[D2 96 2.8PB/LPG ] Ślizga 2-3bieg. Brak komunikacji ECU AS
[D2 96 2.8PB/LPG ] Ślizga 2-3bieg. Brak komunikacji ECU AS
(Skrzynia TIPTRONIC)Witam serdecznie, pisze na forum poniewaz mam wielka nadzieje ze wspolnie rozwiazemy problem, ktory wystepuje w moim aucie. Wiec od poczatku: wszystko bylo dobrze do momentu gdzie okolo tydzien temu wymontowalem akumulator do podladowania go prostownikiem. Po okolo 20 godzinach zamontowalem go ponownie i od tego momentu zaczely sie problemy ze skrzynia. Chodzi o to ze skrzynia slizga podczas przelaczenia z 2 na 3 bieg (tak jakby rozlaczylo drugi bieg , byl luz i po okolo 2 sekundach dopiero zapina trzeci bieg) recznie przelaczajac biegi dzieje sie to samo pozostale biegi pracuja bez zarzutu. Gdzies na forach wyczytalem zeby podlaczyc pod komputer sprawdzic bledy ew. wykasowac i sprawdzic logi. No wiec chcialem to zrobic , ale okazalo sie ze komputer nie laczy sie ze sterownikiem skrzyni (do diagnostyki urzywalem dwa rodzaje interfejsow oraz oprogramowan VCDS i Polski VAG) zaden z nich nie laczy sie ze sterownikiem. Moje pytanie brzmi, czy ktos ,kiedys mial podobny problem i jak sobie z nim uporal, czy po odlaczeniu aku moglo cos posypac sie w sterowniku lub skrzyni? Co wedlug was powinienem jeszcze sprawdzic? Nadmieniam ze poprzedni wlasciciel (wlasciciel zakladu mech zajmujacego sie naprawami skrzyn biegow w Bialymstoku) rok temu w skrzyni wymienil sprzeglo hydrokinetyczne, filtr oleju, olej i uszczelki.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez garbos, łącznie zmieniany 2 razy.
Może coś masz z sprzętem żeby się podłączyć spróbuj może czymś mocniejsza elektroniką,albo po prostu może sprzedawca coś zakonbinowal żeby się z tym nie łączyć u nas takie praktyki to żadna nowość tak samo jak usuwanie kontrolek check.Skrzynia mogła się posypać i chyba aku nie ma z tym nic wspólnego,u mnie auto jeździło normalnie i pewnego ranka wsiadam.i odrazu tryb awaryjny na awarię nie ma reguły Jeżeli sprzęgło było regenerowane to mogło się posypać skórą jest problem z slizganiem jak masz kwity od tej regeneracji i jest jeszcze na gwarancji to reklamuj
Hej, auto podlaczalem pod 2 rozne komputery, 2 rozne intercomy i 2 rozne oprogramowania. Na naprawe nie mam dokumentow, auto kupilem od kolesia, ktory ma warsztat naprawy skrzyn automatycznych i to on ja naprawial i naprawde nie bylo z nia problemu, dziwny zbieg ololicznosci ze akurat po odlaczeniu aku takie cuda, moze znajde do niego jakis kontakt ,zadzwonie i zapytam dokladnie jak to bylo z ta skrzynia. No ale puki co szukam rozwiazania i porad na forum.
Sprawdź jeszcze połączenia,ze skrzyni masz Masz 1 wtyczkę po stronie kierowcy poniżej przegebu,odkrecila koło i ja widać.Druga wtyczka po drugiej stronie ta sama wysokość Ale bardziej po środku auta ona jest od pozycjonera skrzyni idź po przewodach aż do skrzynki.Jak wszystko ok to wtedy byś musiał dlubac połączenia kabli od złącza obd do skrzynki żeby rozwiązać problem łączenia,bo jak mówisz że dobrym sprzętem sprawdzales to gdzieś może być na laczach problem.Bez vaga ciężko będzie stwierdzić skąd idzie błąd może być uszkodzenie mechaniczne ,pozycjonera,płyta sterująca skrzyni lub to sprzęgło regenerowane się poddalo.
A ile razy próbowałeś się połączyć z tym sterownikiem zanim stwierdziłeś, że nie ma komunikacji 5 razy, 10 razy? Mi czasem np. z silnikiem łączyło się od razu a z ASB albo z klimą za 10 razem. Bywało i tak że z 20 prób zeszło zanim się z czymś połączyłem a w międzyczasie jak próbowałem się z innym modułem połączyć to od strzała a ASB dalej klikałem i klikałem i brak komunikacji. W końcu jednak połączyło się. Oczywiście kabel jakiś tani podstawowy z viakena mam.
Rozłączanie akumulatora raczej nie powinno mieć żadnego wpływu na prace skrzyni. U mnie auto stało ponad miesiąc bez aku i po włożeniu akumulatora pracowało tak samo jak tuż przed wyjęciem.
Rozłączanie akumulatora raczej nie powinno mieć żadnego wpływu na prace skrzyni. U mnie auto stało ponad miesiąc bez aku i po włożeniu akumulatora pracowało tak samo jak tuż przed wyjęciem.
U mnie przy zwykłym kablu wszystko się łączy za 1 razem.Jesli wykluczysz przerwe na laczeniu skrzynia-komputer,komputer-zlacze obd to raczej komp skrzyni lub jakiś sterownik w nim siadl, Ale przed tym spróbuj jeszcze sprawdzić jakimś porządnym interfejsem ściągnij jakiegoś maigka co ma konkretny sprzęt bo te nasze kabelki i oprogramowania nigdy nie będą tak chodziły jak oryginał serwis,bo jak by to bylo możliwe to po co wtedy interfejsy diagnostyczne za parę tysi?