![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 2.8PB/LPG ] Ślizga 2-3bieg. Brak komunikacji ECU AS
Jesli nie lpg, ktore leci po obd i blokuje dostep do sterownikow, lub przerwa w komunikacji pomiedzy złaczem a skrzynią, to kazdy nawet najtanszy interfes typu polski vag polaczy sie ze skrzynią.
Jesli interfejs nie laczy sie tylko ze skrzynia, to nie ma sensu probowac po kilka razy, bo i tak sie nie polączy.
Jesli auto Ci jezdzi to dzwon do Marka (marekp750) i jedz do niego, bo tam masz najblizej.
Jesli interfejs nie laczy sie tylko ze skrzynia, to nie ma sensu probowac po kilka razy, bo i tak sie nie polączy.
Jesli auto Ci jezdzi to dzwon do Marka (marekp750) i jedz do niego, bo tam masz najblizej.
to nie jest zwykły napęd...to
Cinek , ja o tym wiem poniewaz laczylem sie rowniez tanim kabelkiem -"vcds lite" bez problemu do konca maja ( z LPG) ,kiedy ostatnio sie laczylem bylo ok , az do momentu kiedy zaczelo sie zle dziac czyli listopada nie podlaczalem kompa. No ale teraz niestety problem , nie laczy. Wtyczki do skrzyni tez odpinalem, czyscilem i psikniete kontaktem- nic nie pomoglo. Zaowazylem tez ze jak odepne sterownik skrzyni to na wyswietlaczu swieci kontrolka(brake lights), czyli jednak cos tam komputer dziala. Bo jak podlacze to kontrolka gasnie.
[ Dodano: 2018-11-30, 20:45 ]
Mis, tak byl rozruch, ostatnio przed odlaczeniem aku. auto stalo tydzien i po tyg. odpalilo bez problemu. Aku odlaczylem do ladowania tylko i wylacznie profilaktycznie do podladowania przed zima, rowniez z tego wzgledu ze robie w tygodiu raczej krotkie trasy.
Hmmm wlasnie przypomnialem sobie ze po tym tyg. stania auta po odpaleniu, od razu odpalalem na kable auto kumpla, moze wtedy cos sie zepsulo. No ale do domu dojechalem normalnie i dopiero na drugi dzien odlaczylem aku. do ladowania no i sie zaczelo.......... to co opisalem wczesniej
[ Dodano: 2018-11-30, 20:45 ]
Mis, tak byl rozruch, ostatnio przed odlaczeniem aku. auto stalo tydzien i po tyg. odpalilo bez problemu. Aku odlaczylem do ladowania tylko i wylacznie profilaktycznie do podladowania przed zima, rowniez z tego wzgledu ze robie w tygodiu raczej krotkie trasy.
Hmmm wlasnie przypomnialem sobie ze po tym tyg. stania auta po odpaleniu, od razu odpalalem na kable auto kumpla, moze wtedy cos sie zepsulo. No ale do domu dojechalem normalnie i dopiero na drugi dzien odlaczylem aku. do ladowania no i sie zaczelo.......... to co opisalem wczesniej
Jeżeli kreciles na słabym aku mogło dojść do uszkodzenia jakiegoś sterownika,tym bardziej że prędzej się laczyles,uszkodzenia mogło spowodować słabe aku ,daj może sterownik do sprawdzenia albo podmien żeby zobaczyć czy łączy wtedy będziesz wiedział bo według mnie wszystko naprowadza na kompa pczywiscie o ile posprawdzales połączenia elektryczne o których wyzej pisalem.
Mis, dokladnie tak jak psalem wtyczki wyczyszczoe i psikniete kontaktem a wzesnij sie laczylem. Niestety nie znam nikogo z kim moglbym zrobic podmianke by sprawdzic sterownik. Niestety na allegro jest tylko jeden z tymi samymi numerami za 500zl , w dodatku sprzedawca zastrzegl sobie zwrot towaru, wiec kurcze naprawde nie wiem co robic, chyba jeszcze tak sobie pojezdze ( odpuszczajac gaz w trakcie przelaczania 2-3 zeby obroty mocno nie wzrastaly) i moze znajdzie sie mozliwosc podmiany sterownika w celu sprawdznia jego sprawnosci
Nie słyszałem jeszcze o przypadku uszkodzenia sterownika lub oprogramowania przez zbyt niskie napięcie
Sprawdzić musisz kilka podstawowych, niezbędnych dla sterownika sygnałów. Zakładam że terminal 15 i 30 i masa jest ok bo skrzynia działa, nie przechodzi w tryb awaryjny i możesz używać trybu "ręcznego". W zależności od tego jakim interfensem dysponujesz komunikacja ze skrzynia pójdzie po lini K lub magistrali CAN (tu pewności nie mam ale chyba linia K jest niezbędna). Sprawdzenie lini K nie jest problemem, wystarczy sprawdzić ciągłość przewodu. Oczywiście w magistrali CAN też nie może być przerwy w przewodach ale oprócz tego sygnał musi mieć tam odpowiedni kształt. Tego bez oscyloskopu nie zobaczysz.
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Kombinator jesteśMiś pisze:Czyli odpalanie auta na słabym akumulatorze przez kable rozruchowe nie może doprowadzić do uszkodzenia żadnego podzespołu elektronicznego w samochodzie?
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Przeczytaj najpierw uważnie cały post o problemie kolegi...a wyraźnie napisał że miał rozładowane aku auto tydzień stało i palił na kable...i po tym zabiegu ma takie cyrki z kompem wcześniej było ok...nie będę tutaj robił kopiuj wklej jego postu dużo osób nie czyta całych postow tylko łapie jakieś ostatnie słowa wyrywa z kontekstu tylko żeby się kogoś uczepic tylko po Co?Ja akurat chciałem mu tylko pomoc a nie się sprzeczac na forum,Jak masz większą wiedzę to pomóż koledze rozwiązać problem napewno i przyda się dla potomnych bądź też dla mnie na przyszłość ![<okok>](https://a8team.pl/images/smilies/okok.gif)
![<okok>](https://a8team.pl/images/smilies/okok.gif)
Mis, dzieki wielkie za porady i pomoc, ale troche zle zrozumiales (a moze ja niezbyt czytelnie to napisalem) odnosnie odpalenia na kable, mianowicie chodzi o to ze moje auto odpalilo , odpalalem na kable auto kolegi. Odnosnie mojego problemu, ze wzgledu na malo komfortowa pogode, bede jezdzil tak jak jest, poprostu bede musial popuszczac gaz w trakcie przelaczania z 2na3. Zrobi sie cieplej to pogrzebie jeszcze. A miedzy czasie podjade jeszcze na konretny komputer. Jak problem rozwiaze napewno sie odezwe, a puki co piszcze i podpowiadajcie co jeszcze moze byc przyczyna awarii, w wolnej chwili postaram sie pogrzebac.