![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12
-
- Forum Audi A8
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sty 2018, 23:10
- Lokalizacja: Chojnice
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12
Witam mam pytanie czy tłumiki końcowe z w12 pasują na uchywty itp i wystarczy wyciąć zderzak ? I czy dobrze rozumiem że po podłączeniu podciśnienia przez zaworek do gruszek w tych tłumikach można regulować czy mają być głośne czy ciche ?
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8
Allroad c5 2,7 tt>>
A8

- Chmielu
- Forum Audi A8
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lip 2017, 13:24
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystkie uchwyty pasują (przynajmniej u mnie tak było, z tym, że jak mam 4,2).
Jeżeli chodzi o tłumiki końcowe to miały być plug'n'play ale tak nie było - rura idzie troszkę pod innym kątem.
Także radził bym kupić cały tył wydechu a nie same obcięte końcówki (chociaż z drugiej strony nie był to też jakiś problem żeby je zespawać - kwestia przeliczenia kosztów co bardziej się opłaca)
Już któryś raz natomiast słyszę o tych gruszkach i nie wiem o co kaman....
W tych wydechach co ja mam to mechanik powiedział, że było to regulowane silniczkiem elektrycznym (podobno były 2 wersje, na elektryce i gruszce podciśnieniowej)
Ja generalnie zostawiłem "otwarte" żeby ładniej brzmiał
Jeżeli chodzi o tłumiki końcowe to miały być plug'n'play ale tak nie było - rura idzie troszkę pod innym kątem.
Także radził bym kupić cały tył wydechu a nie same obcięte końcówki (chociaż z drugiej strony nie był to też jakiś problem żeby je zespawać - kwestia przeliczenia kosztów co bardziej się opłaca)
Już któryś raz natomiast słyszę o tych gruszkach i nie wiem o co kaman....
W tych wydechach co ja mam to mechanik powiedział, że było to regulowane silniczkiem elektrycznym (podobno były 2 wersje, na elektryce i gruszce podciśnieniowej)
Ja generalnie zostawiłem "otwarte" żeby ładniej brzmiał

- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Re: [D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12
A co z końcówkami wydechu?quattross pisze:Witam mam pytanie czy tłumiki końcowe z w12 pasują na uchywty itp i wystarczy wyciąć zderzak ?
Pytam bo w W12 końcówki wydechu są elementem zderzaka a nie tłumików końcowych.
Końcówki tłumików w W12 są takie małe i spłaszczone i dosyć krótkie i chowają się w tych chromowanych końcówkach zderzaka.
Co do zasady to fabrycznie w W12 nie masz żadnej regulacji cicho/głośno - ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika.quattross pisze:I czy dobrze rozumiem że po podłączeniu podciśnienia przez zaworek do gruszek w tych tłumikach można regulować czy mają być głośne czy ciche ?
Żeby to działało w twoim aucie to trzeba trochę przemyśleć co i jak podłączyć ponieważ w 3.7 nie masz gotowego "wyjścia" na sterowanie wydechem.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Chmielu
- Forum Audi A8
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lip 2017, 13:24
- Lokalizacja: Warszawa
No dokładnie tak - ale zrozumiałem, że koledze chodziło o pytanie czy same tłumiki mają podwieszenia w tych samych miejscach - to u mnie było dokładnie tak samoFOSS pisze: A co z końcówkami wydechu?
Pytam bo w W12 końcówki wydechu są elementem zderzaka a nie tłumików końcowych.
Końcówki tłumików w W12 są takie małe i spłaszczone i dosyć krótkie i chowają się w tych chromowanych końcówkach zderzaka.

To jak to w końcu jest ? Jedno sterowanie podciśnieniem, czy silniczkiem też bo już zdurniałem ?FOSS pisze: Co do zasady to fabrycznie w W12 nie masz żadnej regulacji cicho/głośno - ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika.
Żeby to działało w twoim aucie to trzeba trochę przemyśleć co i jak podłączyć ponieważ w 3.7 nie masz gotowego "wyjścia" na sterowanie wydechem.

P.S.
FOSS - mieliśmy co lampek się dogadywać

- danishow
- Super Klubowicz
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
Klapki wydechu otwierają się od razu po włączeniu trybu S (niezależnie od obrotów), po wybraniu trybu Dynamicznego w MMI oraz po naciśnięciu KickDown ...wyłączają po przejściu na D lub po zmianie trybu w MMI, nie ma tam żadnej skomplikowanej "automatyki" czy elektroniki.FOSS pisze:ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika
Generalnie wystarczy podpiąć wężykiem podciśnienia pod kolektor ssący i po wciśnięciu gazu będą się otwierać

- Chmielu
- Forum Audi A8
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lip 2017, 13:24
- Lokalizacja: Warszawa
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Sama przepustnica jest sterowana podciśnieniem.Chmielu pisze:To jak to w końcu jest ? Jedno sterowanie podciśnieniem, czy silniczkiem też bo już zdurniałem ?![]()
Ale nie bezpośrednio.
Idzie to przez zawory Pierburga, podobne do tych jak przy gruszkach do przestawiania kolektora dolotowego czyli sygnał ze sterownika silnika steruje zaworem Pierburga a ten steruje podciśnieniem które otwiera bądź zamyka przepustnicę.
No, no... no właśnie... i czemu umarło? Ja coś przeoczyłem?Chmielu pisze:P.S.
FOSS - mieliśmy co lampek się dogadywać![]()
Pisz na PW a najlepiej dzwoń i działamy

Daniel, ale o czym mowa?... o D3 W12?danishow pisze:Klapki wydechu otwierają się od razu po włączeniu trybu S (niezależnie od obrotów), po wybraniu trybu Dynamicznego w MMI oraz po naciśnięciu KickDown ...wyłączają po przejściu na D lub po zmianie trybu w MMI, nie ma tam żadnej skomplikowanej "automatyki" czy elektroniki.
Generalnie wystarczy podpiąć wężykiem podciśnienia pod kolektor ssący i po wciśnięciu gazu będą się otwierać![]()
Bo jeżeli tak to moim zdaniem się mylisz.
W D3 nie było czegoś takiego jak otwierające się klapki w trybie Sport.
Żeby nie było że zmyślam - idąc za opisem z serwisówki:
Klapy wylotowe są przełączane za pomocą jednostki sterującej 1-J623 silnika w zależności od obciążenia silnika, prędkości silnika i prędkości pojazdu.
Klapa wylotowa jest zamknięta na biegu jałowym i w dolnym zakresie obrotów, zwiększając w ten sposób skuteczność tłumika.
Gdy powyższe parametry przekroczą określone wartości, klapa wylotowa zostaje otwarta, aby zredukować przeciwciśnienie wydechu.
Pozwala to utrzymać poziom komfortu w zakresie niskich obciążeń bez szkodliwego wpływu zwiększania ciśnienia zwrotnego w wyższych zakresach obciążenia.
Jest dokładnie tak jak napisałem wcześniej.
Jak jeździsz spokojnie to wydech jest cały czas zamknięty. Jak jeździsz agresywnie przeciągając silnik na obrotach to wydech się otwiera.
Tak jest w S8D3 i W12 również

No chyba że się mylę

W D3 nie było żadnych wersji z silniczkami elektrycznymi ale... nie jest to również tylko wężyk podpinany pod kolektor.Chmielu pisze:danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?
Konstrukcję i zasadę działania opisałem pokrótce powyżej

Warto zauważyć, że w modelach S8 oraz W12 sygnał otwarcia przepustnic pochodzi bezpośrednio ze sterownika silnika.
W innych wersjach silnikowych D3 sterownik silnika takiego sygnału nie generuje więc musisz sobie sam wymyśleć skąd go wziąć i jak to podciśnienie wysterować.
Dlatego też ludzie nie bawią się w przepustnice podciśnieniowe.
Zakładają przepustnice elektryczne, jeden przełącznik i sami sobie wybierają kiedy jest otwarte a kiedy zamknięte.
Miejsce się znajdzie - w takim BFL czy BFM raczej nie ma problemu aby wpiąć się w układ podciśnienia.Chmielu pisze:A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- danishow
- Super Klubowicz
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiaćChmielu pisze:danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?
Nie, dajesz na trójnik jak to zrobiłeś w PasskuChmielu pisze:A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?

Serwisówka mówi też żeby wymieniać olej co 30000 kmFOSS pisze:Żeby nie było że zmyślam - idąc za opisem z serwisówki:


- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Daniel, może i były ale nie w W12 D3danishow pisze:Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać

Hmmm... tu też mam wątpliwościdanishow pisze:Nie, dajesz na trójnik jak to zrobiłeś w Passku![]()

W kolektorach dolotowych BFL/BFM, od przodu, jest jeden króciec fabrycznie zaślepiony gumową nakładką.
Wystarczy ją zdjąć i podłączyć rurkę

No weź.... pytanie było wprost czy są przepustnice elektryczne czy pneumatycznedanishow pisze:Serwisówka mówi też żeby wymieniać olej co 30000 km...chodzi mi o to że ładnie to wszystko obrali w słówka a ów jednostka sterująca J-623 to nic innego jak zwykły przekaźnik do zaworków od przepustnic, zamontowany tylko po to by móc te przepustnice zamknąć
![]()

W D3 W12 nie ma przepustnic wydechu które miały by bezpośrednio na sobie silniczki elektryczne.
Zarówno w S8D3 jak i W12D3 były przepustnice z gruszką podciśnienia - no chyba wiem skąd brałem przepustnice do swojego wydechu

FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- danishow
- Super Klubowicz
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
No tak, przepustnic z silniczkami nie było ...źle zrozumiałem przesłanie kolegi ...chodziło mi o to że było to sterowane elektrycznie poprzez zawory ale zakładając sobie tłumiki od W12 wcale ich nie potrzebujemy. Niepotrzebne łapanie za słówkaFOSS pisze: danishow napisał/a:
Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać
Daniel, może i były ale nie w W12 D3

Oryginalnie jest pneumatyczno-elektyczne i jak już wspomniałem można zastąpić to całe ustrojstwo jednym wężykiem do kolektoraFOSS pisze:No weź.... pytanie było wprost czy są przepustnice elektryczne czy pneumatyczne
