części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D4 14 ] Jaka opona zimowa 21 ....(275/35R21) ?

Unseen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 177
Rejestracja: 20 lip 2017, 12:47
Lokalizacja: UK

Post autor: Unseen » 20 lis 2018, 15:29

Ah, to widze ze podobny problem do mojego, tylko u mnie cena, u Ciebie dostepnosc sama w sobie. Moje opony to tez byl import z Niemiec, z RS6.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 20 lis 2018, 19:03

dice111 pisze:Nie chce mi się nowego tematu zakładać, także sorry za śmietnik, ale.. tam jest aż taka różnica w zacisku między RS6 C6 a S8 4H, że ta R19 nie wlezie ? Czy reguła minimalnych sprawdza się 385 - R18, 390 - R19, 400 - R20 ? Tarcza miejsce na pewno ma, pytanie o zacisk ? Sprawdzałeś może ?
przyznam szczerze, że nie sprawdzałem... nie mam 19" pod ręką ale dla potomnych jak się pojawi 19" to sprawdzę i dam znać
patrząc na tarczę i zacisk to nie widzę by 19" zmieściła się ale tak jak wspomniałem wcześniej - tego nie sprawdzałem osobiście
Unseen pisze:Ah, to widze ze podobny problem do mojego, tylko u mnie cena, u Ciebie dostepnosc sama w sobie. Moje opony to tez byl import z Niemiec, z RS6.
zgadza się... Twój rozmiar (285/30R21) to typowy rozmiar RS6 C7... w D4 dali trochę więcej mięsa dla komfortu

FachurMirek

Post autor: FachurMirek » 26 lis 2018, 10:59

Na rynek EUDM dla S8 4h przewiduje się też 19 z oponą 235/50R19. Dla 20" 265/40, a dla 21" tą samą szerokość ale profil 35. W 19 jest cała masa markowych opon zimowych, dla 20 też, ale niestety 21 cali i zima to już abstrakcja. Ze względu na niepoważne ceny uważam, że dużo lepszym rozwiązaniem jest po prostu ogarnięcie sobie innych felg i poszukanie do nich opon. Odnośnie daty produkcji i panicznym skupianiu się na 2018 roczniku, szkoda nawet komentować - to nie ma znaczenia. Nowa opona to nowa opona.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 26 lis 2018, 18:13

FachurMirek pisze:Na rynek EUDM dla S8 4h przewiduje się też 19 z oponą 235/50R19.
Już pomijając czy to wejdzie to szerokość opony 235 dla auta o takiej mocy i masie jest genialnym pomysłem <okok>
FachurMirek pisze:Ze względu na niepoważne ceny uważam, że dużo lepszym rozwiązaniem jest po prostu ogarnięcie sobie innych felg i poszukanie do nich opon.

FachurMirek pisze:Odnośnie daty produkcji i panicznym skupianiu się na 2018 roczniku, szkoda nawet komentować - to nie ma znaczenia. Nowa opona to nowa opona.
Wiek gumy nie ma znaczenia - interesujące... <hmm> nowa to nowa nawet jak w lutym 2019 będzie miała 2 lub 3 lata :D

walus30

Post autor: walus30 » 26 lis 2018, 19:16

Wiek gumy nie ma znaczenia - interesujące... nowa to nowa nawet jak w lutym 2019 będzie miała 2 lub 3 lata
U mnie nawet 2 opony są starsze od auta z 2011, ale maja tak wysoki bieżnik ze aż szkoda :)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 26 lis 2018, 19:33

walus30 pisze:
Wiek gumy nie ma znaczenia - interesujące... nowa to nowa nawet jak w lutym 2019 będzie miała 2 lub 3 lata
U mnie nawet 2 opony są starsze od auta z 2011, ale maja tak wysoki bieżnik ze aż szkoda :)
ło matko... szkoda... ale czego? ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

walus30

Post autor: walus30 » 26 lis 2018, 19:54

maciu pisze:
walus30 pisze:
Wiek gumy nie ma znaczenia - interesujące... nowa to nowa nawet jak w lutym 2019 będzie miała 2 lub 3 lata
U mnie nawet 2 opony są starsze od auta z 2011, ale maja tak wysoki bieżnik ze aż szkoda :)
ło matko... szkoda... ale czego? ;)
szkoda wyrzucić, bo nawet nie są zmurszałe ;) ale chyba będę musiał :)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 lis 2018, 20:50

Generalnie zaleca się wymianę opon po 6 latach, opony 2-3 letnie dobrze składowane wciąż uważa się za nowe i są nadal pełnowartościowe. Takie "nowe" gumy można taniej wyrwać w DE, czy CZ właśnie ze względu na ich wiek i jeśli wiesz, że tak czy tak zjedziesz je w przeciągu dalszych 2-3 lat to taki zakup ma sens.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 26 lis 2018, 22:20

dice111 pisze:jeśli wiesz, że tak czy tak zjedziesz je w przeciągu dalszych 2-3 lat to taki zakup ma sens.
dokładnie.... <okok> a jak ktoś przez 3 zimy zrobi może 8-10kkm to nie widzę najmniejszego sensu pchać się w opony z lutego 2017 które w lutym 2019 będą miały 2 lata i przejechane 2-3kkm
dla mnie opona 5lat i out nawet jak ma 7mm bieżnika

walus30

Post autor: walus30 » 26 lis 2018, 22:49

panton pisze:
dice111 pisze:jeśli wiesz, że tak czy tak zjedziesz je w przeciągu dalszych 2-3 lat to taki zakup ma sens.
dokładnie.... <okok> a jak ktoś przez 3 zimy zrobi może 8-10kkm to nie widzę najmniejszego sensu pchać się w opony z lutego 2017 które w lutym 2019 będą miały 2 lata i przejechane 2-3kkm
dla mnie opona 5lat i out nawet jak ma 7mm bieżnika
Mam 9 aut i niektóre opony są starsze niż 5 lat ale nigdy nic się nie wydarzyło wiec nie można do wszystkiego podchodzić katalogowo tylko obserwować.
Miałem opony 2 letnie które wyrzucalem wiec zdrowy rozsądek przede wszystkim :)

FachurMirek

Post autor: FachurMirek » 27 lis 2018, 08:55

Już pomijając czy to wejdzie to szerokość opony 235 dla auta o takiej mocy i masie jest genialnym pomysłem <okok>
Jest, tak przewiduje producent.

Przykładowo
Continental ContiWinterContact TS830
FachurMirek napisał/a:
Ze względu na niepoważne ceny uważam, że dużo lepszym rozwiązaniem jest po prostu ogarnięcie sobie innych felg i poszukanie do nich opon.

Cena, cena i cena. Prawie 4 klocki za opony, bo ich rozmiar jest niestandardowy? <bezradny>
Nie te czasy by mówić "stać Cię na takie auto to i stać Cię na takie opony".

Wiek gumy nie ma znaczenia - interesujące... <hmm> nowa to nowa nawet jak w lutym 2019 będzie miała 2 lub 3 lata :D
Całość opisał dice111. Z właściwościami gumy po odpowiednim (nawet 3 letnim) składowaniu opony nic się nie dzieje

dice111 dobrze zauważyłeś takie roczniki są o wiele tańsze z jednego powodu: branża oponiarska boryka się z dzisiejszymi klientami i ich wymaganiami - "kupuje nowe opony to chce mieć z tego samego rocznika". W porównaniu do 2 lat wstecz ta świadomość się poprawia ale to nie wyklucza, że na magazynach dalej zalegają równie dobre opony co tegoroczne.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 27 lis 2018, 12:03

FachurMirek pisze:Cena, cena i cena. Prawie 4 klocki za opony, bo ich rozmiar jest niestandardowy?
Nie te czasy by mówić "stać Cię na takie auto to i stać Cię na takie opony".
Czasy są takie, że najwyższy pora wywalić to komunistyczne myślenie z Twojego mózgu i pozwolić decydować klientowi o tym w jaki sposób i na co ma wydać swoje $$$$. ;)
FachurMirek pisze:Całość opisał dice111. Z właściwościami gumy po odpowiednim (nawet 3 letnim) składowaniu opony nic się nie dzieje
Możesz sobie kupować takie leżaki 3 letnie w cenie nowych z produkcji drugiej połowy 2018 roku. Nikt Ci tego nie zabrania.
Identycznie z innymi produktami jak akumulator - ktoś zabrania Ci kupować takiego leżaka 2-3 letniego w cenie tego wyprodukowanego 6 miesięcy temu? Przecież to nowy aku (?)
FachurMirek pisze:dice111 dobrze zauważyłeś takie roczniki są o wiele tańsze z jednego powodu: branża oponiarska boryka się z dzisiejszymi klientami i ich wymaganiami - "kupuje nowe opony to chce mieć z tego samego rocznika". W porównaniu do 2 lat wstecz ta świadomość się poprawia ale to nie wyklucza, że na magazynach dalej zalegają równie dobre opony co tegoroczne.
I tutaj jest sedno dyskusji. Wzrosła świadomość społeczna i ludzie kupując nowy produkt chcą mieć nowy czyli wyprodukowany tego samego roku a nie leżaki magazynowe, które kupujesz w DE czy innych krajach w cenie z porządnym rabatem a później wciskasz to po cenie tych wyprodukowanych z tego samego roku. (przykład opony Dunkop, które bierzecie wszyscy z PL od jednego dostawcy w DE i bierzecie z DOT 2017 lub 2016 z odpowiednim rabatem) a później wciskacie to w PL w cenie takiej którą mam w DE z DOT 2018, fakturą i DHL-em gratis.
Rozumiem mechanizm Twojego biznesu i nic do niego nie mam ale nie wymagaj ode mnie bym łykał te historyjki, które sprzedajesz razem z tymi leżakami. :)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 27 lis 2018, 12:09

panton pisze:
FachurMirek pisze:dice111 dobrze zauważyłeś takie roczniki są o wiele tańsze z jednego powodu: branża oponiarska boryka się z dzisiejszymi klientami i ich wymaganiami - "kupuje nowe opony to chce mieć z tego samego rocznika". W porównaniu do 2 lat wstecz ta świadomość się poprawia ale to nie wyklucza, że na magazynach dalej zalegają równie dobre opony co tegoroczne.
I tutaj jest sedno dyskusji. Wzrosła świadomość społeczna i ludzie kupując nowy produkt chcą mieć nowy czyli wyprodukowany tego samego roku a nie leżaki magazynowe, które kupujesz w DE czy innych krajach w cenie z porządnym rabatem a później wciskasz to po cenie tych wyprodukowanych z tego samego roku. (przykład opony Dunkop, które bierzecie wszyscy z PL od jednego dostawcy w DE i bierzecie z DOT 2017 lub 2016 z odpowiednim rabatem) a później wciskacie to w PL w cenie takiej którą mam w DE z DOT 2018, fakturą i DHL-em gratis.
Rozumiem mechanizm Twojego biznesu i nic do niego nie mam ale nie wymagaj ode mnie bym łykał te historyjki, które sprzedajesz razem z tymi leżakami w cenie nowych (DOT2018).
To jest właśnie ten problem, gdyby te "starsze" gumy były sprzedawane również taniej w PL, a nie po takich samych cenach jak "nowe" (stare/nowe, rozumiem jako nowe z różnego rocznika) to kupowałbym w PL, a tak.. jak na razie nie jestem w stanie uzyskać takiej ceny, dlatego kupuje gdzie indziej.
Black Cars Matters

walus30

Post autor: walus30 » 27 lis 2018, 13:21

panton pisze:którą mam w DE z DOT 2018, fakturą i DHL-em gratis.
podeślesz jakiś link, bo też coś szukam

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 27 lis 2018, 13:34


ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl