tydzień dwa stałą i super od strzała odpalała a przyszła wilgoć i mróz i boję się z rana czy odpalę :P Właśnie zakodowałem na nowo aku w pełni naładowane i zobaczę co się pokarze a jak coś to będę wymieniał.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 20 lis 2018, 19:43

A macie aku w miarę świeże czy leciwe ? zakodowanie ok.,ale np. nawet na źle zakodowanym jak pokazuje że jest mało energii, a w rzeczywistości jeśli aku jest ok to chyba powinien kręcić, dobrze myślę ?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 lis 2018, 19:48

Moje aku ma obecnie jakieś 3 lata. Aku nawet dobry jak będzie źle łądowany szybko będzie do kitu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 21 lis 2018, 09:58

drago_o pisze:Moje aku ma obecnie jakieś 3 lata. Aku nawet dobry jak będzie źle łądowany szybko będzie do kitu.
Mój ma tyle samo,kupiony i zalogowany w ASO,mam prostownik mikroprocesorowy, chodzi na podtrzymaniu,może ten typ tak ma że nie przepada za zimą.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 lis 2018, 10:17

skipper pisze:mam prostownik mikroprocesorowy
Ja korzystam z ładowarki Bosch C3
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl