części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] swap hamulców D3

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 06 sty 2019, 13:14

dice111 pisze:
Pczester pisze:Zostane przy 385mm 😁😁😁 o ile znajdą zaciski w przyzwoitej cenie.
W dobrych cenach wciąż można znaleźć zaciski z D4 <okok>
A jak z ich adaptacją do d3, pod jaką tarcze pasują ile mają tłoków i od jakich wesji silnikowych ?

Póki co:

AKEBONO pod 385 są za 2500zl do tego trzeba klocki więc pewnie kolejny 1000zl.

Z s8 jest komplet za 1200zl, ale jeden jest spalony (wszystko co gumowe do wymiany i boję się że może być problem z rozebraniem, bo sam komplet naprawczy nie jest drogi).

Z w 12 komplet za 1300zl w dobrym stanie do odmalowania.

Wszystko to bez tarcz i klocków oczywiście.

Zastanawiam się czy nie wystarczy mi zestaw s8/w12 bo ceny całkiem przyzwoite i później wymiana klocków nie tak straszna jak w Akebone. Tylko pytanie jak to hamuje jaka jest różnica między tymi zestawami.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 06 sty 2019, 14:35

Ja też jestem przed swapem przodu (tył ostatnio zrobiłem na 335mm) i z tego co kojarzę to AKEBONO byłoby lepsze bo to 6 tłok, a W12 czy S8 to tylko dwa, czy mam rację ? A Akebono pod 360mm będzie tańsze niż pod 385mm ?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 sty 2019, 16:03

Pczester pisze:
dice111 pisze:
Pczester pisze:Zostane przy 385mm &#128513;&#128513;&#128513; o ile znajdą zaciski w przyzwoitej cenie.
W dobrych cenach wciąż można znaleźć zaciski z D4 <okok>
A jak z ich adaptacją do d3, pod jaką tarcze pasują ile mają tłoków i od jakich wesji silnikowych ?
Normalnie. Dwu. Zacisk bardzo podobny do tego z D3. Tarcza 380 (albo stoczysz te z D3 z 385 na 380 bez przerobek (tak mam ja), albo zakladasz te z D4 ale z tulejkami. No ew zostaje przeszlifowac zaciski zeby tam te 5mm wlazlo, tez mozna)
https://www.a8team.pl/co-dzisiaj-zrobil ... ht=#318238
Byly na pewno w V8 PB i ON.
Porownania zbytniego nie mam, bo swap na W12 z 385 mialem w D3, a te 380 mam w D2, ale juz samo to, ze zacisk podobny a klocek wiekszy moze dac wrazenie ze bedzie to hamowac lepiej.
Pczester pisze:Zastanawiam się czy nie wystarczy mi zestaw s8/w12 bo ceny całkiem przyzwoite i później wymiana klocków nie tak straszna jak w Akebone. Tylko pytanie jak to hamuje jaka jest różnica między tymi zestawami.
No taka, ze nawet jak tarcza mnijesza 6 tlok Ci bedzie lepiej hamowal, a zestawy S8/W12 D3 sa po prostu przeplacane.

Sprawa jest prosta, zastanow sie, co ladujesz na zime, jak R18 to i tak max tam wlezie 385, 390 i wiecej juz wymaga felg R19.
Hebel 6 tlokowy nawet przy tarczy 360 bedzie hamowal lepiej niz 2 tlok 385.
Ja mialem w planach 400 i 356 z S8 D4 (przod/tyl), ale nie wlezie mi to na Avusy I wiec musialbyc jaki kompromis.
Black Cars Matters

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 06 sty 2019, 16:18

Marcin2013 pisze:Ja też jestem przed swapem przodu (tył ostatnio zrobiłem na 335mm) i z tego co kojarzę to AKEBONO byłoby lepsze bo to 6 tłok, a W12 czy S8 to tylko dwa, czy mam rację ? A Akebono pod 360mm będzie tańsze niż pod 385mm ?
Też tak myślałem ALE ostatnio rozmawiałam z gościem i niby to że 6 tłoków nie znaczy że jest lepiej, bo średnica tloczkow jest 2x większa w s8/w12 (nie wiem jak to jest w praktyce).
Z drugiej strony mi bardziej zależy na powtarzalności hamowania, a tutaj myślę największą rolę odgrywa średnica i grubość tarczy.
No i ostatnia kwestia ekonomia, jeśli nie ma dużej różnicy między Akebono a S8 w działaniu, to zdecydowanie S8 jest dla mnie. Dlatego zbieram info i spostrzeżenia kolegów by się zdecydować. Widziałem opinie kilku osób (takich co mają pojęcia o tym aucie) &#128513; że hamulce od s8 dają radę i widać duża różnica w stosunku do 360. To do mnie przemawia.

[ Dodano: 2019-01-06, 16:18 ]
dice111 pisze:
Pczester pisze:
dice111 pisze: W dobrych cenach wciąż można znaleźć zaciski z D4 <okok>
A jak z ich adaptacją do d3, pod jaką tarcze pasują ile mają tłoków i od jakich wesji silnikowych ?
Normalnie. Dwu. Zacisk bardzo podobny do tego z D3. Tarcza 380 (albo stoczysz te z D3 z 385 na 380 bez przerobek (tak mam ja), albo zakladasz te z D4 ale z tulejkami. No ew zostaje przeszlifowac zaciski zeby tam te 5mm wlazlo, tez mozna)
https://www.a8team.pl/co-dzisiaj-zrobil ... ht=#318238
Byly na pewno w V8 PB i ON.
Czyli zacisk z d4 pasuje idealnie do d3 i jedyna przeróbka to stoczenie tarczy 385 na 380mm? Wtyczki od czujników są inne jak rozwiązałes ten problem ?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 sty 2019, 16:21

Pczester pisze:Widziałem opinie kilku osób (takich co mają pojęcia o tym aucie) &#128513; że hamulce od s8 dają radę i widać duża różnica w stosunku do 360. To do mnie przemawia.
No to klamia, bo nie ma niewiadomo jakiej roznicy. 385 fajniej wyglada przy R20 i tyle.
To masz mniej-wiecej jak z Brembo w D2 a jak ktos laduje do D2 360 z D3. To 345 Brembo hamuje po prostu lepiej z wiadomych wzgledow.
A co do powtarzalnosci - to zalezy glownie od ciepla. Takze tarcza im grubsza i wieksza tym lepiej (pomijam tu ceramike)
Pczester pisze:[Czyli zacisk z d4 pasuje idealnie do d3 i jedyna przeróbka to stoczenie tarczy 385 na 380mm? Wtyczki od czujników są inne jak rozwiązałes ten problem ?
Tak. Z reszta tarcza z D3 chyba jest nawet tansza. I nie boj sie zadnego toczenia. jak Ci to zrobia dobrze nic bic nie bedzie. Nowszy typ. Kupujesz czujniki TRW ktore trza przerabiac wtyczki i tyle. Oslony z przodu tez mialem z D4 dopasowywane.
Black Cars Matters

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 06 sty 2019, 16:40

Gwinty przewodów też pasują? Bo w d4 widzę że tak jakby rurka jest wkręcana do zacisku? Oem przewód z d3 pasuje normalnie?

Czy to jest zacisk w12 pod tarcze 385? Wydaje mi się że tak ale proszę o opinie znawców tematu.


Obrazek

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 sty 2019, 19:27

dice111 pisze:No to klamia, bo nie ma niewiadomo jakiej roznicy. 385 fajniej wyglada przy R20 i tyle.
Nie no, nie przesadzaj.
Moim zdaniem różnica pomiędzy zestawem 360/310 a 385/335 jest całkiem wyraźna.
Moje odczucia są takie, że na zestawie S8 hamowałem trochę później i właściwie nawet lżej.
Noi różnica ta robi się bardziej odczuwalna jak zaczniesz jechać agresywnie - wyprzedzanie, dohamowanie, przyspieszanie, wyprzedzanie, dohamowanie. Albo już typowo autostradowo kiedy lecisz zdecydowanie szybciej niż inni i co jakiś czas wyskakuje ci przed maskę TIR albo coś innego zdecydowanie wolniej jadącego. 360 przy takiej jeździe szybko się grzeje i moim zdaniem 385 wytrzymuje wyraźniej dłużej.
dice111 pisze:A co do powtarzalnosci - to zalezy glownie od ciepla. Takze tarcza im grubsza i wieksza tym lepiej (pomijam tu ceramike)
Noi właśnie ta termika. Zaciski do obu zestawów są praktycznie takie same ale jednak wielkość tarczy robi różnicę.
Zresztą gdyby nie było różnicy to po co fabrycznie montować inne zestawy.
Pczester pisze:Czy to jest zacisk w12 pod tarcze 385? Wydaje mi się że tak ale proszę o opinie znawców tematu.
Tak.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 06 sty 2019, 20:22

Zaciski od d4 pod 380mm 1200zl
Zaciski w12 d3 pod 388 600zl w dobrym stanie ale i tak bym zrobił regenerację (koszt tylko kompletu naprawczego, bo resztę koledzy zrobią w ramach przysług, które mi wiszą &#128521;).
komplet uszczelnień nie kosztuje pewnie wiele.
Klocki z d4 są tylko o 4mm większe na wysokości, ale za to tarcza 5mm mniejsza.
Chyba padnie na zestaw w12

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 sty 2019, 21:34

Pczester pisze:Gwinty przewodów też pasują? Bo w d4 widzę że tak jakby rurka jest wkręcana do zacisku? Oem przewód z d3 pasuje normalnie?
Z D3 nie wiem, nie pamietam, bo jak pisalem zestaw mam zalozony na D2 z nowymi przewodami.
(z reszta przy okazji przewodow, myk z VW T4 byl tu opisywany by nie przeplacac)
FOSS pisze:
dice111 pisze:No to klamia, bo nie ma niewiadomo jakiej roznicy. 385 fajniej wyglada przy R20 i tyle.
Nie no, nie przesadzaj (...)
To jest wlasnie to o czym pisalem, roznice zrobi Ci glownie temperatura.
Ale zhamuj na zimnych heblach zestaw 360 a 385 i juz takiego wow nie ma.
Pczester pisze:Zaciski od d4 pod 380mm 1200zl
Zaciski w12 d3 pod 388 600zl w dobrym stanie
Chyba padnie na zestaw w12
Jak masz takie ceny to po prostu kup co wyjdzie taniej skoro i tak 2 tloka chcesz ladowac.
Ja swoje kupilem duzo taniej niz oefrowane byly te z D3, z reszta estetyka i ich stan przewazyl nad tym (i tak dostaly praktycznie wszystko nowe).
Black Cars Matters

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 06 sty 2019, 21:45

Prześpię się z tym jeszcze, ranek podobno mądrzejszy od wieczoru &#128513;

I tak wielkie podziękowania dla wszystkich którzy piszą swoje spostrzeżenia i doświadczenia. <okok>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 sty 2019, 06:25

dice111 pisze:To jest wlasnie to o czym pisalem, roznice zrobi Ci glownie temperatura.
Ale zhamuj na zimnych heblach zestaw 360 a 385 i juz takiego wow nie ma.
W odczuciach po jeździe dla mnie różnica jest minimalna w samym hamowaniu. 360mm źle nie hamuje. Za to ogromna różnica pojawia się w ilości hamowań :) Mocne hamowanie na 360mm to tak dwa razy i hamulców brak przez najbliższe 5 minut aż się trochę ostudzą a przy 385 tych hamowań wykonać można znacznie więcej zanim hamowania braknie :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 07 sty 2019, 08:44

drago_o pisze: W odczuciach po jeździe dla mnie różnica jest minimalna w samym hamowaniu. 360mm źle nie hamuje. Za to ogromna różnica pojawia się w ilości hamowań Mocne hamowanie na 360mm to tak dwa razy i hamulców brak przez najbliższe 5 minut aż się trochę ostudzą a przy 385 tych hamowań wykonać można znacznie więcej zanim hamowania braknie
Tego tak naprawdę oczekuje po zmianie najbardziej ;)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 07 sty 2019, 20:29

Jak dla mnie najrozsądniejszą opcją będzie tarcza 385 i do tego 6 tłok macie jakieś propozycje żeby podeszło do D3 ? no bo zacisk z W12 czy S8 to dwu tłok tak jak przy 360mm.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 sty 2019, 20:36

Marcin2013 pisze:Jak dla mnie najrozsądniejszą opcją będzie tarcza 385 i do tego 6 tłok macie jakieś propozycje żeby podeszło do D3 ?
Opcji trochę, ale np zacisk z RS4/RS5 B9/8W pod 375, RS6 C6/C7 z 390, albo S8 D4, SQ7 itp tylko tam masz 400mm, więc min R19 dla obu przypadków
Black Cars Matters

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 07 sty 2019, 20:52

dice111 pisze:
Marcin2013 pisze:Jak dla mnie najrozsądniejszą opcją będzie tarcza 385 i do tego 6 tłok macie jakieś propozycje żeby podeszło do D3 ?
Opcji trochę, ale np zacisk z RS6 C6 z 390, albo S8 D4, SQ7 itp tylko tam masz 400mm, więc min R19 dla obu przypadków
No właśnie jest problem z 6 tłokiem na 385mm,większa tarcza odpada cenowo no i na zimę mam 18 jak nie znajdę zacisku na tarcze 385 to zostanę przy 360 i do tego 6 tłok będzie ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl