części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kilka bledow do analizy

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Kilka bledow do analizy

Post autor: grechut » 15 sty 2019, 08:43

Witam,
wiem, ze sa poszczegolne dzialy ale bledow jest kilka i to kazdy pochodzi z innej parafii wiec chyba bez sensu jest zakladac po kilka tematow ale jesli to problem to powiedzcie to tak zrobie.

Do sedna..mam mozliwosc do kupienia A8 D3 3.7 PB + LPG ale pojadz nie jest bez wad. Sprzedajacy posiada wiele faktur na naprawy ale nie ma rzekomo juz sily do tego auta i chce czesc gotowki odzskac.

1) Skrznia rzekomo zaczela szarpac po dynamicznej wymianie oleju ( jest FV ). Nigdy czegos takiego nie slyszalem - a nawet powiedzialbym, ze powinno byc na odwrot :). Wydaje mi sie, ze sprzedajacy kupil z walnietym automatem, liczyl na to wlasnie ze to olej, a tu niestety nie to. Dodatkowo zostal zregenerowany konwerter oraz jakas plytka sterujaca ( sa FV ). Macie pomysl co to moze byc?

2) Pali sie kontrolka zawieszenia pneumatycznego - blad pojawil sie po wymianie opon z felgami letnimi, na zimowe. Mozliwe?

3) Pali sie info dot. hamulca recznego - raczej tutaj znany problem z zacinajacymi sie bebekami ( albo wziaka uszkodzona )

4) Pali sie info dot. ksenonow. Podobno weszly w tryb awaryjny i swieca nizej. Nie ma to przypadkiem zwiazku z zawieszeniem?

Ile moze kosztowac naprawa w/w rzeczy? Oczywiscie +-. Dzieki za wszelkie odpowiedzi.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2019, 08:58

grechut pisze:wiem, ze sa poszczegolne dzialy ale bledow jest kilka i to kazdy pochodzi z innej parafii wiec chyba bez sensu jest zakladac po kilka tematow
Dlatego jest dział diagnostyka :)
grechut pisze:1) Skrznia rzekomo zaczela szarpac po dynamicznej wymianie oleju ( jest FV ). Nigdy czegos takiego nie slyszalem - a nawet powiedzialbym, ze powinno byc na odwrot . Wydaje mi sie, ze sprzedajacy kupil z walnietym automatem, liczyl na to wlasnie ze to olej, a tu niestety nie to. Dodatkowo zostal zregenerowany konwerter oraz jakas plytka sterujaca ( sa FV ). Macie pomysl co to moze byc?
A ja słyszałem. Po zalaniu Ravenolem zamiast ori ZF.
grechut pisze:2) Pali sie kontrolka zawieszenia pneumatycznego - blad pojawil sie po wymianie opon z felgami letnimi, na zimowe. Mozliwe?
Jeśli ktoś nie zablokował zawieszenia i podniósł auto to tak. Dodatkowo, ktoś mógł uszkodzić czujnik wysokości zawieszenia co w połączeniu z dalszym błędem xenonów ma sens. Uszkodzenie amorka nie skutkuje świeceniem w dół a jedynie błąd w obrębie pomiaru wysokości. Przynajmniej jak nie spotkałem do tej pory takich skutków jeśli pomiar był sprawny.
grechut pisze:3) Pali sie info dot. hamulca recznego - raczej tutaj znany problem z zacinajacymi sie bebekami ( albo wziaka uszkodzona )
Nie znam problemu zacinającego się bębenka. Padają wiązki, czujniki halla, pękają obudowy i dostaje się woda. To najpopularniejsze problemy ręcznego w D3.
grechut pisze:4) Pali sie info dot. ksenonow. Podobno weszly w tryb awaryjny i swieca nizej. Nie ma to przypadkiem zwiazku z zawieszeniem?
Najprawdopodobniej spowodowane błędem zawieszenia ale nie musi tak być na pewno.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: grechut » 15 sty 2019, 11:50

drago_o pisze:
grechut pisze:wiem, ze sa poszczegolne dzialy ale bledow jest kilka i to kazdy pochodzi z innej parafii wiec chyba bez sensu jest zakladac po kilka tematow
Dlatego jest dział diagnostyka :)
Mea culpa :)
grechut pisze:1) Skrznia rzekomo zaczela szarpac po dynamicznej wymianie oleju ( jest FV ). Nigdy czegos takiego nie slyszalem - a nawet powiedzialbym, ze powinno byc na odwrot . Wydaje mi sie, ze sprzedajacy kupil z walnietym automatem, liczyl na to wlasnie ze to olej, a tu niestety nie to. Dodatkowo zostal zregenerowany konwerter oraz jakas plytka sterujaca ( sa FV ). Macie pomysl co to moze byc?
A ja słyszałem. Po zalaniu Ravenolem zamiast ori ZF.
Kurde, az tak skrznia moze byc wrazliwa na olej? Jechalem autem i delikatne szarpniecie wystepuje tylko na 2 i 5 biegu.
grechut pisze:2) Pali sie kontrolka zawieszenia pneumatycznego - blad pojawil sie po wymianie opon z felgami letnimi, na zimowe. Mozliwe?
Jeśli ktoś nie zablokował zawieszenia i podniósł auto to tak. Dodatkowo, ktoś mógł uszkodzić czujnik wysokości zawieszenia co w połączeniu z dalszym błędem xenonów ma sens. Uszkodzenie amorka nie skutkuje świeceniem w dół a jedynie błąd w obrębie pomiaru wysokości. Przynajmniej jak nie spotkałem do tej pory takich skutków jeśli pomiar był sprawny.
No prawdopodobnie tak sie stalo, jaki koszt takiego czujnika? Tak mniej wiecej.
grechut pisze:3) Pali sie info dot. hamulca recznego - raczej tutaj znany problem z zacinajacymi sie bebekami ( albo wziaka uszkodzona )
Nie znam problemu zacinającego się bębenka. Padają wiązki, czujniki halla, pękają obudowy i dostaje się woda. To najpopularniejsze problemy ręcznego w D3.
Chodzilo mi o ten czujnik Halla. Naprawa cos w okolicach 800zl?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2019, 11:59

grechut pisze:Kurde, az tak skrznia moze byc wrazliwa na olej? Jechalem autem i delikatne szarpniecie wystepuje tylko na 2 i 5 biegu.
Nie musi to być koniecznie problemem ale trzymając się pytania, jest to możliwe. Nawet tu na forum jest kilka opisanych przypadków szarpania po wymianie oleju i ustąpieniu szarpania po zmianie na olej ZF.
grechut pisze:No prawdopodobnie tak sie stalo, jaki koszt takiego czujnika? Tak mniej wiecej.
Nowy przód 237 Euro, tył 151.50 Euro. Chyba spróbował bym kupna używki sprawnej na początek :)
grechut pisze:Chodzilo mi o ten czujnik Halla. Naprawa cos w okolicach 800zl?
W tej cenie można zregenerowane silniczki kupić :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: grechut » 16 sty 2019, 09:48

drago_o pisze:
grechut pisze:Kurde, az tak skrznia moze byc wrazliwa na olej? Jechalem autem i delikatne szarpniecie wystepuje tylko na 2 i 5 biegu.
Nie musi to być koniecznie problemem ale trzymając się pytania, jest to możliwe. Nawet tu na forum jest kilka opisanych przypadków szarpania po wymianie oleju i ustąpieniu szarpania po zmianie na olej ZF.
grechut pisze:No prawdopodobnie tak sie stalo, jaki koszt takiego czujnika? Tak mniej wiecej.
Nowy przód 237 Euro, tył 151.50 Euro. Chyba spróbował bym kupna używki sprawnej na początek :)
grechut pisze:Chodzilo mi o ten czujnik Halla. Naprawa cos w okolicach 800zl?
W tej cenie można zregenerowane silniczki kupić :)
Super. Dziekuje za informacje.
A czy ten czujnik da rade jakos samemu wymienic czy trzeba sie udawac do warsztatu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl