Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

Kilka bledow do analizy

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Kilka bledow do analizy

Post autor: grechut » 15 sty 2019, 08:43

Witam,
wiem, ze sa poszczegolne dzialy ale bledow jest kilka i to kazdy pochodzi z innej parafii wiec chyba bez sensu jest zakladac po kilka tematow ale jesli to problem to powiedzcie to tak zrobie.

Do sedna..mam mozliwosc do kupienia A8 D3 3.7 PB + LPG ale pojadz nie jest bez wad. Sprzedajacy posiada wiele faktur na naprawy ale nie ma rzekomo juz sily do tego auta i chce czesc gotowki odzskac.

1) Skrznia rzekomo zaczela szarpac po dynamicznej wymianie oleju ( jest FV ). Nigdy czegos takiego nie slyszalem - a nawet powiedzialbym, ze powinno byc na odwrot :). Wydaje mi sie, ze sprzedajacy kupil z walnietym automatem, liczyl na to wlasnie ze to olej, a tu niestety nie to. Dodatkowo zostal zregenerowany konwerter oraz jakas plytka sterujaca ( sa FV ). Macie pomysl co to moze byc?

2) Pali sie kontrolka zawieszenia pneumatycznego - blad pojawil sie po wymianie opon z felgami letnimi, na zimowe. Mozliwe?

3) Pali sie info dot. hamulca recznego - raczej tutaj znany problem z zacinajacymi sie bebekami ( albo wziaka uszkodzona )

4) Pali sie info dot. ksenonow. Podobno weszly w tryb awaryjny i swieca nizej. Nie ma to przypadkiem zwiazku z zawieszeniem?

Ile moze kosztowac naprawa w/w rzeczy? Oczywiscie +-. Dzieki za wszelkie odpowiedzi.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2019, 08:58

grechut pisze:wiem, ze sa poszczegolne dzialy ale bledow jest kilka i to kazdy pochodzi z innej parafii wiec chyba bez sensu jest zakladac po kilka tematow
Dlatego jest dział diagnostyka :)
grechut pisze:1) Skrznia rzekomo zaczela szarpac po dynamicznej wymianie oleju ( jest FV ). Nigdy czegos takiego nie slyszalem - a nawet powiedzialbym, ze powinno byc na odwrot . Wydaje mi sie, ze sprzedajacy kupil z walnietym automatem, liczyl na to wlasnie ze to olej, a tu niestety nie to. Dodatkowo zostal zregenerowany konwerter oraz jakas plytka sterujaca ( sa FV ). Macie pomysl co to moze byc?
A ja słyszałem. Po zalaniu Ravenolem zamiast ori ZF.
grechut pisze:2) Pali sie kontrolka zawieszenia pneumatycznego - blad pojawil sie po wymianie opon z felgami letnimi, na zimowe. Mozliwe?
Jeśli ktoś nie zablokował zawieszenia i podniósł auto to tak. Dodatkowo, ktoś mógł uszkodzić czujnik wysokości zawieszenia co w połączeniu z dalszym błędem xenonów ma sens. Uszkodzenie amorka nie skutkuje świeceniem w dół a jedynie błąd w obrębie pomiaru wysokości. Przynajmniej jak nie spotkałem do tej pory takich skutków jeśli pomiar był sprawny.
grechut pisze:3) Pali sie info dot. hamulca recznego - raczej tutaj znany problem z zacinajacymi sie bebekami ( albo wziaka uszkodzona )
Nie znam problemu zacinającego się bębenka. Padają wiązki, czujniki halla, pękają obudowy i dostaje się woda. To najpopularniejsze problemy ręcznego w D3.
grechut pisze:4) Pali sie info dot. ksenonow. Podobno weszly w tryb awaryjny i swieca nizej. Nie ma to przypadkiem zwiazku z zawieszeniem?
Najprawdopodobniej spowodowane błędem zawieszenia ale nie musi tak być na pewno.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: grechut » 15 sty 2019, 11:50

drago_o pisze:
grechut pisze:wiem, ze sa poszczegolne dzialy ale bledow jest kilka i to kazdy pochodzi z innej parafii wiec chyba bez sensu jest zakladac po kilka tematow
Dlatego jest dział diagnostyka :)
Mea culpa :)
grechut pisze:1) Skrznia rzekomo zaczela szarpac po dynamicznej wymianie oleju ( jest FV ). Nigdy czegos takiego nie slyszalem - a nawet powiedzialbym, ze powinno byc na odwrot . Wydaje mi sie, ze sprzedajacy kupil z walnietym automatem, liczyl na to wlasnie ze to olej, a tu niestety nie to. Dodatkowo zostal zregenerowany konwerter oraz jakas plytka sterujaca ( sa FV ). Macie pomysl co to moze byc?
A ja słyszałem. Po zalaniu Ravenolem zamiast ori ZF.
Kurde, az tak skrznia moze byc wrazliwa na olej? Jechalem autem i delikatne szarpniecie wystepuje tylko na 2 i 5 biegu.
grechut pisze:2) Pali sie kontrolka zawieszenia pneumatycznego - blad pojawil sie po wymianie opon z felgami letnimi, na zimowe. Mozliwe?
Jeśli ktoś nie zablokował zawieszenia i podniósł auto to tak. Dodatkowo, ktoś mógł uszkodzić czujnik wysokości zawieszenia co w połączeniu z dalszym błędem xenonów ma sens. Uszkodzenie amorka nie skutkuje świeceniem w dół a jedynie błąd w obrębie pomiaru wysokości. Przynajmniej jak nie spotkałem do tej pory takich skutków jeśli pomiar był sprawny.
No prawdopodobnie tak sie stalo, jaki koszt takiego czujnika? Tak mniej wiecej.
grechut pisze:3) Pali sie info dot. hamulca recznego - raczej tutaj znany problem z zacinajacymi sie bebekami ( albo wziaka uszkodzona )
Nie znam problemu zacinającego się bębenka. Padają wiązki, czujniki halla, pękają obudowy i dostaje się woda. To najpopularniejsze problemy ręcznego w D3.
Chodzilo mi o ten czujnik Halla. Naprawa cos w okolicach 800zl?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2019, 11:59

grechut pisze:Kurde, az tak skrznia moze byc wrazliwa na olej? Jechalem autem i delikatne szarpniecie wystepuje tylko na 2 i 5 biegu.
Nie musi to być koniecznie problemem ale trzymając się pytania, jest to możliwe. Nawet tu na forum jest kilka opisanych przypadków szarpania po wymianie oleju i ustąpieniu szarpania po zmianie na olej ZF.
grechut pisze:No prawdopodobnie tak sie stalo, jaki koszt takiego czujnika? Tak mniej wiecej.
Nowy przód 237 Euro, tył 151.50 Euro. Chyba spróbował bym kupna używki sprawnej na początek :)
grechut pisze:Chodzilo mi o ten czujnik Halla. Naprawa cos w okolicach 800zl?
W tej cenie można zregenerowane silniczki kupić :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: grechut » 16 sty 2019, 09:48

drago_o pisze:
grechut pisze:Kurde, az tak skrznia moze byc wrazliwa na olej? Jechalem autem i delikatne szarpniecie wystepuje tylko na 2 i 5 biegu.
Nie musi to być koniecznie problemem ale trzymając się pytania, jest to możliwe. Nawet tu na forum jest kilka opisanych przypadków szarpania po wymianie oleju i ustąpieniu szarpania po zmianie na olej ZF.
grechut pisze:No prawdopodobnie tak sie stalo, jaki koszt takiego czujnika? Tak mniej wiecej.
Nowy przód 237 Euro, tył 151.50 Euro. Chyba spróbował bym kupna używki sprawnej na początek :)
grechut pisze:Chodzilo mi o ten czujnik Halla. Naprawa cos w okolicach 800zl?
W tej cenie można zregenerowane silniczki kupić :)
Super. Dziekuje za informacje.
A czy ten czujnik da rade jakos samemu wymienic czy trzeba sie udawac do warsztatu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl