[S8 D4 14 ] Jaka opona zimowa 21 ....(275/35R21) ?
przyznam szczerze, że nie sprawdzałem... nie mam 19" pod ręką ale dla potomnych jak się pojawi 19" to sprawdzę i dam znaćdice111 pisze:Nie chce mi się nowego tematu zakładać, także sorry za śmietnik, ale.. tam jest aż taka różnica w zacisku między RS6 C6 a S8 4H, że ta R19 nie wlezie ? Czy reguła minimalnych sprawdza się 385 - R18, 390 - R19, 400 - R20 ? Tarcza miejsce na pewno ma, pytanie o zacisk ? Sprawdzałeś może ?
patrząc na tarczę i zacisk to nie widzę by 19" zmieściła się ale tak jak wspomniałem wcześniej - tego nie sprawdzałem osobiście
zgadza się... Twój rozmiar (285/30R21) to typowy rozmiar RS6 C7... w D4 dali trochę więcej mięsa dla komfortuUnseen pisze:Ah, to widze ze podobny problem do mojego, tylko u mnie cena, u Ciebie dostepnosc sama w sobie. Moje opony to tez byl import z Niemiec, z RS6.
Na rynek EUDM dla S8 4h przewiduje się też 19 z oponą 235/50R19. Dla 20" 265/40, a dla 21" tą samą szerokość ale profil 35. W 19 jest cała masa markowych opon zimowych, dla 20 też, ale niestety 21 cali i zima to już abstrakcja. Ze względu na niepoważne ceny uważam, że dużo lepszym rozwiązaniem jest po prostu ogarnięcie sobie innych felg i poszukanie do nich opon. Odnośnie daty produkcji i panicznym skupianiu się na 2018 roczniku, szkoda nawet komentować - to nie ma znaczenia. Nowa opona to nowa opona.
Już pomijając czy to wejdzie to szerokość opony 235 dla auta o takiej mocy i masie jest genialnym pomysłemFachurMirek pisze:Na rynek EUDM dla S8 4h przewiduje się też 19 z oponą 235/50R19.
FachurMirek pisze:Ze względu na niepoważne ceny uważam, że dużo lepszym rozwiązaniem jest po prostu ogarnięcie sobie innych felg i poszukanie do nich opon.
Wiek gumy nie ma znaczenia - interesujące... nowa to nowa nawet jak w lutym 2019 będzie miała 2 lub 3 lataFachurMirek pisze:Odnośnie daty produkcji i panicznym skupianiu się na 2018 roczniku, szkoda nawet komentować - to nie ma znaczenia. Nowa opona to nowa opona.
ło matko... szkoda... ale czego?walus30 pisze:U mnie nawet 2 opony są starsze od auta z 2011, ale maja tak wysoki bieżnik ze aż szkodaWiek gumy nie ma znaczenia - interesujące... nowa to nowa nawet jak w lutym 2019 będzie miała 2 lub 3 lata
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
szkoda wyrzucić, bo nawet nie są zmurszałe ale chyba będę musiałmaciu pisze:ło matko... szkoda... ale czego?walus30 pisze:U mnie nawet 2 opony są starsze od auta z 2011, ale maja tak wysoki bieżnik ze aż szkodaWiek gumy nie ma znaczenia - interesujące... nowa to nowa nawet jak w lutym 2019 będzie miała 2 lub 3 lata
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Generalnie zaleca się wymianę opon po 6 latach, opony 2-3 letnie dobrze składowane wciąż uważa się za nowe i są nadal pełnowartościowe. Takie "nowe" gumy można taniej wyrwać w DE, czy CZ właśnie ze względu na ich wiek i jeśli wiesz, że tak czy tak zjedziesz je w przeciągu dalszych 2-3 lat to taki zakup ma sens.
Black Cars Matters
dokładnie.... a jak ktoś przez 3 zimy zrobi może 8-10kkm to nie widzę najmniejszego sensu pchać się w opony z lutego 2017 które w lutym 2019 będą miały 2 lata i przejechane 2-3kkmdice111 pisze:jeśli wiesz, że tak czy tak zjedziesz je w przeciągu dalszych 2-3 lat to taki zakup ma sens.
dla mnie opona 5lat i out nawet jak ma 7mm bieżnika
Mam 9 aut i niektóre opony są starsze niż 5 lat ale nigdy nic się nie wydarzyło wiec nie można do wszystkiego podchodzić katalogowo tylko obserwować.panton pisze:dokładnie.... a jak ktoś przez 3 zimy zrobi może 8-10kkm to nie widzę najmniejszego sensu pchać się w opony z lutego 2017 które w lutym 2019 będą miały 2 lata i przejechane 2-3kkmdice111 pisze:jeśli wiesz, że tak czy tak zjedziesz je w przeciągu dalszych 2-3 lat to taki zakup ma sens.
dla mnie opona 5lat i out nawet jak ma 7mm bieżnika
Miałem opony 2 letnie które wyrzucalem wiec zdrowy rozsądek przede wszystkim
Jest, tak przewiduje producent.Już pomijając czy to wejdzie to szerokość opony 235 dla auta o takiej mocy i masie jest genialnym pomysłem
Przykładowo
Continental ContiWinterContact TS830
Cena, cena i cena. Prawie 4 klocki za opony, bo ich rozmiar jest niestandardowy?FachurMirek napisał/a:
Ze względu na niepoważne ceny uważam, że dużo lepszym rozwiązaniem jest po prostu ogarnięcie sobie innych felg i poszukanie do nich opon.
Nie te czasy by mówić "stać Cię na takie auto to i stać Cię na takie opony".
Całość opisał dice111. Z właściwościami gumy po odpowiednim (nawet 3 letnim) składowaniu opony nic się nie dziejeWiek gumy nie ma znaczenia - interesujące... nowa to nowa nawet jak w lutym 2019 będzie miała 2 lub 3 lata
dice111 dobrze zauważyłeś takie roczniki są o wiele tańsze z jednego powodu: branża oponiarska boryka się z dzisiejszymi klientami i ich wymaganiami - "kupuje nowe opony to chce mieć z tego samego rocznika". W porównaniu do 2 lat wstecz ta świadomość się poprawia ale to nie wyklucza, że na magazynach dalej zalegają równie dobre opony co tegoroczne.
Czasy są takie, że najwyższy pora wywalić to komunistyczne myślenie z Twojego mózgu i pozwolić decydować klientowi o tym w jaki sposób i na co ma wydać swoje $$$$.FachurMirek pisze:Cena, cena i cena. Prawie 4 klocki za opony, bo ich rozmiar jest niestandardowy?
Nie te czasy by mówić "stać Cię na takie auto to i stać Cię na takie opony".
Możesz sobie kupować takie leżaki 3 letnie w cenie nowych z produkcji drugiej połowy 2018 roku. Nikt Ci tego nie zabrania.FachurMirek pisze:Całość opisał dice111. Z właściwościami gumy po odpowiednim (nawet 3 letnim) składowaniu opony nic się nie dzieje
Identycznie z innymi produktami jak akumulator - ktoś zabrania Ci kupować takiego leżaka 2-3 letniego w cenie tego wyprodukowanego 6 miesięcy temu? Przecież to nowy aku (?)
I tutaj jest sedno dyskusji. Wzrosła świadomość społeczna i ludzie kupując nowy produkt chcą mieć nowy czyli wyprodukowany tego samego roku a nie leżaki magazynowe, które kupujesz w DE czy innych krajach w cenie z porządnym rabatem a później wciskasz to po cenie tych wyprodukowanych z tego samego roku. (przykład opony Dunkop, które bierzecie wszyscy z PL od jednego dostawcy w DE i bierzecie z DOT 2017 lub 2016 z odpowiednim rabatem) a później wciskacie to w PL w cenie takiej którą mam w DE z DOT 2018, fakturą i DHL-em gratis.FachurMirek pisze:dice111 dobrze zauważyłeś takie roczniki są o wiele tańsze z jednego powodu: branża oponiarska boryka się z dzisiejszymi klientami i ich wymaganiami - "kupuje nowe opony to chce mieć z tego samego rocznika". W porównaniu do 2 lat wstecz ta świadomość się poprawia ale to nie wyklucza, że na magazynach dalej zalegają równie dobre opony co tegoroczne.
Rozumiem mechanizm Twojego biznesu i nic do niego nie mam ale nie wymagaj ode mnie bym łykał te historyjki, które sprzedajesz razem z tymi leżakami.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
To jest właśnie ten problem, gdyby te "starsze" gumy były sprzedawane również taniej w PL, a nie po takich samych cenach jak "nowe" (stare/nowe, rozumiem jako nowe z różnego rocznika) to kupowałbym w PL, a tak.. jak na razie nie jestem w stanie uzyskać takiej ceny, dlatego kupuje gdzie indziej.panton pisze:I tutaj jest sedno dyskusji. Wzrosła świadomość społeczna i ludzie kupując nowy produkt chcą mieć nowy czyli wyprodukowany tego samego roku a nie leżaki magazynowe, które kupujesz w DE czy innych krajach w cenie z porządnym rabatem a później wciskasz to po cenie tych wyprodukowanych z tego samego roku. (przykład opony Dunkop, które bierzecie wszyscy z PL od jednego dostawcy w DE i bierzecie z DOT 2017 lub 2016 z odpowiednim rabatem) a później wciskacie to w PL w cenie takiej którą mam w DE z DOT 2018, fakturą i DHL-em gratis.FachurMirek pisze:dice111 dobrze zauważyłeś takie roczniki są o wiele tańsze z jednego powodu: branża oponiarska boryka się z dzisiejszymi klientami i ich wymaganiami - "kupuje nowe opony to chce mieć z tego samego rocznika". W porównaniu do 2 lat wstecz ta świadomość się poprawia ale to nie wyklucza, że na magazynach dalej zalegają równie dobre opony co tegoroczne.
Rozumiem mechanizm Twojego biznesu i nic do niego nie mam ale nie wymagaj ode mnie bym łykał te historyjki, które sprzedajesz razem z tymi leżakami w cenie nowych (DOT2018).
Black Cars Matters