Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
ODPOWIEDZ
quattross
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 21 sty 2018, 23:10
Lokalizacja: Chojnice

[D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12

Post autor: quattross » 18 sty 2019, 09:32

Witam mam pytanie czy tłumiki końcowe z w12 pasują na uchywty itp i wystarczy wyciąć zderzak ? I czy dobrze rozumiem że po podłączeniu podciśnienia przez zaworek do gruszek w tych tłumikach można regulować czy mają być głośne czy ciche ?
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D

Awatar użytkownika
Chmielu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 26 lip 2017, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Chmielu » 27 sty 2019, 21:03

Wszystkie uchwyty pasują (przynajmniej u mnie tak było, z tym, że jak mam 4,2).
Jeżeli chodzi o tłumiki końcowe to miały być plug'n'play ale tak nie było - rura idzie troszkę pod innym kątem.
Także radził bym kupić cały tył wydechu a nie same obcięte końcówki (chociaż z drugiej strony nie był to też jakiś problem żeby je zespawać - kwestia przeliczenia kosztów co bardziej się opłaca)

Już któryś raz natomiast słyszę o tych gruszkach i nie wiem o co kaman....
W tych wydechach co ja mam to mechanik powiedział, że było to regulowane silniczkiem elektrycznym (podobno były 2 wersje, na elektryce i gruszce podciśnieniowej)
Ja generalnie zostawiłem "otwarte" żeby ładniej brzmiał :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: [D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12

Post autor: FOSS » 28 sty 2019, 00:34

quattross pisze:Witam mam pytanie czy tłumiki końcowe z w12 pasują na uchywty itp i wystarczy wyciąć zderzak ?
A co z końcówkami wydechu?
Pytam bo w W12 końcówki wydechu są elementem zderzaka a nie tłumików końcowych.
Końcówki tłumików w W12 są takie małe i spłaszczone i dosyć krótkie i chowają się w tych chromowanych końcówkach zderzaka.
quattross pisze:I czy dobrze rozumiem że po podłączeniu podciśnienia przez zaworek do gruszek w tych tłumikach można regulować czy mają być głośne czy ciche ?
Co do zasady to fabrycznie w W12 nie masz żadnej regulacji cicho/głośno - ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika.

Żeby to działało w twoim aucie to trzeba trochę przemyśleć co i jak podłączyć ponieważ w 3.7 nie masz gotowego "wyjścia" na sterowanie wydechem.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Chmielu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 26 lip 2017, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Chmielu » 28 sty 2019, 22:28

FOSS pisze: A co z końcówkami wydechu?
Pytam bo w W12 końcówki wydechu są elementem zderzaka a nie tłumików końcowych.
Końcówki tłumików w W12 są takie małe i spłaszczone i dosyć krótkie i chowają się w tych chromowanych końcówkach zderzaka.
No dokładnie tak - ale zrozumiałem, że koledze chodziło o pytanie czy same tłumiki mają podwieszenia w tych samych miejscach - to u mnie było dokładnie tak samo :)
FOSS pisze: Co do zasady to fabrycznie w W12 nie masz żadnej regulacji cicho/głośno - ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika.
Żeby to działało w twoim aucie to trzeba trochę przemyśleć co i jak podłączyć ponieważ w 3.7 nie masz gotowego "wyjścia" na sterowanie wydechem.
To jak to w końcu jest ? Jedno sterowanie podciśnieniem, czy silniczkiem też bo już zdurniałem ? :/

P.S.
FOSS - mieliśmy co lampek się dogadywać :P

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 sty 2019, 11:54

FOSS pisze:ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika
Klapki wydechu otwierają się od razu po włączeniu trybu S (niezależnie od obrotów), po wybraniu trybu Dynamicznego w MMI oraz po naciśnięciu KickDown ...wyłączają po przejściu na D lub po zmianie trybu w MMI, nie ma tam żadnej skomplikowanej "automatyki" czy elektroniki.
Generalnie wystarczy podpiąć wężykiem podciśnienia pod kolektor ssący i po wciśnięciu gazu będą się otwierać ;)

Awatar użytkownika
Chmielu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 26 lip 2017, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Chmielu » 29 sty 2019, 17:29

danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?

A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?
Pamiętam, że w Passacie 1.8T jak podpinałem manometr sobie, to się trójnik tylko stosowało - no ale to było turbo, a jak jest w wolnossących ? :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 sty 2019, 19:12

Chmielu pisze:To jak to w końcu jest ? Jedno sterowanie podciśnieniem, czy silniczkiem też bo już zdurniałem ? :/
Sama przepustnica jest sterowana podciśnieniem.
Ale nie bezpośrednio.
Idzie to przez zawory Pierburga, podobne do tych jak przy gruszkach do przestawiania kolektora dolotowego czyli sygnał ze sterownika silnika steruje zaworem Pierburga a ten steruje podciśnieniem które otwiera bądź zamyka przepustnicę.
Chmielu pisze:P.S.
FOSS - mieliśmy co lampek się dogadywać :P
No, no... no właśnie... i czemu umarło? Ja coś przeoczyłem?
Pisz na PW a najlepiej dzwoń i działamy ;)
danishow pisze:Klapki wydechu otwierają się od razu po włączeniu trybu S (niezależnie od obrotów), po wybraniu trybu Dynamicznego w MMI oraz po naciśnięciu KickDown ...wyłączają po przejściu na D lub po zmianie trybu w MMI, nie ma tam żadnej skomplikowanej "automatyki" czy elektroniki.
Generalnie wystarczy podpiąć wężykiem podciśnienia pod kolektor ssący i po wciśnięciu gazu będą się otwierać ;)
Daniel, ale o czym mowa?... o D3 W12?
Bo jeżeli tak to moim zdaniem się mylisz.
W D3 nie było czegoś takiego jak otwierające się klapki w trybie Sport.

Żeby nie było że zmyślam - idąc za opisem z serwisówki:
Klapy wylotowe są przełączane za pomocą jednostki sterującej 1-J623 silnika w zależności od obciążenia silnika, prędkości silnika i prędkości pojazdu.
Klapa wylotowa jest zamknięta na biegu jałowym i w dolnym zakresie obrotów, zwiększając w ten sposób skuteczność tłumika.
Gdy powyższe parametry przekroczą określone wartości, klapa wylotowa zostaje otwarta, aby zredukować przeciwciśnienie wydechu.
Pozwala to utrzymać poziom komfortu w zakresie niskich obciążeń bez szkodliwego wpływu zwiększania ciśnienia zwrotnego w wyższych zakresach obciążenia.


Jest dokładnie tak jak napisałem wcześniej.
Jak jeździsz spokojnie to wydech jest cały czas zamknięty. Jak jeździsz agresywnie przeciągając silnik na obrotach to wydech się otwiera.
Tak jest w S8D3 i W12 również ;)
No chyba że się mylę <faktycznie>
Chmielu pisze:danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?
W D3 nie było żadnych wersji z silniczkami elektrycznymi ale... nie jest to również tylko wężyk podpinany pod kolektor.
Konstrukcję i zasadę działania opisałem pokrótce powyżej ;)

Warto zauważyć, że w modelach S8 oraz W12 sygnał otwarcia przepustnic pochodzi bezpośrednio ze sterownika silnika.
W innych wersjach silnikowych D3 sterownik silnika takiego sygnału nie generuje więc musisz sobie sam wymyśleć skąd go wziąć i jak to podciśnienie wysterować.

Dlatego też ludzie nie bawią się w przepustnice podciśnieniowe.
Zakładają przepustnice elektryczne, jeden przełącznik i sami sobie wybierają kiedy jest otwarte a kiedy zamknięte.
Chmielu pisze:A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?
Miejsce się znajdzie - w takim BFL czy BFM raczej nie ma problemu aby wpiąć się w układ podciśnienia.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 30 sty 2019, 13:58

Chmielu pisze:danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?
Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać
Chmielu pisze:A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?
Nie, dajesz na trójnik jak to zrobiłeś w Passku ;)
FOSS pisze:Żeby nie było że zmyślam - idąc za opisem z serwisówki:
Serwisówka mówi też żeby wymieniać olej co 30000 km <hihi> ...chodzi mi o to że ładnie to wszystko obrali w słówka a ów jednostka sterująca J-623 to nic innego jak zwykły przekaźnik do zaworków od przepustnic, zamontowany tylko po to by móc te przepustnice zamknąć ;)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 sty 2019, 16:09

danishow pisze:Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać
Daniel, może i były ale nie w W12 D3 ;)
danishow pisze:Nie, dajesz na trójnik jak to zrobiłeś w Passku ;)
Hmmm... tu też mam wątpliwości ;)
W kolektorach dolotowych BFL/BFM, od przodu, jest jeden króciec fabrycznie zaślepiony gumową nakładką.
Wystarczy ją zdjąć i podłączyć rurkę <faktycznie>
danishow pisze:Serwisówka mówi też żeby wymieniać olej co 30000 km <hihi> ...chodzi mi o to że ładnie to wszystko obrali w słówka a ów jednostka sterująca J-623 to nic innego jak zwykły przekaźnik do zaworków od przepustnic, zamontowany tylko po to by móc te przepustnice zamknąć ;)
No weź.... pytanie było wprost czy są przepustnice elektryczne czy pneumatyczne <faktycznie>

W D3 W12 nie ma przepustnic wydechu które miały by bezpośrednio na sobie silniczki elektryczne.
Zarówno w S8D3 jak i W12D3 były przepustnice z gruszką podciśnienia - no chyba wiem skąd brałem przepustnice do swojego wydechu <faktycznie>
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 31 sty 2019, 09:36

FOSS pisze: danishow napisał/a:
Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać

Daniel, może i były ale nie w W12 D3
No tak, przepustnic z silniczkami nie było ...źle zrozumiałem przesłanie kolegi ...chodziło mi o to że było to sterowane elektrycznie poprzez zawory ale zakładając sobie tłumiki od W12 wcale ich nie potrzebujemy. Niepotrzebne łapanie za słówka :P
FOSS pisze:No weź.... pytanie było wprost czy są przepustnice elektryczne czy pneumatyczne
Oryginalnie jest pneumatyczno-elektyczne i jak już wspomniałem można zastąpić to całe ustrojstwo jednym wężykiem do kolektora <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl