Po analizie schematu ogrzewania nie mam pojęcia gdzie szukać problemu. Wygląda na to, że jest jakiś przedmuch, ale czy to w ogóle fizycznie możliwe? Na schemacie nie bardzo widać możliwość dostawania się "lewego" powietrza tylko do jednej kratki na podszybiu (J).
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Nawiewy na szybę
[D2 ALL ] Nawiewy na szybę
Cześć. Mam zagadkę z klimą. Na szybę po stronie kierowcy wieje mi zdecydowanie chłodniej, niż u pasażera (przy takich samych nastawach temperatury). Co ciekawe bliżej środka z kratki leci niemal zupełnie zimne powietrze, a bardziej po lewej cieplejsze. Nawet jak nastawię wysoką temperaturę tylko na szybę, to i tak leci raczej ciepłe powietrze i występuje różnica po lewej i po prawej stronie lewej kratki. Na nogi i z kratki po lewej stronie kierownicy leci powietrze o właściwej temperaturze (porównywalnie do strony pasażera).
Po analizie schematu ogrzewania nie mam pojęcia gdzie szukać problemu. Wygląda na to, że jest jakiś przedmuch, ale czy to w ogóle fizycznie możliwe? Na schemacie nie bardzo widać możliwość dostawania się "lewego" powietrza tylko do jednej kratki na podszybiu (J).
![Obrazek]()
Po analizie schematu ogrzewania nie mam pojęcia gdzie szukać problemu. Wygląda na to, że jest jakiś przedmuch, ale czy to w ogóle fizycznie możliwe? Na schemacie nie bardzo widać możliwość dostawania się "lewego" powietrza tylko do jednej kratki na podszybiu (J).
A zrób inaczej, bo u mnie po wymianie nagrzewnicy na nową też czuć różnicę, ale jest to zrozumiałe ponieważ stara jest zakamieniona i być może i u ciebie jedną jest bardziej drożna, podłącz vaga i sprawdź jakie temperaturą widzi czujnik, bodajże kanał 14- chyba, będziesz miał dwie temperatury dla prawej i lewej strefy
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
krisker, sprawdź elektrozawory przy pompie nagrzewnicy.... elektrozawory są dwa i każdy odpowiada za 1 strefę klimatyzacji...... jeżeli ten od kierowcy jest zamknięty to kierowca ma permanentne zimno.
polecam poczytać
https://www.a8team.pl/d2-prefl-all-z-na ... t19582.htm
polecam poczytać
https://www.a8team.pl/d2-prefl-all-z-na ... t19582.htm
to nie jest zwykły napęd...to
No to tak:
1. Wszystkie zawory, silniczki i klapy działają. Część klap nieznacznie (o 2-5 jednostek) przekracza adaptacje, co wynika ze zużytych trzpieni, ale nie wpływa na działanie klap. W testach zawory stukają, a pompki (na podszybiu i w webasto) działają.
2. Temperatura nawiewu lewego na podszybiu jest taka sama, jak nawiewu lewego nad radiem, ale jest zupełnie inna niż temperatura na nogi i w kratce po lewej stronie kierownicy. Na szybę i nad radiem idzie letnie powietrze, a już na nogi i po lewej stronie kierownicy gorące. To chyba całkowicie wyklucza możliwość awarii nagrzewnicy lub zaworu.
3. Przy obecnych mrozach mam problem z ogrzewaniem w ogóle. Czy z webasto, czy bez, auto nagrzewa się wewnątrz dopiero po kilku dobrych kilometrach, podczas gdy temperatura silnika w tym czasie już dawno osiągnęła wartość roboczą. Na postoju webasto spokojnie odszroni szyby i ogrzeje wnętrze do znośnej temperatury, ale po uruchomieniu silnika temperatura spada. Ma to niby jakieś uzasadnienie, bo w tym roczniku webasto grzeje tylko nagrzewnicę, a nie silnik, ale aż tak chyba nie powinno być. Wykluczyłem dziś instalację lpg (zacisnąłem przewody wodne reduktora i nie było poprawy).
4. Po dłuższej jeździe i po solidnym nagrzaniu silnika i komory silnika ogrzewanie działa prawidłowo i wydajnie (oprócz ww. problemu z nawiewem na szybę po lewej stronie). Nawet jak potem wyjadę w trasę, to ogrzewanie działa wydajnie. Podkreślam, że temperatura silnika dość szybko osiąga wartości ponad 90 stopni i nie spada poniżej tej wartości.
Dodam, że zdarzało mi się, że na wyświetlaczach panelu klimatronika pojawiały się krzaczki i artefakty. Może to właśnie wina panelu klimy? Ale testy przechodzi prawidłowo
EDIT: Odczytałem dane z klimy i wszystko wygląda prawidłowo. Temperatury, czujniki światła itd. jest OK. Chyba to jednak jakaś usterka fizyczna (nieszczelność lub niedomykająca się klapa).
[ Dodano: 2019-01-11, 09:13 ]
Po roku nadal nie rozwiązałem problemu. Wczoraj się przejechałem i przy -15 nie mogłem odmrozić szyby, bo dmucha zimnym
Zauważyłem, że jak włączam obieg zamknięty, to na szybę leci już ciepłe powietrze. Wniosek jest taki, że powietrze z zewnątrz dostaje się do nadmuchu w sposób niekontrolowany i wpływa głównie na nawiewy na szybę i na nawiewy centralne górne.
W związku z tym mam pytanie o funkcję pokrętła-suwaka na środku nad radiem (poziomy suwak zimno-ciepło).
Czy u Was przy przesunięciu na "zimno" z nawiewów leci zimne powietrze z zewnątrz (jeśli tak, to z których nawiewów)? Jeśli tak, to może jest to przyczyna - klapa odpowiedzialna za zimny nawiew (V113?) nie domyka się i podaje trochę zimnego powietrza z zewnątrz cały czas...
Zerknijcie proszę, jak to u Was działa.
1. Wszystkie zawory, silniczki i klapy działają. Część klap nieznacznie (o 2-5 jednostek) przekracza adaptacje, co wynika ze zużytych trzpieni, ale nie wpływa na działanie klap. W testach zawory stukają, a pompki (na podszybiu i w webasto) działają.
2. Temperatura nawiewu lewego na podszybiu jest taka sama, jak nawiewu lewego nad radiem, ale jest zupełnie inna niż temperatura na nogi i w kratce po lewej stronie kierownicy. Na szybę i nad radiem idzie letnie powietrze, a już na nogi i po lewej stronie kierownicy gorące. To chyba całkowicie wyklucza możliwość awarii nagrzewnicy lub zaworu.
3. Przy obecnych mrozach mam problem z ogrzewaniem w ogóle. Czy z webasto, czy bez, auto nagrzewa się wewnątrz dopiero po kilku dobrych kilometrach, podczas gdy temperatura silnika w tym czasie już dawno osiągnęła wartość roboczą. Na postoju webasto spokojnie odszroni szyby i ogrzeje wnętrze do znośnej temperatury, ale po uruchomieniu silnika temperatura spada. Ma to niby jakieś uzasadnienie, bo w tym roczniku webasto grzeje tylko nagrzewnicę, a nie silnik, ale aż tak chyba nie powinno być. Wykluczyłem dziś instalację lpg (zacisnąłem przewody wodne reduktora i nie było poprawy).
4. Po dłuższej jeździe i po solidnym nagrzaniu silnika i komory silnika ogrzewanie działa prawidłowo i wydajnie (oprócz ww. problemu z nawiewem na szybę po lewej stronie). Nawet jak potem wyjadę w trasę, to ogrzewanie działa wydajnie. Podkreślam, że temperatura silnika dość szybko osiąga wartości ponad 90 stopni i nie spada poniżej tej wartości.
Dodam, że zdarzało mi się, że na wyświetlaczach panelu klimatronika pojawiały się krzaczki i artefakty. Może to właśnie wina panelu klimy? Ale testy przechodzi prawidłowo

EDIT: Odczytałem dane z klimy i wszystko wygląda prawidłowo. Temperatury, czujniki światła itd. jest OK. Chyba to jednak jakaś usterka fizyczna (nieszczelność lub niedomykająca się klapa).
[ Dodano: 2019-01-11, 09:13 ]
Po roku nadal nie rozwiązałem problemu. Wczoraj się przejechałem i przy -15 nie mogłem odmrozić szyby, bo dmucha zimnym

Zauważyłem, że jak włączam obieg zamknięty, to na szybę leci już ciepłe powietrze. Wniosek jest taki, że powietrze z zewnątrz dostaje się do nadmuchu w sposób niekontrolowany i wpływa głównie na nawiewy na szybę i na nawiewy centralne górne.
W związku z tym mam pytanie o funkcję pokrętła-suwaka na środku nad radiem (poziomy suwak zimno-ciepło).
Czy u Was przy przesunięciu na "zimno" z nawiewów leci zimne powietrze z zewnątrz (jeśli tak, to z których nawiewów)? Jeśli tak, to może jest to przyczyna - klapa odpowiedzialna za zimny nawiew (V113?) nie domyka się i podaje trochę zimnego powietrza z zewnątrz cały czas...
Zerknijcie proszę, jak to u Was działa.
OK, dzięki. Teraz jest jeszcze kwestia sposobu sterowania. Wydaje mi się, że ten suwak nie steruje bezpośrednio (mechanicznie) klapą, ale realizowane jest to elektronicznie. Która klapa za to odpowiada? Ze schematu na górze chyba 2 (L), ale która to na schemacie? Niby mogłaby to być V113, ale jakoś nie do końca mi to pasuje. To schemat chyba z D3, ale ponoć są bardzo podobne. Chociaż na zdjęciach widzę, że nie ma tam patentu z zimnym powietrzem...
![Obrazek]()
https://www.a8team.pl/d2-prefl-all-z-na ... t19582.htm
Masz tam nawet dobry opis jak ta klapa działa ,silniczek V68 - i akurat masz do niego dobre dojście bo nie jest schowany.
Masz tam nawet dobry opis jak ta klapa działa ,silniczek V68 - i akurat masz do niego dobre dojście bo nie jest schowany.
kurcze a u mnie nie chce wiac z srodkowych kratek w porownaniu do maxymalnego nawiewu na nogii czy szybe to przez srodkowe kratki jest znikomy czy zimny czy cieply choc cieply jest wyrazniej mozniejszy opd zimnego .
włg was które silniczki lub klapki sa u mnie do sprawdzenia na z powzyszych schematow ?
włg was które silniczki lub klapki sa u mnie do sprawdzenia na z powzyszych schematow ?
bądź sobą, wariatów też lubią